Kattens legetøj
Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 23:43

Ikke "kattelegetøj", men _kattens_ legetøj.

Hvad synes vores katte er sjovt at lege med?

Min mors mis synes da, at div. mus og indkøbt kattelgetøj er vældig fint,
men det han leger med, er ikke just det dyrtindkøbte skrammel.

Næh, han skal bare have en pose matadormix hældt op i en skål så han kan
fiske efter det forskellige, og et par karamelsnører eller lakridssnører med
knuder på, og et par mandler og lidt papirstumper, så er der legetøj til en
hel måned.

Han spiser lidt af det indimellem, lakrids og karamel og mandler og labre
larver, guffe smaske nams nams.

Sådan et gennemtygget og tilsavlet lakridsæg dyret insisterer på at få
kastet igen og igen, er altså ikke videre delikat....

Andy har hidtil været tilfreds med de små, hvide raslemus og
kiggen-på-marsvin-og-rotter.

De seneste dage har han fundet en ny beskæftigelse, når han får et flip:
Rive papir i stykker, rive flå flænse, væk var mors internetregning og det
halve af mors ugeblad.

Manden i den anden ende var færdig af grin, da jeg ringede ind for at få
tilsendt en ny regning. "Min kat har revet den i stykker" var ny for ham.
Godt, man kan underholde andre ;)

Og så har Hr. Andy lige nolet en ren karklud. Vover jeg på at røre den, får
jeg lige én med søm. Det er fra nu af Herrens personlige "sutteklud." Ligger
på den, slæber den med rundt, viser den til de andre dyr, osv.

Jaja, mine dyr er vist lige til den lukkede *suk*

Tina

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 29-09-04 00:43

> Hvad synes vores katte er sjovt at lege med?

Vores ene kat elsker at lege med piberensere. Især hvis vi kører rundt med
den omkring bordbenene og lignende. Jeg tror faktisk at alle katte vil være
vilde med piberensere, så prøv det!

En anden kat kan nogen gange finde på at vælte vores affaldskurv på
"kontoret" og rode rundt i papirerne. Den samme kat har også åbnet en ny
indkøbt pose kattegrus. Hullet var lige der hvor den skal være, så posen var
åbnet og klar til brug.

Mvh

Emil

Fra : jytte

Dato : 29-09-04 00:49

tjah, min helena har også alskens fint købelejetøj fra nær og fjern, men det
hun gider lege med er en papirkugle, som man kan drible rundt med.
En cornflakesæske hvor der er klippet huller i begge ender, som man kan løbe
ind i og ellers angribe,
en solid papkasse fra brugsen, med huller i siderne og ienderne og toppen,
hvor man kan gemme sig,
samt et hjemmelavet papstykke hvor der er klæbet forskelligt på, så den for
en sjov facon.
3 stk. sejlgarn på ca. 1 m.holdt sammen foroven og hvor der er bundet en
knude ca. 15 cm forneden og isat en knap af træ for at give lidt tyngde er
vældig god til fangelege.
Jeg er lige ved at tro at dem der har mest glæde af
kattelegetøjsforretningerne er ejerne !

VH.
JytteJ
meddelelse news:4159e8fc$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-09-04 02:37

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote in message
> Ikke "kattelegetøj", men _kattens_ legetøj.
>
> Hvad synes vores katte er sjovt at lege med?

Hej Tina.

Mine forældres katte er pjattede med mine gamle små hårde James Bond-bolde
(super-hoppebolde), som man brugte meget i 80'erne - mine forældre bruger
dem til fodmassage, når ellers kattene ikke spæner rundt efter dem.
Så elsker de også pelsstykker - min fru moder syer en del i både skind og
stof, så der er altid potentielt legetøj rundt omkring - snore, bændler og
så videre.
Nå ja, og sølvpapirskugler - de er nu kun gode at drible med, ikke at gumle
i.
Pelsmus holder ikke så længe der, nok fordi de bilver overgumlet og gnavet
i.
Fjer er også et hit, både påfuglefjer og strudsefjer er alletiders til
kræene.
Piberensere er også alletiders, de kan bøjes i alle mulige former og trilles
rundt med, så der er også jagtsæson hele året.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Crazy Camilla

Dato : 29-09-04 09:36

Hej.

