Mikkel 1993-2004, RIP
Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 15-10-04 20:46

Kære Mikkel.

I de sidste 11 år har du været en fast del af mit liv. Du har spundet,
du har irriteret Dina (hund) og du har ikke mindst charmeret dig ind
på alt og alle. Især når du kom en i møde, efter man har været ude at
lufte Dina. Du gav os verdens dejligste velkomst ved at gnide dig op
af Dina. Hun forstod det ikke, men det gjorde jeg.

De første par år af dit liv var vist ikke helt vellykkede. Vi boede et
sted, hvor vi ikke måtte have katte. Derfor kunne vi ikke lukke dig og
din søster Ditte ud. Det havde du lidt svært ved at acceptere. Men vi
flyttede heldigvis, denne gang til et sted, hvor du kunne gå frit,
ovenikøbet i naturrige omgivelser. Du elskede det... det var meget
tydeligt.

Ditte døde jo desværre efter nogle år. Det var hårdt, men til gengæld
fik vi Dina ind i familien. Jeg var meget nervøs for, hvordan du ville
tage det. Ville du løbe hjemmefra? Ville du blive bange? Ville du
lammetæve hende? Frygten var ubegrundet. Du accepterede hende med det
samme. Okay, I blev ikke bedste venner, men I accepterede hinanden.

I dag kom så dagen, hvor jeg måtte tage afsked med dig. Lad mig sige
det således: Det har været den hårdeste dag i mit liv! 11 år af mit
liv er dukket op i løbet af dagen i små glimt. Fra da du var helt
lille og du legede med Ditte, til så sent som i går aftes da du lå og
snorkede på lænestolen. Jeg har tudet mine øjne ud af hovedet. Da jeg
stod og pakkede dig ind i lagenet, troede jeg, at jeg skulle besvime.
På trods af lungebetændelse har jeg lavet en smuk grav til dig i
haven, der hvor du altid kom ind og ud. Det var hårdt at grave den til
dig, både p.g.a. lungebetændelsen men også p.g.a. formålet. Men intet
er for godt til dig, så det skulle bare gøres.

Jeg håber, du har det godt oppe i himlen. Jeg er overbevist om, at du
får charmeret dig ind på alle hunmisserne deroppe. Hils Ditte fra mig.
Vi ses, når det bliver min tur til at forlade denne verden.

Mikkel, du vil blive savnet!

Mange kærlige og længselsfulde hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15883547

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-10-04 20:55

*Snøft*

Smukt indlæg om en garanteret smuk kat, som netop har bevæget sig over
Regnbuebroen til det sted, hvor alle dyr venter på at blive forenet med
deres jordiske slaver engang.
Jeg er sikker på at både Ditte og Mikkel venter på dig, Allan!

Camilla

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-10-04 21:10

"Allan F. Hermansen" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse > Mikkel,
du vil blive savnet!

> Mange kærlige og længselsfulde hilsener
>
> Allan

Kære Allan
Du har givet din ven et dejligt liv og et værdigt farvel *S*
Mange tanker og knus
Joan

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-10-04 21:36

On 2004-10-15 21:46:07 +0200, Allan F. Hermansen <quincy_md@hotmail.com> said:

> Jeg håber, du har det godt oppe i himlen. Jeg er overbevist om, at du
> får charmeret dig ind på alle hunmisserne deroppe. Hils Ditte fra mig.
> Vi ses, når det bliver min tur til at forlade denne verden.

Det er jeg sikker på. Og det lyser ud af dit meget smukke brev, hvor
meget du holdt af Mikkel.
Stort knus til dig og god rejse til en elsket kat.
--
Knus fra Ann R

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 16-10-04 10:04

On Fri, 15 Oct 2004 21:46:07 +0200, Allan F. Hermansen
<quincy_md@hotmail.com> wrote:
>Mikkel, du vil blive savnet!
>Mange kærlige og længselsfulde hilsener
>Allan

Kære kattevenner!

Tusind tak for jeres støtte. Det varmer rigtigt meget.

I går var nok en af de værste dage i mit liv. Dem, der ikke har samme
forhold til dyr, vil sikkert rynke på næsen og tænke: "Tag dig
sammen". Men who cares... jeg elsker mine dyr overalt på jorden.
Ulempen ved det er, at det gør så øresønderrivende ondt, når man må
tage afsked. Det ved man jo, men uanset hvor meget man har forsøgt at
forberede sig, så føles det som en sprængt terrorbombe når det sker.

Tak for jeres støtte og varme.

Kærlige hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15883547

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-10-04 15:23

On 2004-10-16 11:03:54 +0200, Allan F. Hermansen <quincy_md@hotmail.com> said:

> Dem, der ikke har samme
> forhold til dyr, vil sikkert rynke på næsen og tænke: "Tag dig
> sammen". Men who cares... jeg elsker mine dyr overalt på jorden.

Jeg husker at en her i gruppen - AnnK? - på et tidspunkt skrev, at hun
opdagede at følelserne, da hun måtte tage afsked med en elsket kat, var
helt magen til dem hun havde oplevet, da hun mistede et familiemedlem.
Følelser diskriminerer ikke. Men reaktionerne fra omgivelserne var
derimod ikke helt de samme..
Sorg tager den tid den tager - uanset om andre forstår det. Jeg håber
din hurtigt dæmpes til et lejlighedsvist savn og et kært minde.

--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 17-10-04 10:45

Ann Rudbeck <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in

> [...]
> hun opdagede at følelserne, da hun måtte tage afsked med en elsket
> kat, var helt magen til dem hun havde oplevet, da hun mistede et

Det kan også have været mig. Jeg syntes at tage afsked med Oliwer var
på højde med smerten over min morfars død, hvilket overraskede mig
meget.

Og Allan, jeg føler med dig. Hvergang jeg har måttet gå den tunge
sidste gang til dyrlægen har været lige smertefuld. Dit indlæg viste
var meget du elskede Mikkel og det må også betyde at han har haft det
bedste liv han kunne have fået hos dig.

Trøstekram til dig for dit store tab.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 10:35

"Allan F. Hermansen" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Allan.

> [...]
> lille og du legede med Ditte, til så sent som i går aftes da du lå og
> snorkede på lænestolen. Jeg har tudet mine øjne ud af hovedet.

Stor medfølelse herfra. ;-(
Et meget rørende indlæg, hvor du netop formår, at få sat ord på dine tanker
og følelser, i en svær tid.

Vi mistede selv en hund for nyligt, der ikke engang nåede, at blive 2 år.
Hun fik en hjernehindebetændelse, da hun var 10 mdr. og blev aldrig helt den
samme.
Hun var dog god, som dagen var lang og jeg mindes også tit, hendes korte liv
i glimt, fra hun var en lille hvalp, hendes sygdom og til den dag, vi måtte
sige farvel og tomheden man føler bagefter.

God rejse til din Mikkel og mange trøstehilsner herfra...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/