Depositum/reservering af puppy
Fra : Nana Sørensen

Dato : 20-10-04 17:12

Hejsa...

Som i alle ved, (LOL), skal jeg have en lille tævehvalp snart.
Kenneldamen og jeg er blevet enige om at jeg betaler et depositum. Både så
jeg ikke render fra det, og også så hun ikke gør. Som en slags besegling af
aftalen om at hun holder "min" hvalp til mig og ikke sælger den til anden
side. Depositummet vil jeg betale, når jeg tager op og ser stedet og har
kontrolleret at alt er ok.
Nu tænker jeg så...
Hvad er rimeligt at betale i depositum?

Mvh. Nana

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 17:26

Nana Sørensen wrote:
> [...]
> ikke sælger den til anden side. Depositummet vil jeg betale, når jeg
> tager op og ser stedet og har kontrolleret at alt er ok.

Hej

Det bør opdrætteren have styr på - hun har vel en kontrakt, hvor sådan noget
fremgår....

Mvh
Tina

Fra : Nana Sørensen

Dato : 20-10-04 17:34

"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Det bør opdrætteren have styr på - hun har vel en kontrakt, hvor sådan
> noget fremgår....
>
> Mvh
> Tina

Hej Tina...

Der er ikke stamtavle på den, så jeg tvivler på at hun har en præfabrikeret
kontrakt til det.

Mvh. Nana

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 17:38

> Hej Tina...
>
> Der er ikke stamtavle på den, så jeg tvivler på at hun har en
> præfabrikeret kontrakt til det.
>
> Mvh. Nana

Hej Nana

OK - jeg opdrætter katte, og tager ca. 25 % af købsprisen i depositum.

Mvh

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 17:39

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nu tænker jeg så...
> Hvad er rimeligt at betale i depositum?

Det kommer vel lidt an på hvalpens pris.
Uden at have meget forstand på det synes jeg tit, at depositummet, ligger på
ca. 500-1000 kr., når man kigger i dba.
Det synes jeg er en rimelig pris, men der er sikkert også nogen, der
forlanger mere.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 20-10-04 17:47

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er rimeligt at betale i depositum?

For en hund med DKK-stamtavle til 6-7000 lægger man gerne 1500 i depositum
eller som en anden skriver, ca. 25% af købsprisen.

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Nana Sørensen

Dato : 20-10-04 17:55

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> For en hund med DKK-stamtavle til 6-7000 lægger man gerne 1500 i depositum
> eller som en anden skriver, ca. 25% af købsprisen.

Hvalpen kommer til at koste 3500. Så en tudse er nok mere end nok. Tak
for hjælpen.

Mvh. Nana

Fra : Freedom

Dato : 21-10-04 10:44

> Hvalpen kommer til at koste 3500. Så en tudse er nok mere end nok. Tak
> for hjælpen.
>
> Mvh. Nana

Hvad er det for en hunderace?

Ibne

Fra : Nana Sørensen

Dato : 21-10-04 13:01

"Freedom" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en hunderace?
>
> Ibne

Hej Ibne. (Iben?)

Det er en chihuahua.

Mvh. Nana

Fra : Snasse

Dato : 20-10-04 17:49

> Hvad er rimeligt at betale i depositum?
>
> Mvh. Nana

Hej Nana

Da jeg købte min Cavalier måtte jeg selv bestemme hvad jeg ville betale i
depositum. Men da jeg ikke var blevet informeret om det inden jeg var for at
vælge hvalp, havde jeg kun lige 500 kr på lommen, så mere blev det ikke til.
Skal her siges det er en hund til 6500 kr og med stamtavle.

Jeg mener det må være op til opdrætteren at bestemme hvor meget det skal
være, men 1/3 del eller 1/4 del af hvalpens pris er vel meget passende!?

--
Mvh Susanne
www.vufferne.dk

Fra : Jonny og Annika

Dato : 20-10-04 18:27

Hej.

Vi har vores Schæfer hvalpe til salg, de koster 2400 kr, og så tager vi de
400 kr på forskud for at holde hvalpen tilbage. Der er ikke stamtavle på
dem.

Annika og Jonny Holm

Fra : Louise

Dato : 21-10-04 09:19

Det almindelige i vores klub, specialklubben for belgiske hyrdehunde,
(under DKK) er omkring 1500.

Fra : Karina

Dato : 21-10-04 10:01

>Hvad er rimeligt at betale i depositum?

Hej Nana

Vi lagde 1500 kr i depositum for en hvalp til 8500 kr.

Mange hilsner

Karina

Fra : Annette Sø Holm

Dato : 21-10-04 11:40

> [...]
> af aftalen om at hun holder "min" hvalp til mig og ikke sælger den til
> anden side. Depositummet vil jeg betale, når jeg tager op og ser stedet og

Hej Nana.
Jeg købte min Golden retriever i Januar 04
Hun kostede 6000,-
Jeg lagde et depositum på 2000,-
Jeg havde besluttet mig for at det var de forældre jeg ville have en hvalp
efter,
4000,- da jeg hentede hende hjem.

Med Venlig Hilsen
Annette Holm.