Hundefoder
Fra : Martin Helsted

Dato : 12-10-04 07:45

hej NG

vi købte en retriver med papire osv, og dem der solgt den kræver at hvis der
skal være nogne garenti på hunden, skal vi bruge det foder der hedder
Advance. det er for sin vis også ok, men er der nogen der ved hvor man evt
kan købe det billigere, det enste sted jeg har funder er www.hundesport.dk
der skal de have 349kr for 15 kg dvs. 23,30/kg

Mvh

Martin

Fra : Martin Helsted

Dato : 12-10-04 08:11

Hej Igen

Havde skrevet forkert det er Acana http://www.championpetfoods.com/

Håber der er nogen der kan hjælpe alligevel

Mvh

Martin

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 12-10-04 13:33

> [...]
> kan købe det billigere, det enste sted jeg har funder er www.hundesport.dk
> der skal de have 349kr for 15 kg dvs. 23,30/kg

Hej Martin,

Din opdrætter har sikkert fodret med samme foder i en længere periode og
fundet at det var det bedste. Jeg synes ikke det er negativt at skulle fodre
med det foder kennelen foreslår. Det giver en sikkerhed for at det er
afprøvet. Jeg googlede lidt på Acana og fandt ud af, at hos diverse
dyrehandlere var prisen nærmer 400,- kr. for 15 kg. Så du har nok fundet det
billigste. Jeg køber opdrætter/kennel-sække à 20 kg. hos min egen opdrætter,
som jeg giver 450,- kr. for. Tilsvarende foder koster 450,- kr. for 15 kg.
hos dyrehandleren. Måske du skulle spørge hos opdrætteren om de sælger
foder? Jeg synes i øvrigt ikke det er dyrt, hvis foderet er et
kvalitetsfoder og hunden trives på det...)

Mvh. Renate

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-10-04 16:48

> [...]
> kan købe det billigere, det enste sted jeg har funder er www.hundesport.dk
> der skal de have 349kr for 15 kg dvs. 23,30/kg

Det er altid godt at fodre med et godt foder, men uanset hvilken krumspring
opdrætteren gør kan de ikke løbe fra købsloven!! Har netop siddet og
diskuteret det med en hunde-veninde og vi var rørende enige... Du har en
garanti uanset hvad!
Det er så muligt hun har givet ekstra-garanti på HD, AA, Patella, CAT osv.
som hun kan løbe fra hvis ikke du fodrer med noget bestemt, men den alm.
købelov kan hun ikke rende fra uanset hvad!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Jimmy

Dato : 12-10-04 17:02

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote in message

> Det er altid godt at fodre med et godt foder, men uanset hvilken
krumspring
> opdrætteren gør kan de ikke løbe fra købsloven!!

Købeloven? Kan du ikke henvise til de relevante paragraffer?

> Har netop siddet og
> diskuteret det med en hunde-veninde og vi var rørende enige...

Nå ja, men SÅ må det være sandt!

> Det er så muligt hun har givet ekstra-garanti på HD, AA, Patella, CAT osv.

Måske, men det kan også være at hun i kontrakten har skrevet at
betingelserne for den garanti hun ønsker at yde er betinget af x og y.
Der er ingen der tvinger Martin til at indgå aftalen.

> som hun kan løbe fra hvis ikke du fodrer med noget bestemt, men den alm.
> købelov kan hun ikke rende fra uanset hvad!

Paragraffer tak.

Mvh
Jimmy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-10-04 08:04

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message

> [...]
> betingelserne for den garanti hun ønsker at yde er betinget af x og y.
> Der er ingen der tvinger Martin til at indgå aftalen.

Garanti er IKKE det samme som reklamationsret.

> Paragraffer tak.

Købeloven er ufravigelig og man kan ikke sættes dårligere end den.
Selv hvis jeg aftaler med en forhandler at jeg vil give afkald på mine 2 års
reklamationsret vil jeg stadig kunne kræve det.

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobers-ret/

--
mvh/rg. Christian

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-10-04 08:12

> "Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message

Dit indlæg er ikke gået igennem ved mig... Måske er du i mit kill-filter,
men svarer så igennem Christian... Købeloven er den alm. ret man har ved køb
af hvad-som-helst! Radio/TV, Biler, dyr osv. Kan ikke se hvorfor jeg skal
henvise til paragraffer... Købeloven er købeloven og se ellers Christians
link!

