Ny Kat
Fra : Søren Kongstad

Dato : 04-10-04 14:01

Efter meget overvejelse springer vi nu ud i det, og skaffer en en
legekammerat til Sally, vores ca 4 år gamle hunkat. Hun har været alenekat i
snart 2 år efter vi måtte aflive vores hankat.

Efter meget kort tids søgen fandt vi en gråstribet killing (til), som vi får
hjem en gang i denne uge. Han er lige omkring 13 uger, og er vokset op i en
familie sammen med 4 søskende, en halvsøster som er en tilrender - 2 Grand
Danois hunde og en menneskebaby - så vi regner med at han er menneskevant ;)

Vores gamle hankat var utroligt charmerende, når han altså ikke tævede
Sally. På de sidste 2 år er hun blevet lidt mere udadvendt, og tør komme
frem når der er fremmede. Desuden er hun ikke så bange for støvsuger etc
længere (hun er ulykkelig mens der støvsuges, men 5 minutter efter er hun
frisk igen - før der lå hun under sofaen, eller bag vaskemaskinen resten af
dagen).

Når nu vores nye hankat kommer (han kommer sikkert til at hedde Harry), så
håber vi at de kan finde ud af det. Vi er næsten sikre på at Sally ikke vil
forsøge at jage ham væk - hun har aldrig været den mindste smule
besidderisk - hvis der er det mindste opløbv til konflikt - så er hun væk.
Det største problem tror jeg er om Harry vil begynde at tryne Sally!

Vi har besluttet os for at vi -selvfølgelig - ikke kan leve med at Sally
skal have det dårligt - så hvis det ikke lykkes - så skal vi finde et godt
sted til Harry.

Hvad er jeres erfaringer med at sætte misser sammen?

PS. Her er et billede af Sally

http://www.kongstad.net/kat-mindre.jpg

/Søren

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-10-04 15:25

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> wrote in message
-sakse en masse om de søde mitter-
> /Søren

Kommer din næste tråd så til at hedde
'When Harry met Sally'?

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : karsten klaaby

Dato : 04-10-04 15:42

klip
> Hvad er jeres erfaringer med at sætte misser sammen?
klip

Jeg har kun gode erfaringer med at sætte misser sammen indtil videre, vi har
en tre års hankastrat som også var alene, så her den 7 juli i år fik vi en
lille han killing, efter 14 dages langsom tilvænning sov de to arm i arm og
legede sammen, desværre døde "killingen" her for 14 dage siden. Vi har nu i
torsdags fået en lille MCO pige, og indtil videre går det fint, de har endnu
kun hilst på hinanden, den voksne kat tager det i stiv arm, det er killingen
der er lidt forsigtig endnu, men jeg er sikker på det nok skal blive en
succes, når først de har lært hinanden at kende.
Jeg er sikker på din kat også nok skal klare at få en killing i huset, hvis
du giver dem begge en langsom/rolig start, og så ville mit råd være at
kastrere killingen tidligt, så hormonerne ikke gør den kommer på nakken af
din hunkat (bare en erfaring fra min bror).
Held og lykke med projekt killing.
MVH Pia

Fra : Kate

Dato : 06-10-04 19:47

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> wrote in

> Hvad er jeres erfaringer med at sætte misser sammen?

Jeg synes det er meget forskelligt.
Første gang jeg satte en ny kat ind, var da jeg havde to 2 årige
huskatte, en han og en hun. Jeg købte en 10 uger gammel killing.
Desværre var han bange for sin egen skygge og det tror jeg trickede
hunkatten. Da han døde 8½ år gammel var de stadig ikke venner, men
havde en aftalt våbenhvile. Hankatten tog det anderledes, han syntes
killingen var ok, men han nok mere ligeglad.

Da de to første var omkring 11 år gamle, og killingen var død, købte
jeg en voksen somali på 2 år. Dennegang tog hunkatten det relativt
pænt, mens hankatten blev eddersur. Det tog omkring 2 uger at få han
integreret i familien.

Ca. ½ år efter købte jeg en killing, herigennem gruppen. Han var ca. 15
uger gammel da han flyttede ind og fuld af selvtillid. De to gamle
katte, som imellemtiden var blevet 12 år, hvæsede af ham, men ikke
mere. Somalien fulgte ham rundt i lejligheden den første aften. De har
aldrig været skilt ad.

For 1½år siden fik jeg så en 3 år gammel abysinier. Hun er en værre
hystade, men dog lukkede jeg hende kun fra det første døgn. Stadig har
hun et ret anstrengt forhold til de andre katte, men jeg tror hun ville
have det bedst med at være enekat.

Jeg skriver ikke dette for at skræmme dig, men kun for at illustrere at
de bare er så forskelligt hvordan katte reagerer.
Men egentligt tror jeg, at når det er en killing du får, så er risikoen
for ballade mindre fordi dyrebørn generelt er fredede.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.