Hustyranen!
Fra : Linda Jakobsen

Dato : 14-10-04 07:11

Hej

Jeg er desværre løbet ind i problemer med hustyranen på ca 1 1/2 år.
Han flænser tæpperne (har kradsetræ: gulv-til-loft, hængekøjemodel og en
der ligger på gulvet).
Om natten kradser han på vores badeværelsesdør som om det gælder livet
at komme derud (opstået fornyligt med en meeeeeget negativ kæreste til
følge). Døren kan ikke stå åben, da badeværelset er fyldt med de planter
de normalt ville flænse. Indtil videre er der ikke kommet ridser i
(startede på det forrige nat), og det er en lejebolig vi har.
Sofaen er fyldt med ridser (står som en slags skillevæg mellem køkken og
stue) de kommer når han sætter af efter den anden mis (som vi heldigvis
ikke har problemer med).

De tumler utrolig meget om natten, så jeg venter egentlig på at
underboen engang kommer op og klager over deres nattero....

Hvad gør man? Gå-væk-kat, peber og citronolie hjælper ikke. Og ofte kan
vi ikke nå at sprøjte vand på ham (han ved jo godt at det er forkert det
han laver).

Min eneste umiddelbare løsning er at han evt må flytte ud til en familie
der har plads til ham i en have (hvis ellers ikke hans ekstremt nervøse
sind får ham i problemer udenfor), men det er synd at skille de 2 katte
da de enes så fint. Og hvis man køber en anden til selskab for den
første risikerer vi at stå med problemet igen....

Jeg er helt i vildrede og håber i har forslag!

Med venlig hilsen
Linda Jakobsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 19-10-04 22:48

Linda Jakobsen <linda.jakobsenKATTE@BAKKEapcc.com> wrote in

> men det er synd at skille de 2 katte
> da de enes så fint. Og hvis man køber en anden til selskab for den
> første risikerer vi at stå med problemet igen....

Lige da jeg læste de første linier tænkte jeg på at du skulle skaffe en
legekammerat til ham, men det kan jeg jo så se at du har.

Umiddelbart har jeg desværre ingen gode råd til dig andet end....kan du
ikke aktivere kattene i løbet af aftenen, lege med dem så de bliver
trææte nok til at sove om natten.

Indrømmet, jeg har aldrig selv haft destruktive katte, eller nogle som
ikke sov om natten. Jo, måske lige som killinger, men de lærer åbenbart
hurtigt at sove om natten, så selvom jeg har 4 katte er der altid ro om
natten her.

Jeg ville ønske jeg kunne komme med nogle konstruktive forslag, men
desværre

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.