Dårlig mave og sår...
Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 05-10-04 21:25

Så har jeg været til dyrlæge med begge mine misser... Den største med sine
sår p halsen og den lille med sin dårlige mave...
Emil (den store) var bestemt ikke glad for det. Han har ikke været til
dyrlæge de 1½år jeg har haft ham, han har altid været sund og rask og var
vaccineret og alt da jeg fik ham. Men men men, nu havde han disse meget
slemme sår og jeg besluttede at tage til dyrlæge med ham. Han fik renset
sårene og fik nogle tablettet som jeg skal give ham. Desværre tager jeg til
Sjælland imorgen, men håber at min svigermor får lov at give ham dem.
Oppe ved dyrlægen gik Emil helt amok, jeg har aldrig set ham gå amok på et
menneske sdan før. Han hvæsede, viste tænder og rakte tunge og var skræmt
fra vi og sans.

Den lille tog det noget mere stille og roligt, men hun fik heller ikke
indsprøjtninger osv ligesom Emil. Hun fik bare taget temperaturen (hvilket
da heller ikke var sjovt!), den var lidt over det normale, og så fik hun
noget medicin, som hun syntes ganske godt om, noget pasta mod dårlig mave...
Så nu håber jeg at begge kure hjælper på de stakkels misser... Ellers er jeg
nervøs for at vi må skille os af med den lille hvis det forsætter sådan. Min
kæreste er helt utrolig renlig, og alt skal være pænt og fint, og den lille
mis er begyndt ikke at kunne holde sig så godt, så ind imellem har vi fundet
ekskrementer p gulvtæppet, og igår ramte hun toppen da hun havde lagt en
ORDENTLIG "dej" på min kærestes dyne... Der blev det lige godt for meget for
ham...

Jeg vil smutte i seng så jeg er frisk til den lange rejse imorgen... Glæder
mig til at se min mor igen, men kommer til at savne de små misser!!

--
Mvh Stefanie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-10-04 23:40

On 2004-10-05 22:24:59 +0200, "Stefanie Mathiesen"
<kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> said:
Stakkels Emil da, forhåbentlig hjælper behandlingen godt.

> så fik hun
> noget medicin, som hun syntes ganske godt om, noget pasta mod dårlig mave...

Zoolac? Det plejer i hvertfald at være rent guf

> [...]
> ORDENTLIG "dej" på min kærestes dyne... Der blev det lige godt for meget for

Altså undskyld, men - har han aldrig prøvet at ha' diarre? Rigtig
roskildesyge? Hvor man, hvor meget man end prøver at holde sig, altså
kan komme til at lave bremsespor? Katte har ikke bukser på, så der kan
ske uheld, selv for den mest renlige og sippede kat i den situation.
Min meget renlige og sippenippede Donna har lige haft en omgang. Jeg
ved hun er jordens mest renlige, og hun var dybt ulykkelig over ikke at
kunne nå bakken - men hun tabte altså en klat på gulvet og "noget" løb
fra hende på en dyne.. staklen kunne jo ikke gøre for det
Faktisk var jeg imponeret over alle de gange hun nåede det..
Og hvor vil jeg hen med det? *s* Nok bare påpege, at katte er levende
væsener, der kan blive syge som os. Når de er syge kan der ske sådan
noget - og det er for lidt at blive smidt ud hjemmefra over
Jeg krydser fingre for en hurtig bedring. Ikke for kærestens skyld, men
for kattens

--
Knus fra Ann R

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 06-10-04 11:58

> Stakkels Emil da, forhåbentlig hjælper behandlingen godt.

Ja, det var virkelig inderligt stakkels Emil. Han er bare så helt utrolig
bange for alting, og så komme til dyrlægen ig blive "mishandlet" sådan...
Jeg ku næsten ikke holde ud og kigge på det!!

> Zoolac? Det plejer i hvertfald at være rent guf

Ja, det er Zoolac, hun spiste det som ren slik ved dyrlægen igår og igen
igår aftes, men nu gider hun sku ikke spise det mere *G* Så her til morgen
og til middag (hun skal have det 3gange daglig) måtte jeg smøre det i ganen
af hende.
Heldigvis går det over alt forventning med at give Emil piller. Heldigvis
skal han kun have en om dagen. men han er faktisk nået bedre til det end jeg
havde turde håbe på! Så det er jo fint. Hvis så det bare ville jeg hjælpe,
Jeg syntes nu stadig at han klør dig i sårene.,...

--
Mvh Stefanie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-10-04 17:02

On 2004-10-06 12:58:10 +0200, "Stefanie Mathiesen"
> [...]
> bange for alting, og så komme til dyrlægen ig blive "mishandlet" sådan...
> Jeg ku næsten ikke holde ud og kigge på det!!

Jeg ved ikke om det kan hjælpe Emil - men mange har gode erfaringer med
Bachs nødhjælpsdråber inden afgang til dyrlægen. Det er et homøopatisk
middel. Mine er ikke paniske (men heller ikke spor begejstrede!), så
jeg har kun prøvet en gang, hvor jeg skulle ha' en kat
røntgenfotograferet på dyrehospitalet. Jeg vidste, at hvis hun ikke
kunne holdes _meget_ i ro imens, så skulle hun i narkose, derfor
prøvede jeg med nødhjælpsdråberne. Og faktum er, at hun klarede det
meget bedre end jeg havde ventet, og hun slap for narkosen. Men jeg ved
jo af gode grunde ikke hvordan det var gået uden dråberne
Men jeg tænkte at jeg ville nævne det.

> [...]
> og til middag (hun skal have det 3gange daglig) måtte jeg smøre det i ganen

Mon hun har kvalme? For så vil mine heller ikke ha' det godvilligt.
Ellers stjæler de tuben, hvis de kan finde den.. Eller måske er det
bare det typiske katte-sind. "Hvis jeg skal ha' det, vil jeg ikke"

> [...]
> havde turde håbe på! Så det er jo fint. Hvis så det bare ville jeg hjælpe,
> Jeg syntes nu stadig at han klør dig i sårene.,...

Der er heldigvis nogen piller der ikke smager grimt. Synulox, f.eks.,
og for nylig fik vi nogen med vanilliesmag og -duft Måske du har
fået sådan nogen?
Kløen kan ikke være allergi, vel? Jeg har en kat med nyudbrudt
fødemiddelallergi, og det viser sig ved at hun river sig til blods,
især foran ørerne, omkring munden, på halsen. Ikke for at gøre dig
bekymret, men...

--
Knus fra Ann R