kan 2 katte alene i 14 dage ?
Fra : MFN

Dato : 12-10-04 11:10

Vi har 2 katte på hver ca. 14 måneder, en han og en hun. Til dagligt får de
lov at gå ud og ind som det passer dem, men om et par måneder skal vi rejse
på ferie i 14 dage. Spørgsmålet lyder : kan man lade vores 2 katte være inde
i huset i den periode, altså så de ikke kan komme ud ? De trives fint
sammen. Vi har familie 400m. fra vores bopæl, der vil komme og tilse, fodre,
kæle med dem dagligt i perioden. Vil dette være dyreplageri på nogen måde,
og er der nogen der har erfaring med dette ???

Michael F.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 12-10-04 11:44

"MFN" <mfnprivat@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kæle med dem dagligt i perioden. Vil dette være dyreplageri på nogen måde,
> og er der nogen der har erfaring med dette ???

Vi har været væk fra vores kat i 12dage - naboen kom og kiggede til ham, gav
man mad, vand og nussede. Han spillede lidt kostbar da vi kom hjem, men det
gik hurtigt over. Så vidt vi kan se har han ikke taget skade af det :)

Fra : Vibeke

Dato : 12-10-04 11:47

Hej Michael.

Når vi har haft lignende situationer har vi bare ladet vores katte fortsætte
med at gå ude i den periode vi er væk (de har kattelem). Vores ene kat ville
ikke kunne leve med at skulle være lukket inde i 14 dage så vi har ikke haft
noget alternativ.
Hvordan har kattene reageret på at være indespæret før?
For mine katte ville det være synd at lukke dem inde, men man må jo se på
det eneklte tilfælde og så afgøre det.

Vibeke

Fra : Søren Kongstad

Dato : 12-10-04 18:11

Vibeke wrote:

> [...]
> Hvordan har kattene reageret på at være indespæret før?
> For mine katte ville det være synd at lukke dem inde, men man må jo se på

Hvis kattene får lov at komme ud - så er der en risiko for at de finder
et mere spændende sted at være.

En kollega har netop fået en kat på den måde. Naboen lå på hospitalet i
et stykke tid, men havde en til at komme og fodre katten og lukke den ud
og ind.

Den begyndte at besøge min kollega, hvis mand lukkede den ind.

Da naboen kom tilbage fra hospitalet så ville katten kun lige ind og se
hvad der var i madskålen - den ville ikke kæle med naboen - men skred
bare ind til dens nye mennesker.

Nu er de blevet enige om at katten har skiftet mennesker.

/Søren

Fra : Ragna

Dato : 12-10-04 14:55

Hej Michael!

I den tid, hvor vi havde to katte, var vi jævnligt af sted omkring en uge,
og en enkelt gang i 14 dage.
Selv om vores katte var vant til at komme ud i haven, når vi var hjemme, gik
det fint med at lade dem være inde i huset og blive passet og kælet med en
gang om dagen af deres "kattesitter".
Som regel var de _meget_ glade for at kunne komme ud i haven igen, men de
virkede absolut ikke ulykkelige over at være holdt indenfor, og vi havde ro
i sindet på vores ferie.

--
Venlig hilsen, Ragna