Grim oplevelse
Fra : J

Dato : 07-10-04 23:02

Hej
I dag har jeg haft en meget grim oplevelse.
Laurtis, som nu er 18 uger, skulle revaccineres og derfor var vi til
dyrlægen i formiddag. Han blev omhyggeligt kigget i ører og øjne og så kom
turen til munden. Dyrlægen kom med et bekymret udbrud og sagde, at han havde
nogen meget store - et eller andet - ved tænderne, mest i højre side. Så
opdagede hun også, at hans lymfekirtler var hævdede også mest i højre side.
Hun tilkaldte den mere erfarne dyrlæge, der konstaterede det samme.
Hun sagde så til mig, at hun syntes vi skulle teste Laurits, for hun var
bekymret for, om han havde leukemi......................
Og så bad jeg hende fortælle hvad det indebar....... det var ikke godt.

Der ville gå nogen timer før jeg kunne få svaret. Min mand kom og hentede
Laurits og jeg måtte tilbage på arbejde, og det var altså ikke nemt, at gå
og vente på, at telefonen skulle ringe fra dyrlægen.

Men puh... ha og JUBIIII da de ringede, så var det for at fortælle, at
prøven var negativ, men at Laurits havde en infektion, som jo skulle
behandles med antibiotika. (han havde fået en sprøjte, mens vi var ved
dyrlægen).
Nu er jeg godt nok lidt bekymret over det med munden, for jeg har hørt at
nogen main-coon har store problemer med tænderne (Laurits er 3/4 main-coon)
og nogen får trukket alle tænderne ud.

Stakkels lille misling, men han tog det nu meget pænt - kunne dog bestemt
ikke lide at få taget den blodprøve i forbenet.
Da han blev kigget i ører og øjne sad han og klaprede tænder hak, hak hak.
Alt andet var i orden, og de syntes at han var en dejlig mis med et godt
temperament, for han var jo meget stille og fredelig og nysgerrig, skulle
lige have næsen ned i dyrlægens ting for at se, hvad hun nu skulle have
frem.

Jette

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 08-10-04 10:04

<klip
> Men puh... ha og JUBIIII da de ringede, så var det for at fortælle, at
> prøven var negativ, men at Laurits havde en infektion, som jo skulle
> behandles med antibiotika.
</klip>

Pyyyha, det var godt det "kun" var en infektion ... det havde jo ikke været
til at bære, hvis....

Håber både du og Laurits er kommet jer over dyrlægebesøget :)

Ved ikke, men tror godt man kan sige "tillykke" i en situation som denne....

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-10-04 10:37

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> skrev i en meddelelse
> [...]
> temperament, for han var jo meget stille og fredelig og nysgerrig, skulle
> lige have næsen ned i dyrlægens ting for at se, hvad hun nu skulle have

Hej
Pyha, godt det ikke var leukæmi.
Angående tænderne så lyder det måske slemt at få fjernet alle tænderne, men
jeg har selv et par katte (siamesere) der har fået alle tænder fjernet. Få
dage efter operationen begyndte de begge at spise tørfoder (de første dage
fik de tun, som jo er "blødt"), jeg tror at de har haft så mange smerter fra
tænderne så den smerte operationen giver er "vand" ved siden af. Nu flere år
efter tænker vi egentlig aldrig over, at de to ingen tænder har (jo, de har
fået lov at beholde deres hjørnetænder, for ellers "ser de så dumme ud"
siger dyrlægen), vi giver dem ingen særbehandling m.h.t. mad og de klarer
sig fint.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-10-04 11:00

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> wrote in message
> [...]
> prøven var negativ, men at Laurits havde en infektion, som jo skulle
> behandles med antibiotika. (han havde fået en sprøjte, mens vi var ved

Det var godt at det ikke var leukemi. Og godt du fik ham i behandling.
Det kan jo være det "bare" er en infektion eller måske et fremmedlegme. Det
sker.

> Nu er jeg godt nok lidt bekymret over det med munden, for jeg har hørt at
> nogen main-coon har store problemer med tænderne (Laurits er 3/4
main-coon)
> og nogen får trukket alle tænderne ud.

Tror ikke mco er mere disponible end andre til disse problemer med tænderne.
Men man skal da selvfølgelig være opmærksom på det.
Jeg forstår ikke hvorfor du er bekymret over bisserne, så de ikke okay ud?
Lymfekirtlerne, er det ikke dem der reagerer når man har en infektion i
kroppen? er det ikke deres funktion?
Må indrømme, jeg er lidt usikker. Men hvis det er det, så er det jo
naturligt at de hæver op.
Prøv at se om hævelsen ikke falder hurtigt. Det var "heldigt" at det faldt
sammen med vaccinen, så de fangede det i opløbet ... hvad det end er

God bedring med ham
Hilsen Nina

Fra : jytte

Dato : 08-10-04 15:08

> [...]
> frem.
>
> Jette
>
> Ja, man ånder sgu´ temmelig lettet op når det viser sig ikke at være så
slemt, som frygtet.
Held og lykke med den.

vh.
JytteJ