Forskellen mellem hvid og alm. schæferhund~
Fra : Allan

Dato : 29-10-04 11:45

Hej NG

Vil gerne anskaffe mig en schæferhund til foråret. Regner med at det bliver
en alm. schæfer (grå), men har alligevel nogel få spørgsmål vedr. den hvide
schæfer.

1.
Har hørt at den hvide schæfer ikke er godkendt i raceklubben for
schæferhunde. Er det rigtigt?
Hvis det er rigtigt, er der så nogle af jer rigtige kendere, der ved
hvorfor?
Er der så stor forskel på den hvide og den almindelige siden den ikke er
godkendt som "ægte schæfer"?

2.
Hvordan er en hvid schæfers adfærd og temperament sammenlignet med en alm.
schæfer? Er den vildere, roligere og er det det samme?

3.
Er hvid schæferhund og hvid hyrdehund den samme hund (blot to forskellige
navne)?

4.
Hvad er prisen egentlig på en hvid schæferhvalp ca.? Det samme som en alm.
schæfer?

Har allerede søgt på svar på disse spørgsmål på nettet, men har ikke kunnet
finde svar, så jeg håber, I kan hjælpe

/Allan

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 12:17

Allan" <ako@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> 4.
> Hvad er prisen egentlig på en hvid schæferhvalp ca.? Det samme som en alm.
> schæfer?

Prisen på en hvid schæfer, i det link jeg gav dig før er 3000 kr. ( Set i
dba )
Med DKK stamtavle tror jeg, de ligger på omkring 5-8000 kr.

> Har allerede søgt på svar på disse spørgsmål på nettet, men har ikke
kunnet
> finde svar, så jeg håber, I kan hjælpe

Spændt på de andre svar, der kommer her. Har selv haft kig på den hvide
schæfer og haft nogle af de samme spørgsmål i tankerne.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-10-04 12:44

> [...]
> Hej NG
>
> 1.
> Har hørt at den hvide schæfer ikke er godkendt i raceklubben for

Ja

> Hvis det er rigtigt, er der så nogle af jer rigtige kendere, der ved
> hvorfor?

Nej, men måske fordi den først er opstået senere eller fordi man fejlagtigt
har kaldt den en schæfer, for den går under hvid hyrdehund eller noget i den
stil ved DKK og er netop blever annerkendt som race inen for det seneste
årstid så vidt jeg husker.

> 3.
> Er hvid schæferhund og hvid hyrdehund den samme hund (blot to forskellige
> navne)?

Ja, hvis det er det de er kaldt inde ved kennelklubben... Mener det er det i
hvert fald, kan næsten ikke vre andet!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Heidi Jensen

Dato : 29-10-04 13:03

> [...]
> schæfer?
>
> Har allerede søgt på svar på disse spørgsmål på nettet, men har ikke

Hej!

Der har faktsik næsten lige været en kæmpe lang artikel om den hvide
"schæfer" i DKK's medlemsblad hunden! Hvor der står beskrevet alt på de
spørgsmål du har! Jeg kan desvære ikke finde mit blad her hjemme, men der må
da være andre DKK folk som gemmer på dem! Så kan de evt. sende det til dig!
Ellers vil jeg selvfølgelig gerne spørge rundt omkring.. Jeg er ikke sikker,
men mener vi skal et eller to numre tilbage, måske tre!

Den artikel beskriver uførligt forskellen på de to typer osv.

Heidi

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-10-04 13:22

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> men mener vi skal et eller to numre tilbage, måske tre!
>
> Den artikel beskriver uførligt forskellen på de to typer osv.

Hej
De fleste biblioteker ligger inde med gamle numre af Hunden, prøv at spørge
dit lokale bibliotek.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Heidi Jensen

Dato : 29-10-04 15:55

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikker,

> Hej
> De fleste biblioteker ligger inde med gamle numre af Hunden, prøv at

Hvis det er, så har jeg fundet en "gemmer" og vil gerne kopire siderne til
dig, og sende dem! Skal bare have en adresse!

Heidi