4 øjne 2 hjerner... Ikke ensbetydende med sandt, men ensbetydende med at jeg
da ikke er den eneste med det syn på sagen!

Ja, det jeg taler om er ikke betingelserne, det er garantien... Hvad er det
konkret for en garanti hun kun vil give hvis x og y er opfyldt?

> [...]
års
> reklamationsret vil jeg stadig kunne kræve det.

Her holder jeg mig bare til at lade Christians svar blive!

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-04 07:32

> [...]
> henvise til paragraffer... Købeloven er købeloven og se ellers Christians

Hvad er det der gør at du mener at Købeloven finder anvendelse i privatkøb
mellem to private mennesker?

Jeg forstår heller ikke hvilken *del* af den omfattende købelov du tænker
på, når du skriver "kan de ikke løbe fra købsloven!!".
Hvad taler du om? Hvilken del kan de ikke løbe fra?

> Ja, det jeg taler om er ikke betingelserne, det er garantien... Hvad er
det
> konkret for en garanti hun kun vil give hvis x og y er opfyldt?

Hun skriver vel i kontrakten at man får x kroner tilbage hvis hunden får HD
D+, men KUN hvis der er fodret med et specifik foder. Hvis Martin ikke synes
dette er en god ide kan han jo blot lade være med at indgå i aftalen.

Når du har præciseret følgende:
1 - Hvilken del af Købeloven du taler om
2 - Hvorfor Købeloven skulle finde anvendelse i privatkøb

kan vi jo spørge i .jura for at få svar fra folk der rent faktisk ved noget
om love.

/Jimmy

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-10-04 13:34

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk.spam> skrev i en meddelelse

> Hvad er det der gør at du mener at Købeloven finder anvendelse i privatkøb
> mellem to private mennesker?

Ja, nu sidder jeg så og går ud fra han har købt ved en kennel og her gælder
købeloven altså uanset hvilken krumspring du gør! Hvordan det er hvis du som
privat sælger en hvalp ved jeg ikke!

> [...]
synes
> dette er en god ide kan han jo blot lade være med at indgå i aftalen.

Ganske rigtigt, men stadig kan Martin fodre med et hvilket som helst foder
og får hunden HD kan han påstå at han har fodret med det foder han skulle
(hvis han har samvittighed til det). Samtidig er han dækket under den
almindelige købelov som opdrættere ikke må rende fra...

> Når du har præciseret følgende:
> 1 - Hvilken del af Købeloven du taler om

Den samme som gælder køb af feks. et nyt fjernsyn osv.

> 2 - Hvorfor Købeloven skulle finde anvendelse i privatkøb

Se op...

> kan vi jo spørge i .jura for at få svar fra folk der rent faktisk ved
noget
> om love.

Ja, gerne... Hvis der så også sidder nogen der ved noget om betingelserne
for kennel!

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-04 18:50

> [...]
gælder
> købeloven altså uanset hvilken krumspring du gør!

Nej Rinnie. En kennel er langt fra altid momsregistreret og køb ved en
kennel er i de fleste tilfælde handel mellem to private parter.

> Hvordan det er hvis du som
> privat sælger en hvalp ved jeg ikke!

Men det er tilfældet i langt de fleste handler.

> [...]
> og får hunden HD kan han påstå at han har fodret med det foder han skulle

Ja, men det er ikke min pointe. Pointen er, at opdrætteren og Martin indgår
en fuldt ud legal aftale, og når Martin accepterer at fodre med foder X og
den aftale kommer han altså ikke ud af ved at henvise til købeloven.

Martin: Er kennelen momsregistreret? Altså, får du en faktura med
fakturanummer på?

> Samtidig er han dækket under den
> almindelige købelov som opdrættere ikke må rende fra...

> Den samme som gælder køb af feks. et nyt fjernsyn osv.

Hvilken *del*/*paragraf* i den omfattende købelov taler du om? Jeg er
bekendt med den specifikke lov, men hvilken *paragraf* i den er det du mener
finder anvendelse i den konkrete situation?

