Kan katte's pelsmønster skifte ?
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 09-10-04 17:35

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål... lad os sige at en indekat er gråstribet.
Den løber så væk hjemmefra, og er væk i flere måneder. Hvis nu det er
lidt koldt og så'n, kan dens pels og dermed dens pelsmønster så ændre
sig, når den nu har været ude i kulden i længere tid ?

Sagen er, nogen har sat sedler op på Musvågevej hvor jeg bor, en
gråstribet hankat der hedder Mickey er løbet væk fra ejeren på
Mågevej.

Der er så en kat jeg nogle gange ser her på vejen. Den er hvid og grå,
med en lyserød snude ligesom den der Mickey sku' ha'. Jeg kan så ikke
helt se om den er han (den er kastreret), og kan ikke helt se om der
sku' være nogen øretatovering.

Men den er ekstremt kælen. Jeg har set den en gang før, for 3-4
måneder siden. Jeg kan tage katten op og lægge den på ryggen i min
arm, mens jeg nusser den. Uden noget, og uden at have gjort det før.
Så, jeg har en grum mistanke om at det er en bortløben kat.

Anyway, hvis nogen sku' kende svaret på mit spørgsmål, så smid endelig
et svar Og hvis nogen sku' kende noget til en bortløben grå og
hvid mis her i nabolaget, så sig til.

--
Jacob

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-10-04 20:10

En grå/hvid kat kan være mange ting. Det kan både være en med striber og
uden striber.
Der kan være stor forskel på semilanghårskatte afhængig af årstid. Mønstret
ændre sig som sådan ikke, men indtrykket af det gør.
Her er mine "korthåret" om vinteren og langhåret om sommeren. Det virker som
den omvendte verden, men forklaringen er at de om vinteren fiser den af her
inden i varmen på køjen. Faktisk er forskellen så stor så jeg flere gange
har fået opkald fra fremmede, der spørger hvorfor der er så stor forskel på
pelsen på kattene på min hjemmeside

Derfor vil jeg tro at hvis en indekat pludeselig bliver permenent udekat, så
kan den godt se lidt anderledes ud.
Men ring da og spørg dem hvordan den ser ud, så får du svaret. Der er nok
nogle der savner kælemissen

Hilsen Nina

Fra : Kate

Dato : 09-10-04 23:37

Jacob Saaby Nielsen <someone@somewhere.com> wrote in

> Anyway, hvis nogen sku' kende svaret på mit spørgsmål, så smid
> endelig et svar

Det gør jeg så ikke, men jeg synes da du skal ringe til de mennsker og
sige at der går en kat rundt som måske kunne svare til beskrivelsen, så
kan de jo selv komme en tur forbi og se om det vitterligt er deres mis
du nusser

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 09-10-04 23:39

On 09 Oct 2004 22:36:52 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>sige at der går en kat rundt som måske kunne svare til beskrivelsen, så
>kan de jo selv komme en tur forbi og se om det vitterligt er deres mis

Det er netop det. Jeg HAR nummeret på hende der har eftersøgt den, men
hun siger det ikke kan være den. Fordi den er gråstribet, ikke solid
grå.

Jeg har snakket med hende så sent som idag, mens jeg havde missen ved
mig nede på gaden.

Tror jeg prøver at ringe til hende igen næste gang jeg ser den.

--
Jacob

Fra : Kate

Dato : 10-10-04 08:54

> Det er netop det. Jeg HAR nummeret på hende der har eftersøgt den,
> men hun siger det ikke kan være den. Fordi den er gråstribet, ikke
> solid grå.

Okay, hvis hun ikke engang selv vil komme og kigge så kan du jo ikke
gøre ret meget mere.
Var det mig som manglede en kat ville jeg komme hver gang nogen
spottede en kat som _kunne_ være min, men sådan er vi jo så
forskellige.

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 11-10-04 10:25

On 10 Oct 2004 07:53:43 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Var det mig som manglede en kat ville jeg komme hver gang nogen
>spottede en kat som _kunne_ være min, men sådan er vi jo så
>forskellige.

Det er hendes eksmands, og hun bor der ikke mere. Jeg har taget
billeder af katten, og mailet til hende, i høj opløsning. Så kan jeg
ligesom ikke gøre meget mere.

--
Jacob

Fra : Kate

Dato : 11-10-04 19:31

> Det er hendes eksmands, og hun bor der ikke mere. Jeg har taget
> billeder af katten, og mailet til hende, i høj opløsning. Så kan jeg
> ligesom ikke gøre meget mere.

Så har du ihvert fald gjort _alt_ hvad der står i din magt, undtagen at
trække hende ved de små nakkehår hen til katten