Misser der angriber
Fra : Jennifer

Dato : 30-09-04 18:26

Hej NG

Jeg har lovet at spørge for min svigermor. Hun fik en hankat sidste
august, dvs han 1½ år gammel nu. Han er meget forkælet og jeg vil mene
at han også mangler opdragelse. Men de sidste par måneder, når svigermor
har gjort sig klar til at gå i seng, og hun kan tuldre rundt i flere min
og der sker ikke noget. Men i det præcise øjenblik hun smidder sine
busker ( om det er short eller lange) går han til angreb på hendes ben..
Og han bliver ved.. Også når hun går fra fra ham, andre steder i
lejligheden. Han får vand og skæld ud, men intet hjælper

Hvad skyldes dette? Nogen der har oplevet noget lignende eller ved hvad
det kunne være?

Ps han er kastreret.

Med venlig hilsen
Jennifer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-09-04 20:42

Hej Jennifer

Er han alene-kat ? for mig lyder det som en kat med et overskud af energi
og jagt-instinkter den skal have brændt af. Mine forældre havde for år siden
en kat der teede sig lige sådan, de havde ret svært ved at forstå at katten
ikke var en sofapude i forklædning, men et levende dyr med masser af energi,
med brug for udfordringer og leg.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 10:03

"Jennifer" <skjoldbroKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lejligheden. Han får vand og skæld ud, men intet hjælper
>
> Hvad skyldes dette? Nogen der har oplevet noget lignende eller ved hvad

For det første, som Marianne skriver, skal hun sørge for at stimulere katten
i løbet af dagen.

Er den velstimuleret, men angriber alligevel i bestemte situationer, må man
begynde at opdrage på den.

Hjælper det ikke at tale menneskesprog: skældud, vand, høje pludselige lyde
osv, må man gå over til at tale kattesprog. Altså gøre, som en anden kat
ville have gjort det.

Kan man hvæse som en kat, er det fint. Eller virker noget der lyder som et
hvæs også, fx et bestemt, lidt langtrukkent "schyyy" (som når man tysser på
nogen).

Så snart man kan se på katten at den er et splitsekund fra at angribe
rigtigt, udstøder man et hvæs, mens man kigger på den. På den måde siger man
"nej" på kattesprog, samtidig med at man viser, hvem det er der bestemmer.
Er hvæsest rigtigt, forstår katten det med det samme, og vælger at trække
sig. Prøver den alligevel igen få sekunder efter, hvæser man igen.

Det lyder åndsvagt, men det virker

Tina

Fra : Jennifer

Dato : 05-10-04 15:49

Hej

Han har masser af legetøj og muligheder for at spadse ud i løbet af
dagen og han har endda et par bamser der får masser af tæv. Og min
svigermor kan se at han har leget i løbet af dagen. Når hun kommer hjem
fra arbejde, leger hun med ham.
Har glemt at skrive at når han angriber lægger han ørerne helt flat så
de følger hans hovede. Man kan næsten ikke se at han har ører.