> Se op...

Nej - Købeloven finder ikke anvendelse ved handel mellem private!

Mvh
Jimmy

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-10-04 06:05

> Nej Rinnie. En kennel er langt fra altid momsregistreret og køb ved en
> kennel er i de fleste tilfælde handel mellem to private parter.

Nej, en Kennel er faktisk aldrig momsregistreret, men det er altså
ligemeget!

> [...]
> en fuldt ud legal aftale, og når Martin accepterer at fodre med foder X og
> den aftale kommer han altså ikke ud af ved at henvise til købeloven.

Ja, men det er så tilfældigvis ikke min pointe! Min pointe er at opdrætteren
kan lave alle de "på betingelse af"'er hun vil, hvis hun, i tilfælde af
mangler, ikke kan bevise at betingelserne ikke er opfyldt, så er der intet
at gøre! Du starter med at kommentere det indlæg jeg lægger ud med, med den
udtalelse, så vi holder os til det og drejer det ikke o0ver på din pointe,
for det er logik for burhøns at der ikke er nogen der har tvunget hans hånd
ned på papiret! Han skal bare vide hvordan han står hvis det skulle ske at
hans hund ender op med HD!

> Martin: Er kennelen momsregistreret? Altså, får du en faktura med
> fakturanummer på?

Det gør du ikke ved nogen kenneler, men kennel bliver stadig betragtet som
virksomhed!

> [...]
mener
> finder anvendelse i den konkrete situation?

Sakset fra DKK's hjemmeside som du faktisk godt selv kan gå ind på og
læse!

Hvis sælgeren er en privatperson, som kun laver et enkelt kuld hvalpe eller
to i hele sit liv, så betragtes handlen som såkaldt civilt køb. I dette
tilfælde er handlen ikke omfattet af købelovens særlige regler om
forbrugerkøb, og du kan ikke få sagen behandlet i Forbrugerklagenævnet - og
så skal man tænke sig ekstra godt om som køber. Her er man henvist til at gå
rettens vej, hvis man ikke kan blive enige. Er du i tvivl, så sørg for at få
noteret på købsaftalen, om du er beskyttet af købeloven eller ej.

Hvis sælgeren jævnligt sælger hvalpe, er der tale om såkaldt forbrugerkøb. I
så fald kan køberen ikke stilles dårligere end købelovens bestemmelser.

Hvis der efterfølgende bliver problemer med handlen (trin for trin):
- Skaf skriftlig dokumentation fra din egen dyrlæge.
- Reklamer hurtigst muligt til sælgeren/opdrætteren og forsøg at løse
problemerne. Reklamer skriftligt. Noter datoer for samtaler og aftaler ned.
- Kontakt den stambogsførende organisation.
- Kontakt Forbrugerklagenævnet.

Købeloven passer desværre ikke særlig godt til handel med hunde og andre
levende dyr, fordi man jo ikke køber en færdig vare, men et dyr, som
udvikler sig både fysisk og psykisk.

Efter købeloven er der som udgangspunkt 4 muligheder, hvis der konstateres
en såkaldt mangel. Ikke enhver fejl er en mangel, f.eks. er en manglende
tand eller et øre, som ikke rejser sig, ikke en mangel ved en almindelig
familiehund, fordi det ikke forhindrer hunden i at fungere som en almindelig
sund og rask hund.
- afslag i prisen (ved mangler, som hunden godt kan leve med)
- ophævelse af handel (ved svære mangler/aflivning)
- reparation (behandling/operation)
- omlevering (bytte til anden hvalp)
Du er altså ikke tvunget til at levere hvalpen tilbage, hvis der er noget
galt med den. De fleste mennesker bliver glade for netop den konkrete hund,
de har fået, og ønsker ikke at tilbagelevere den.

Mangler, der viser sig inden for de første 6 måneder efter leveringen,
betragtes som oprindelige d.v.s. de er arvelige, medfødte eller kan
tilskrives sælgerens/opdrætterens forhold. I denne periode er det
sælgeren/opdrætteren, der skal dokumentere, at hunden ikke fejlede noget på
leveringstidspunktet. De efterfølgende 18 måneder er det køberen, som skal
løfte bevisbyrden.

