Vores ene kat er sulten :(
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 05-10-04 09:12

Hejsa!

Vores ene kat er sulten - ja ok, det er de begge to, men den ene har en
højest irriterende måde at gøre opmærksom på det på. Hver morgen mellem kl.
4 og 5 begynder den at stå og kradse i lagenet, og stopper ikke før jeg står
op og giver dem lidt mad. Deres normale morgenmadstid er kl. 6, men det
fatter de intet af.
Jeg har prøvet næsten alt... Vand i sprøjteflaske har efterhånden ingen
effekt...
Vi kunne naturligvis blot lukke døren til soveværelset, men det giver et
andet problem, nemlig vores anden kat som bestemt ikke er til lukkede døre.
Han begynder først at skrabe på døren med poten, og hvis der ikke bliver
åbnet, hopper han op på håndtaget og åbner døren... Hm... intelligente dyr

Hvad kan vi gøre? Det er efterhånden temmelig trættende at få
natte/morgen-søvnen spoleret af en lidt for sulten hun-mis. Ikke fordi det
normalt ville genere mig at stå op og give dem en skefuld tørkost hver
(tager allerhøjest 45 seknuder), men jeg er samtidigt nødt til at overvåge
dem mens de spiser, da den ene kat ikke kan tåle det den anden spiser. Og
vores hunkat spiser ualmindeligt langsomt...

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 10:20

"Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fatter de intet af.
> Jeg har prøvet næsten alt... Vand i sprøjteflaske har efterhånden ingen

Problemet er jo, at den er sulten. Det skal den da ikke straffes for!

Giv aftenmåltidet lidt senere end I gør nu, for at flytte på "hullet i
maven" i den anden ende, dvs. om morgenen.

Tina

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 05-10-04 10:42

> [...]
> dem mens de spiser, da den ene kat ikke kan tåle det den anden spiser. Og
> vores hunkat spiser ualmindeligt langsomt...

Hej Thomas.

Kan de ikke tåle hinandens mad, eller er det den ene, der ikke kan tåle den
andens? For så var det måske en mulighed, at have noget stående fremme om
natten, som de begge kan tåle. Mine misser har altid mad stående fremme, og
jeg kan se, at der forsvinder en del i løbet af natten. Tror nok også der
ville blive ballade, hvis jeg konfiskerede maden om natten .

En anden mulighed: skydelås og ørepropper ;-D.

Med venlig hilsen
Helle frederiksen.

Fra : Kate

Dato : 05-10-04 16:56

Hej Thomas

Mine katte får også afmålt mad og jeg må indrømme at da mine på et
tidspunkt også begyndte på det med at vække mig, så ignorerede jeg dem.
Ved godt det kan være enormt svært, men jeg syntes at det var min
eneste mulighed.
Grunden til at mine ikke får frit foder, som Helle ellers foreslår, er
at 2 af dem ville æde det hele i løbet af 5 min. og så var jeg jo lige
vidt.
Da Mows var mndre begyndte han på at stille sig i sengen og lægge sin
kolde snude på mit øjenlåg eller nippe mig i næsen. Det vågnede jeg jo
af, min løsning var at tage ham ned til mig og nusse ham. Hurtigt
opdagede han at det var "straffen" for at vække mig og så holdt han op.
Nu skal det siges at Mows ikke er en ligge i arm mis, han ligger ved
siden af.

Så enten Helles forslag, hvis det kan fungere hos jer, ellers kunne du
overveje mit

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 06-10-04 07:11

Ja.. vores kan også finde på at trampe rundt på os om natten for at få mad..
og gerne lige 1 time før vi alligvel skal op, så vi plejer nu at ignorerer
ham, og så holder han ret hurtigt op.. Sommetider, når vi alligevel vågner
af hans trampen, hapser vi ham og nusser ham lidt.. Det hjælper også...

Noget helt andet er , at han ikke er ret snaksaglig normalt, men i denne uge
hvor kæresten ikke er hjemme og jeg er på arb. Så er han pludselig MEGET
snaksaglig, og har faktisk sovvet ved siden af mig i sengen, hvor han
normalt sover på sin stol ved siden af sengen.. Synes jeg er ret sødt

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bioprocess Purification