indhegning af haven
Fra : Allan

Dato : 06-10-04 21:45

Hej He He
Jeg prøver lige her i den helt rigtige gruppe
Ja efter jeg sende dette indlæg til dk.fritid .dyr

Jeg er endelig blevet så færdig med min indhegning af baghaven så det var
tid til at lukke min nye kat ud.
Det var et hit. Jeg mangler dog lidt i toppen rund omkring, Så det er kun
med overvågning jeg tør lukke dem ud.
Men den nye er Kosmos og er fra d. 20.10.2003 så han har ventet længe.

Nu er det jo også et problem , At jeg har en kat mere Boris der er blevet
lukket ud og ind hele tiden.
Men begge katte tager det fint med den nye indhegning.

Det er nu sjovt at se sådan en indekat komme ud første gang.

Hvis jeg skulle lave indhegningen idag så så den nok anderledes ud.
Men man bliver klogere, Og det tager tid når man vil lave det selv på en
skrående grund.

Nu bliver det ``spændende` at se om den gamle kat Boris, Der er vandt til at
komme rundt, Helt accepterer at blive lukket inde.
Men indtil nu er det gået godt.

Så jeg er glad for at begge katte kan komme ud.
Kosmos er rigtig glad.
Og Boris, Ja han bliver vel glad på et tidspunkt.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 20-10-04 20:11

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote in

> Men indtil nu er det gået godt.

Går det stadig godt, Allan. Er begge katte glade for dit initiativ?
Hvordan ligger det med at vise nogle billeder så man kan få
inspiration?
På et eller andet tidspunkt, snart, skal min mors have indhegnes eller
hun skal have lavet en løbegård og da vi ikke aner hvordan det skal
gøre, eller hvem der skal gøre det, så søger jeg al den viden og
inspiration jeg kan. Tænk hvis jeg også selv kunne købe et hus med
have, så skulle mine pelskraver da også føle græs under beskyttede
poter

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Allan

Dato : 21-10-04 19:35

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Går det stadig godt, Allan. Er begge katte glade for dit initiativ?
> Hvordan ligger det med at vise nogle billeder så man kan få
> [...]
Hej Kate.
..Det går fint efter omstændighederne.
Dvs. Boris var jo udekat der løb ind til naboen og kravlede i deres træer.
Det kan han så ikke mere.
Boris er lidt sur fordi han mangler sit frikvarter fra den lille irreterende
plageånd Kosmos.

Da jeg fik Kosmos havde jeg valgt at jeg ville hegne haven ind.
Men Boris var jo udekat, Så det blev der ikke ændret på.
Dog fik han sværere og sværere ved at finde ud af haven.
Men Boris kom ud og Kosmos blev holdt inde.

For det meste lagde Boris sig under en busk og sov tungt.

Boris virker nu ikke sur over at være spæret inde, Men det er svært at sove
i fred når man ved man bliver overfaldet på et tidspunkt.

Så der har været en del knureri og bidmarkering, Som hurtigt bliver til en
vasketur, Og så knurre igen.

Boris er lidt dum, Eller han tænker ikke så hurtigt, Så sådan en ny killing
er for hurtig for ham.

Ellers går det godt. Jeg har lavet lidt om på hegnet, For Kosmos har vist et
par gange hvor dygtig han er til at klatre.
Han er nu ikke sluppet ud, for han klatre kun når jeg står ved siden af.
Men nu er det med el hegn i toppen og 30 cm galvvaniseret hegn som jord der
hænger som sidste chikane.

Her idag har de fået kattelem ud til baghaven, Så må vi se om de kan finde
ud af at bruge den.

Det er nu kun ca 50 M hegn, Med 2 porte. Men det tog aligevel 3/4 år at få
det så færdigt at Kosmos blev lukket ud.

Der er indhegnet 500 M2 på en trekantet grund der skråner.

Og det har koster ca 4500.- med leje af pælebor.

Det kan sikkert laves meget hurtigere, men hvis man vil lave det hele selv,
og skal passe job, osv.

Billeder må du vente med. Men jeg skal nok tage nogle på et tidspunkt, når
solen skinner.

Øj det var en længere smørre.
Men jeg er nu glad for min indhegnede baghave.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 22-10-04 20:45

> Men jeg er nu glad for min indhegnede baghave.

Ja, det lyder det til
Godt nok ville jeg nok ikke påtage mig at gøre det selv da jeg er født
med ca 8 tommelfingre men 4500 for materialer er da til at leve
med, specielt hvis man så får glæde af sin have hele sommeren

Fra : Allan

Dato : 23-10-04 17:46

Her er lidt billeder

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 23-10-04 17:52

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> Her er lidt billeder

Og jeg gjorde noget galt
Så prøv

Fra : Kate

Dato : 24-10-04 09:15

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote in

Ej, det ser da ud til at være et lækkert sted for dem at rende rundt.
Højt græs man kan gemme sig i og masser af fræseplads. Nu bliver jeg
_igen_ misundelig på mine kattes vegne

Fra : Allan

Dato : 24-10-04 23:31

> [...]
>
> Ej, det ser da ud til at være et lækkert sted for dem at rende rundt.
> Højt græs man kan gemme sig i og masser af fræseplads. Nu bliver jeg

Ja skrænten er ikke blevet klippet i 4 år. Så græsset bliver ca 1/2 meter
højt.
Nu er det desværre efterårsbilleder. så det er faldet sammen.
Men det er ikke kun mine katte der kan lide det høje græs.
Jeg har ofte set fremmede katte der jager græshopper og andre flyvedyr på
skrænten.
Det er så slut nu, Hvor de ikke kan komme ind.

Men det er et hit med katte og højt græs man kan gemme sig i.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 25-10-04 20:56

> Men det er et hit med katte og højt græs man kan gemme sig i.

Det tror jeg på
Jeg ku' lige se Mowgli og Doughnut ligge på lur efter hinanden sådan et
sted. De gør det en del her, men en 53kvm lejlighed _er_ altså ikke
helt det samme.