tilvænning til hundegård
Fra : Charlotte Jensen

Dato : 28-10-04 10:28

Vores labrador hvalp på 6 måneder, skal lære at være i hundegård når vi ikke
er hjemme.
Han har et lille rum han kan gå ind i.
Hvordan vænner vi ham til det?

Fra : Rikke Andersen

Dato : 28-10-04 13:13

Begynd at fodre den derinde

Derefter lad ham være der kort tid efter han er blevet fodret og derefter
lidt længere tid osv

Rikke

Fra : Bodil Clausen

Dato : 28-10-04 18:20

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> wrote in message news:<4180bba7$0$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Vores labrador hvalp på 6 måneder, skal lære at være i hundegård når vi ikke
> er hjemme.
> Han har et lille rum han kan gå ind i.
> Hvordan vænner vi ham til det?

prøv at se på WWW.123hjemmesider.dk/bodilshunde
under træningsdagbog Kleo det første afsnit fortæller meget udførligt
om hvordan vi lærte Kleo at være alene i hundegården.
Bodil

Fra : Søren LH

Dato : 28-10-04 19:25

Jeg gjorde dette:
Starte med at lege med ham inde i hundegården lidt hver dag, med døren åben.
Efter legen lægger du lejetøjet et sted i hundegården hvor han kan se det
men ikke nå det, så han bliver i hundegården, når du går uden at lukke
døren. Derefter nogle dage med det samme, men lukker døren når du går.
Kommer tilbage lidt senere og leger med ham og deretfer går igen. Derefter
efterlade ham længere og længere tid. Når hunden er ude er døren til
hundegården lukket, men lejetøjet ligger i hundegården, så hunden er syg
efter at komme derind.
Alligevel måtte jeg efter ca. ½ år droppe hundegården fordi hunden stressede
op når nogen passerede på gaden. Så det må tilstræbes at hunden ikke fra
hundegården kan registrere hvad der sker uden for haven.
Mvh
Søren

Fra : Anne Marie

Dato : 30-10-04 09:42

Vores labrador på nu snart 7 måneder elsker sin hundegård og er ude i den
når vi er på arbejde.
Jeg har beskrevet, hvordan vi vænnede hende til den her

http://www.hoeythomsen.dk/hundehus.htm

Held og lykke.
Hilsen Anne Marie