Jeg er SOLGT :-)
Fra : AEK

Dato : 04-10-04 08:42

Mine rødder bliver børstet næsten hver dag.
Sophie gider det ikke rigtigt, det er mere spændende at fange børsten - men
hun finder sig fint i det

For lidt siden var det hendes tur. Hun begynder at fange efter børsten- ved
et uheld fanger hun min hånd - det er blot et kærligt nap.
MEN, hvad gør den lille Miss Sophie:
Hun giver straks slip, rejser sig, sætter sig på bagbenene, tager sine poter
op til mit ansigt og slikker mig der.
Ååååhhh, spørg lige, om der kom et par tårer i øjenkrogen
Hvordan kan et dyr dog være SÅ blid......

Havde lige brug for at dele dette skønne øjeblik med I andre "kattetosser" -
det var SÅ smukt.

/ Anya & Sophie ( som fiser den af ude på altanen ).

http://oscarogtilde.webbyen.dk/

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

---

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-10-04 09:23

ja de små kræ er vidunderlige og tænk der er stadig mennesker der tror/mener
at katte ikke har personlighed,
ikke har følelser, men bare *er*

hmm kom lige til at huske på en historie der kom på en af mine andre lister,
den er godt nok om en hund, men kunne lige så godt have været om en kat,
uanset hvad så er jeg rimelig sikker på at det er sådan det er.

**Being a veterinarian, I had been called to examine a ten-year-old Irish
Wolfhound named Belker. The dog's owners, Ron, his wife Lisa, and their
little boy, Shane were all very attached to Belker and they were hoping for
a miracle. I examined Belker and found he was dying of
cancer. I told the family there were no miracles left for Belker, and
offered to perform the euthanasia procedure for the old dog in their home.

As we made arrangements, Ron and Lisa told me they thought it would be good
for the four-year-old Shane to observe the procedure. They felt Shane could
learn something from the experience.

The next day, I felt the familiar catch in my throat as Belker's family
surrounded him. Shane seemed so calm, petting the old dog for the last time,
that I wondered if he understood what was going on. Within a few minutes,
Belker slipped peacefully away. The little boy seemed to
accept Belker's transition without any difficulty or confusion.

We sat together for a while after Belker's death, wondering aloud about the
sad fact that animal lives are shorter than human lives. Shane, who had been
listening quietly, piped up, I know why." Startled, we all turned to him.
What came out of his mouth next stunned me. I'd
never heard a more comforting explanation.

He said, "Everybody is born so that they can learn how to live a good life,
like loving everybody and being nice, right?" The four-year-old continued,
"Well, animals already know how to do that, so they don't have to stay as
long." **

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jette Nielsen

Dato : 04-10-04 14:00

> [...]
> "Well, animals already know how to do that, so they don't have to stay as

Begge Jeres historier er noget af det sødeste jeg længe har læst
At en kat kan have skyldfølelse, er noget helt nyt for mig, hi! Det har
jeg aldrig hørt om før.

Drengens forklaring på hvorfor vi lever længere, er bare lige i øjet...
jeg mangler ord....

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-10-04 02:05

On 2004-10-04 15:00:19 +0200, Jette Nielsen <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> said:

> gge Jeres historier er noget af det sødeste jeg længe har læst
> At en kat kan have skyldfølelse, er noget helt nyt for mig, hi! Det har
> jeg aldrig hørt om før.

Jo - min mand "leger med hænder" med Ditte, en leg hvor hun slår ud
efter ham og snapper på skrømt. Jeg har så altid holdt på, at hænder
ikke er legetøj, og stoppet legen hvis kattene nappede eller slog ud.
Det bliver vi aldrig helt enige om, os to-benede..
Nå, men Ditte ved godt forskellen! Af og til, hvis hun lige har leget
voldsomt med min mand, kan hun forglemme sig, hvis jeg kommer kort
efter og stryger hende over pelsen - og markere-nappe eller sætte en
klo på min hånd.
Men i samme øjeblik hun opdager hvem det er, flytter hun klo eller
gebis på en måde, som jeg kun kan beskrive som undskyldende, kigger op
på mig og slikker min hånd. "Undskyld, det var en fejl..."

