Tapetkradseri
Fra : Quarlis

Dato : 29-09-04 11:41

Hejsa.
Vores katte kradser i tapetet. Hvordan får vi dem til at holde op? De får
skæld ud når de gør det, men oftest ser vi det ikke og har derfor ikke
mulighed for at gøre noget ved det. De har et kradsetræ og det skal lige
siges at vi har trægulv. Ved ikke om det har noget at sige? (I forhold til
gulvtæppe).
Har i nogen gode råd til hvordan vi får dem til at holde op?

Kh A.J.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 14:49

"Quarlis" <ajacFJERN@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gulvtæppe).
> Har i nogen gode råd til hvordan vi får dem til at holde op?

Det er så godt som umuligt at stoppe en uvane, når først den har fået fat.

Hvis det er det/de samme steder der bliver kradset, så sæt sisal (de billige
dørmåtter i sisal er glimrende) op de steder.

Tina

Fra : Helle Nielsen

Dato : 29-09-04 15:34

> [...]
> gulvtæppe).
> Har i nogen gode råd til hvordan vi får dem til at holde op?

Åh hvor jeg kender det! Vi har lige fået lavet nyt badeværelse med glasvæv
på væggene. På det lille stykke væg der er mellem håndvask og brusekabine
kradser Sylvester også. Han gør det fordi han godt kan lide lide at strække
sig op at dette stykke væk som er ca 20 cm bred og går fra gulv til loft. Vi
har gulvtæpper i hele lejligheden og de har også kradsetræ fra gulv til
loft. Jeg overvejer som Tina skriver at købe noget sisal og hamre op der for
så er jeg fri for at gå og skælde ud hele tiden og blive mere og mere
ulykkelig over det ødelagte tapet.

Mvh Helle

Fra : Quarlis

Dato : 30-09-04 10:19

Tak begge to, det var nok en god idé. Nu er det bare sådan, at det er galt 5
steder! Men vi gør det nok bare de steder hvor det er værst så. Man må nok
ikke være for pylret med lejlighedens udseende når man har kat! (Her tænker
jeg på måtter hist og pist..)

A.J.

Fra : Bj@arne

Dato : 30-09-04 17:29

> [...]
> Jeg har hørt at katte ikke kan lide at kradse i staniol, men har aldrig
> fået det bekræftet. Måske det var en idé at prøve.
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 21:01

"Bj@arne" <Storkesøen@dyr.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Bjarne

Dén har jeg også både hørt og læst om et par gange eller tusinder. Det har
kattenene bare ikke.... Ingen af mine nuværende eller tidligere katte, har
læst den påstand

De har alle været vilde med enten at ligge på det, hvor krøllet det end har
været, en var vild med lyden når han gik på det, en anden syntes det var
helt vidunderligt at kradse i, osv.

Der skal da nok være nogle katte der ikke bryder sig om staniol, men det er
ikke noget, der gælder for de fleste katte

Tina

Fra : Denise

Dato : 01-10-04 09:08

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> kattenene bare ikke.... Ingen af mine nuværende eller tidligere katte, har

Hej
Jeg mener ikke man siger, at katte ikke kan lide at kradse i staniol. Det
jeg mener "man" siger er, at katte ikke kan lide at tisse på staniol,
hvorfor man anbefaler at prøve og lægge staniol dér, hvor de er kommet til
at tisse. Men der skal da nok være nogle katte, der synes det lyder sjovt at
tisse på staniol

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-09-04 12:14

On 2004-09-29 12:40:33 +0200, "Quarlis" <ajacFJERN@surfmail.dk> said:

> [...]
> (I forhold til gulvtæppe).
> Har i nogen gode råd til hvordan vi får dem til at holde op?

He - jeg ved godt at jeg gentager mig selv Men - jeg ville nok
forsøge at sprøjte de "populære" steder med Feliway. Katte kradser jo
bl.a. for at afsætte deres duft med poterne, og hvis der er sprøjtet
med Feliway, kan du måske være heldig at katten mener at
duftafmærkningen er i orden allerede, og holder kløerne væk. Jeg
stopper kradsen i sofaen på den måde
Læs evt mere her:
http://siamis.com/Helse/omfeliwayogfelifriend.html
--