Hvalpekøb er også en handel, og køb og salg af hvalpe er - hvad rettigheder
og pligter angår - ikke principielt anderledes end andre handler. De normale
regler om køb og salg gælder også hér.

Men de spørgsmål, der opstår ved køb af et levende væsen og et kommende
familiemedlem, er selvfølgelig anderledes end ved de fleste andre handler.
DKK har udarbejdet en købsaftale, hvor opdrætter og hvalpekøber kan tage
stilling til disse spørgsmål.

Er det en familiehund, der sælges ? Skal køber træne hunden ? Har hvalpen
mindre defekter, som køber er bekendt med og derfor ikke bagefter kan klage
over ? Giver opdrætter nogle særlige garantier, og hvad er det præcise
indhold af disse ? Spørgsmålene ved en handel kan være mange, og i
købsaftalen kan man tage stilling til dem.

Købsaftalen er et tilbud til opdrætter og hvalpekøber. Med en købsaftale kan
man få aftalt tingene, så de lige præcist passer på den konkrete handel, som
disse to parter indgår.

Opdrætter og hvalpekøber kan også blot afslutte handlen med et håndslag,
hvis de ønsker dét. Så er det i stedet for købsaftalen købelovens
almindelige regler, som skal løse eventuelle senere uenigheder.

Købsaftalens værdi er altså, at parterne hér kan lave specielle aftaler - få
eller mange - for netop deres handel. Og få dem nedskrevet.

Købsaftalens kan fås ved henvendelse til DKK's information, 56 18 81 56
(bestilling på telefonsvarer) eller 56 18 81 55.

Vejledning til købsaftale

Som udgangspunkt anses hundeopdræt som erhvervsmæssig virksomhed i
købelovens forstand. Det betyder, at omstående aftale som udgangspunkt er
omfattet af købelovens særlige regler om forbrugerkøb. Købelovens regler for
forbrugerkøb kan ikke fraviges til skade for køberen.

I overensstemmelse med købeloven foreligger der en mangel

· hvis hunden ikke svarer til den betegnelse, hvorunder den er solgt, eller
sælger i øvrigt har givet urigtige eller vildledende
oplysninger, medmindre disse ikke kan antages at have haft betydning for
købers bedømmelse af hunden,

· hvis sælger har givet urigtige eller vildledende oplysninger i annoncer
eller i andre meddelelser, der er beregnet til at komme til almenhedens
eller købers kundskab,

· hvis sælger har forsømt at give køber oplysninger, der har haft betydning
for købers bedømmelse af hunden, og som sælger kendte eller burde kende,

· hvis genstanden hunden i øvrigt er af anden eller ringere beskaffenhed
eller brugbarhed, end den ifølge aftalen og de foreliggende omstændigheder
skulle være.

Bestemmelser om, at køber ikke kan påberåber sig mangler ved hunden og andre
almindelige forbehold, såsom at hunden er solgt som den er og forefindes,
kan ikke gøres gældende overfor køber.

Afgørelsen af om hunden lider af en mangel, træffes ud fra dens beskaffenhed
på tidspunktet for risikoens overgang. Forelå der på det tidspunkt en
mangel, hæfter sælger herfor, også selv om den først viser sig senere.

Mangler, der viser sig inden 6 måneder efter leveringen, formodes at have
været til stede på tidspunktet for risikoens overgang, medmindre denne
formodning er uforenelig med salgsgenstandens eller mangelens art, eller
mangelen skyldes, at køber ikke har opfyldt sine forpligtelser efter
købsaftalen.

Køber kan ikke påberåbe sig en mangel, som køber var eller måtte være
bekendt med ved aftalens indgåelse, medmindre der er holdepunkt herfor i
aftalen, eller sælger har handlet i strid med almindelig hæderlighed.

Vil køber påberåbe sig en mangel, skal køber give sælger meddelelse herom
inden for rimelig tid, efter at køber har opdaget mangelen. I modsat fald
taber køber retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet inden 2
måneder efter, at køber opdagede mangelen, er altid rettidig.

Den absolutte reklamationsfrist, d.v.s. fristen for at klage over mangler
ved hunden er 2 år.

Om reklamation

Købers reklamation bør angive mangelens art, og om der kræves
forholdsmæssigt afslag i købsprisen, afhjælpning af mangelen eller ophævelse
af købet. Reklamation bør ske skriftligt og helst ved anbefalet brev.
Reklamationsfristen skal overholdes.

Om aftalen

En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig aftale, men af
hensyn til bevisspørgsmålet anbefales det, at alle aftaler indgås
skriftligt.

Om fortrydelsesret

Der er ikke almindelig fortrydelsesret i Danmark, så er der aftalt en
fortrydelsesret, må dette fremgå af aftalen.

Om skønhedsfejl og mangler i øvrigt

Opdrætter hæfter for mangler, der er arveligt betingede eller medfødte eller
betinget af forhold hos opdrætter. Mangler, der skyldes købers egne forhold
herunder vanrøgt, utilstrækkelig eller forkert pasning, jf. også en eventuel
af sælger udleveret brugervejledning, kan sælger ikke gøres ansvarlig for.

> Nej - Købeloven finder ikke anvendelse ved handel mellem private!

Se op!

Er der mere du er i tvivl om???

....Så er du velkommen til at spørge eller ganske enkelt gå ind på DKK's
hjemmeside og søge på det!

Fra : Snasse

Dato : 15-10-04 08:05

> [...]
> eventuel
> af sælger udleveret brugervejledning, kan sælger ikke gøres ansvarlig for.

Hej Rinnie

Vil det sige at hvis man, som jeg har en Cavalier king Charles, som jo
bekendt er en race der kan have problemer med deres hjerter, der bliver
hjertetestet, og det viser sig at dens hjerte er dårligt. Så kan man
forlange at få afslag i prisen eller omlevering (hvilket jeg jo ikke er
interesseret i).?

Mvh Susanne

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-10-04 15:19

"Snasse" <vick@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjertetestet, og det viser sig at dens hjerte er dårligt. Så kan man
> forlange at få afslag i prisen eller omlevering (hvilket jeg jo ikke er

Hej Susanne

Det kommer vist an på hvornår hjertefejlen opstår og om forældrene er bærer
af det. Nu er jeg ikke så meget inde i det med hjertefejl, men er det noget
man kan teste for om en hund er bærer af? Hvis det er og begge
forældredyrene er testet som bærer af det kan jeg forestille mig at de vil
se sådan på det at du har købt en hund vel-vidende at der var risiko for at
din egen ville udvikle hjertefejlen og så er der ikke noget at komme efter
desværre. Viser hjertefejlen sig inden for 6 mdr. og er forældredyrene ikke
testet må man betragte det som en arveligt betinget sygdom som du ikke kunne
vide noget om og så kan du nok kræve refussion eller ombytning. Selvom du
ikke er interesseret i ombytning kunne det jo blive aktuelt hvis din hund
går hen og dør af det... Ikke decideret ombytning, men at få en ny hvalp med
et stort afslag eller, som de fleste opdrættere heldigvis vil gøre, gi' dig
en ny hvalp uden beregning.

Nu ved jeg intet om hjertefej, om der er krav om at forældredyrene bliver
testet for det inden avl og om man overhovedet kan teste, men det er muligt
at undersøge og skulle du komme ud for det så har du, hvis du er medlem af
DKK, mulighed for at benytte dig af deres juridiske vejledning.

Nogen opdrættere er så søde at skrive i kontrakten, som der feks. står i min
Jenna's, at hvis hun får HD i grad C eller værre eller ikke kan få en 1. pr.
i officiel klasse får jeg en anden hvalp og kan stadig selv beholde Jenna.
Det er meget rart at vide at der ikke er den ombytning på. Nu har hun
heldigvis B og et utal af 1. præmier, for jeg har ikke plads til flere
hunde!

Hvor gammel er din Cavalier og ved du om der er nogen af dens forfædre der
har haft hjerteproblemer?

Fra : Snasse

Dato : 15-10-04 21:18

> Hvor gammel er din Cavalier og ved du om der er nogen af dens forfædre der
> har haft hjerteproblemer?

Min cavalier er 14 måneder og kan først hjertetestes når den er 18 mdr.
Dens forældre er ikke hjertetestet, da det ikke er et krav når man avler med
DRU stambog. Opdrætteren siger hun aldrig har haft problemer med dårlige
hjertet, hmm, måske fordi hundene aldrig bliver undersøgt?
DKK kræver at begge forældredyr er hjerteundersøgt før avl.

På købskontrakten, står intet om ombytning, eller nedslag i pris ved sygdom.
Der står faktsik kun købers navn og adresse, samt lidt oplysninger om
hunden, og så sælgers underskrift.
Men muntligt sagde opdrætteren at hun gav 2 års garanti og i tilfælde af der
skulle gøres brug af den, kunne jeg få en hvalp ved næstkomne kuld, mod hun
fik den gamle hund hjem til sig.

--
Mvh Susanne
www.vufferne.dk

Fra : JSC

Dato : 13-10-04 07:21

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Har netop siddet og
> diskuteret det med en hunde-veninde og vi var rørende enige... Du har en

Hvad kan du bruge købelovs garantien til på en hund - Vel kun i det
tilfælde, hvor du kan dokumenteret at den var syg ved overtagelse.....

> Det er så muligt hun har givet ekstra-garanti på HD, AA, Patella, CAT osv.
> som hun kan løbe fra hvis ikke du fodrer med noget bestemt,

Det er vel lige netop "HD- garantien" de fleste avlere giver under
forudsætning af at der bruges noget specielt foder. Da vi købte vore
flatcoat, var der listet en række forskellige mærker af anerkendt foder, så
altså ikke kun et mærke...

/Jørgen

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-10-04 08:04

"JSC" <JSC@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan du bruge købelovs garantien til på en hund - Vel kun i det
> tilfælde, hvor du kan dokumenteret at den var syg ved overtagelse.....

Ja og det er måske ikke godt nok...?!

> [...]
> forudsætning af at der bruges noget specielt foder. Da vi købte vore
> flatcoat, var der listet en række forskellige mærker af anerkendt foder,

Opdrætteren kan nemlig i princippet ikke bruge det til noget, for ender din
hund nu op med at ha' HD grad D feks. vil opdrætteren under ingen
omstændigheder kunne bevise at det var fordi du fodrede med det forkerte og
du vil til enhver tid kunne påstå at du kun har fodret med et af de
pågældende mærker selvom du måske har hældt Bilkas det bedste på den!

Fra : Martin Helsted

Dato : 13-10-04 19:16

> [...]
> du vil til enhver tid kunne påstå at du kun har fodret med et af de
> pågældende mærker selvom du måske har hældt Bilkas det bedste på den!

Nogen der har nogen kontaktor til at tage det hjem fra udlandet, det må
kunne betale sig

Mvh

Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-04 08:51

"Martin Helsted" <maan07XX@XXceus.dk> wrote in message

> Nogen der har nogen kontaktor til at tage det hjem fra udlandet, det må
> kunne betale sig

Jeg kender desværre ikke nogen dyrefoderhandlere i Tyskland.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Mogens Dammand

Dato : 14-10-04 08:35

Da vi købte vore
> flatcoat, var der listet en række forskellige mærker af anerkendt foder,

> altså ikke kun et mærke...
>
> /Jørgen

Hej

HVor gammel er den liste og har du den stadig?

Mvh
Mogens

Fra : JSC

Dato : 14-10-04 12:16

"Mogens Dammand" <inactive@mailadress.cow> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> HVor gammel er den liste og har du den stadig?

Den er et par år gl. jeg kan ikke lige finde den, men følgende mærker var på
den:
Regal (Det brugte de selv)
Eukanuba
Proplan (så vidt jeg husker)

Bemærk at det var en liste udarbejdet af den opdrætter vi handlede ved så
altså ikke noget "officielt"

Efter at have prøvet nogle forskellige mærker, er jeg tilbage på Proplan, da
det fungere bedst for os.

/Jørgen

Fra : Martin Helsted

Dato : 17-10-04 13:38

Hej

Fandt et sted hvor man kunne købe det så hvis der nogen omkring lolland der
bruger det, så er jeg leveringsdygtig..

Tak for alle de gode svar

Mvh

Martin H