--
Knus fra Ann R

Fra : AEK

Dato : 04-10-04 19:09

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ja de små kræ er vidunderlige og tænk der er stadig mennesker der
tror/mener
> at katte ikke har personlighed, ikke har følelser, men bare *er*

Enig. Denne oplevelse var meget rørende - den får en til liiiige at tænke
lidt.....

> [...]
> "Well, animals already know how to do that, so they don't have to stay as

Skøn læsning

Hvordan går det med Mille og resten af banden ?
Har hun " fundet sin plads " ?

/ Anya.

> Marianne Hellemose

---

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-10-04 20:05

Anya skrev
<Hvordan går det med Mille og resten af banden ?
Har hun " fundet sin plads " ? >

spørger du hende har hun fundet pladsen, heeeelt
i toppen oven over os alle, spørger du mig tjaaa så har
jeg givet hende (og mig) 14 dage mere inden jeg prøver at omplacere hende,
hun terrorisere de andre i en sådan
grad at de ikke sover hos mig mere, men gemmer sig rundt omkring hvor de kan
få lidt fred, hun er virkelig
en "dobbelt" personlighed, den kærligste lille pige og den
mest voldelige, jeg er vant til at have klo-rifter alle vegne
når der er killinger i huset, det har jeg ikke nu, tilgengæld
er både de andre katte og jeg fyldt med bidsår. Hvis det
kun var mig det gik ud over kunne jeg leve med det, men
det er svært at se især gamle Banja blive jagtet i en sådan grad at hun har
opgivet sin faste plads hos mig om natten,
og helt ærligt havde jeg aldrig troet at jeg skulle møde en kat der kunne
komme til at "true" Banja, hun har altid regeret huset med hård pote, selv
Baby/Sisse vidste at
Banja skulle man ikke "spøge" med, men Banja er blevet gammel, og jeg har
det dårligt med at hendes alderdom skal gå med at gemme sig og med at opgive
den plads i sengen der nu har været hendes i snart 11 år.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 21:17

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in

> [...]
> jeg har det dårligt med at hendes alderdom skal gå med at gemme
> sig og med at opgive den plads i sengen der nu har været hendes i

Uha, det kan jeg godt forstå. Det var også med det i baghovedet at jeg
tog alle mine små. Først af hensyn til Sofie og siden af hensyn til
Johan. Med Doughnut var det også sådan at hun må vige pladsen for
Lante. Det er ikke de gamle som ryger ud til fordel for de unge.

Men det er jo svært at tage beslutningen, bare se hvor længe jeg var om
det med Doughnut.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-10-04 22:43

Kate skrev
<Men det er jo svært at tage beslutningen, bare se hvor længe jeg var om det
med Doughnut.>

Ja det er bare så svært. Mille er jo _også_ en dejlig
lille nuser pige, så kærlig, sjov og charmerende, at det
virkelig piner mig at der er så meget "ballade" kattene
imellem.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : AEK

Dato : 04-10-04 22:35

"Marianne Hellemose" skrev
> spørger du hende har hun fundet pladsen, heeeelt i toppen oven over os
alle, spørger du mig tjaaa så har
> jeg givet hende (og mig) 14 dage mere inden jeg prøver at omplacere hende,

Argh - det var s*****
Det gør mig ondt.
Håber,at damen får lagt en dæmper på sig.....

/ Anya.

> Marianne Hellemose

---

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-10-04 02:05

On 2004-10-04 21:04:51 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som4@mail.dk> said:

> [...]
> det er svært at se især gamle Banja blive jagtet i en sådan grad at hun har
> opgivet sin faste plads hos mig om natten,

Åh nej..
Det gør mig virkelig ondt Ja.. jeg ville også vælge at beskytte
den gamle pige - selv om det er hårdt at skulle vælge..

--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 16:27

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> Havde lige brug for at dele dette skønne øjeblik med I andre
> "kattetosser" - det var SÅ smukt.

Sophie lyder til at være sååååå dejlig

Fra : AEK

Dato : 04-10-04 19:13

"Kate"

> Sophie lyder til at være sååååå dejlig

hehe ) - men Sophie er anderledes ( ment positivt ).

MEN, hun er billig til salg, når hun hyler/ skriger / jamrer og fortæller
laaaaange histoier

/ Anya.

> Kate

---

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 21:18

> MEN, hun er billig til salg, når hun hyler/ skriger / jamrer og
> fortæller laaaaange histoier

Ja, hvilken kat er ikke det med jævne mellemrum