Min kat har to ting: En hvid pelsmus med snor og en "Rudolf med den røde
tud" bamse.
Pelsmusen bliver brugt ved at jeg holder i snoren og trækker musen rundt i
lokalet... på den måde får den dovne kat lidt motion ;) og "Rudolf" bruger
katten til at bryde med, som om det var en anden kat.

MVH Camilla.

Fra : Kate

Dato : 29-09-04 17:21

> [...]

> at få tilsendt en ny regning. "Min kat har revet den i stykker"
> var ny for ham. Godt, man kan underholde andre ;)

Jeps
Sofie havde det med at billettere papir som "lå og flød". En gang måtte
jeg også ringe til NESA for at få en ny regning da Sofie havde spist
hele den del som posthuset bruger til at aflæse de nødvendige
oplysninger.
Jeg tror damen i den anden ende var vant til den slags for hun lød helt
cool, mens jeg syntes det var enormt pinligt

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 30-09-04 12:02

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror damen i den anden ende var vant til den slags for hun lød helt
> cool, mens jeg syntes det var enormt pinligt

Ha, ha.....den kan jeg også være med på. Engang jeg var på ferie, havde
Tarzan (som desværre ikke lever mere) ekspederet en rekvisition fra
posthuset. Da kattepasseren (min mor) kom, kunne hun ellers gennemsøge hele
lejligheden for stumper, og ved hjælp af tape, fik hun samlet så meget af
puslespillet, at hun kunne læse, hvor pakken kom fra. På posthuset måtte de
dog lave en ny seddel, da det ikke var muligt at kvittere på den gamle
p.g.a. tape og manglende stykker .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 29-09-04 17:40

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på den, slæber den med rundt, viser den til de andre dyr, osv.
>
> Jaja, mine dyr er vist lige til den lukkede *suk*

hehe sikke dog en fantastik mail - sad og grinede da jeg læste den. Herlig
læsning! Lakridsæg er bare genialt! Her hjemme slås vi alle fire om
lakridsæg, kæresten, jeg og kattene! Vi er alle vilde med dem, selvom de
faktisk oprindeligt er lavet til kattene (tror de!!)

Mvh Helle

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-09-04 18:50

> [...]
> på den, slæber den med rundt, viser den til de andre dyr, osv.
>
> Jaja, mine dyr er vist lige til den lukkede *suk*

Hej
Vores siameser Pusser elsker piberensere. Hun mener dog at de stakkels små
tynde "katte" hellere må lægges op i madskålen så de kan få noget mad
Vi finder altid flere piberensere i madskålene.
Selv nu hvor Pusser har rundet de 10½ år, har haft en hjerneblødning, som
hun dog er kommet sig over og næsten ikke kan se, så putter hun stadig
piberenserene op i madskålen
Hilsen Vibeke

---

Fra : Crazy Camilla

Dato : 30-09-04 23:22

Hej.

Jeg prøvede at give min kat en pinociokugle i dag. Den legede med den i
næsten en halv time før den gav sig til at kradse lidt på kradsetræet,
drikke lidt vand og gå på wc, og så direkte tilbage til pinociokuglen igen.
Misser har ikke gjort nogen forsøg på at spise pinociokuglen, kun kaste den
op i luften og drible den hen over køkkengulvet.

MVH Camilla.

Fra : Alice M

Dato : 01-10-04 13:40

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den
> op i luften og drible den hen over køkkengulvet.

Hyggeligt at høre om jeres kattes legetøj.

Yrsa's allerbedste legetøj er en rød uldsnor som efterhånden er blevet
tygget i så mange gange at den er ved at gå i opløsning. Den er med i
madskålen og i kattebakken.. Hun kan simpelthen ikke undvære den :)
Igår stjal hun så en rød slikkepind.. den har hun løbet rund med i munden
idag og kastet op i luften gang på gang - endda uden af prøve at få papiret
af. Tror tøsen har noget med farven rød .. hæ hæ

MVH Alice M

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-10-04 22:00

"Alice M" <pingu_82@yahoo.skidt> writes:

> Tror tøsen har noget med farven rød .. hæ hæ

Det samme kan man næste sige om Anastacia her er det bare farven
sort. Hun har fået et større udvalg af mus osv gennem tiden, men de
eneste hun har villet lege med er de sorte...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin