Hvad kalder du "det"
Fra : geo

Dato : 11-10-04 07:31

Hej
Jeg er ved at lære vores hundehvalp, at gøre sig ren, at lave stort/småt, at
besørge, lave pølser o.s.v.

Jeg ved at, jeg skal sige det samme hver gang, så hunden ved hvad jeg mener.

Men jeg kan ikke finde på noget, jeg har det godt med at sige også når andre
hører det.

Er der nogen der har nogle gode ideer???

Hilsen Georg

Fra : Ann Nielsen

Dato : 11-10-04 07:36

> [...]
> andre
> hører det.
>
> Er der nogen der har nogle gode ideer???

Hej Georg.

Jeg kaldte "det" tiiiis.... Du kan jo kalde det lige hvad du har lyst til,
bare du bruger samme udtryk HVER gang... Det lykkedes ihvertfald for min
lille hund, som snart bliver 1 helt år :)

Mvh.

Ann

Fra : Bent

Dato : 11-10-04 08:11

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej Georg,

Når det er "tid" -efter leg, spisning eller når vi kommer hjem efter han har
været alene, spørger vi "skal du og tisse", -så lukker vi ham ud i haven,
eller går en tur med ham, -det har virket og han går nu selv hen til døren
for at komme ud.
Derved har han lært at det er udenfor det foregår.

Mvh / Bent

Fra : Karina

Dato : 11-10-04 07:49

Hej Georg

Jeg siger: Kan du tisse?
og : Kan du gå på toilettet. Det virker, men det kræver en del træning.

Mange hilsner

Karina

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 11-10-04 08:32

On Mon, 11 Oct 2004 08:30:38 +0200, "geo" <georefby@email.dk> wrote:

> [...]
>hører det.
>
>Er der nogen der har nogle gode ideer???

du siger bare : skid NU , læg bæ, eller pres en go dej, du kan også
komme med pruttelyde fra din mund hver gang han gør det, hoho nej
man siger vel bare go hund eller dygtig hund når den gør det det
rigtige sted, længere er den vel ikke

Fra : Battlefield´s

Dato : 11-10-04 11:57

"geo" <georefby@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andre
> hører det.
>
> Er der nogen der har nogle gode ideer???

Hej
Jeg siger "skynd jer så", det er altså koldt at stå i nattøj og vente på at
hundene får snust færdigt
De ved efterhånden begge hvad det betyder.
Hilsen Vibeke

---

Fra : malle-brok

Dato : 11-10-04 13:20

Hej.

Jeg har brugt "Ka' Tikki Tis ???" og "lufte" til min hund .

Hilsen
Carina

- - -
Min hund
http://www.workingdogs.dk/malinois

Danske redningshunde
http://www.redningshund.dk

Danske redningshunde - I Aalborg...
http://www.redningshund.dk/aalborg

Fra : Jonny og Annika

Dato : 11-10-04 13:57

Hej

Når du ser den tisse udenfor, siger du tis tis tis, og rose den bagefter.
Efter et stykke tid, kan du bare sige tis, så gør den det bare. Sådan har vi
vores hund det.

Annika og Jonny Holm

Fra : Anne Marie

Dato : 11-10-04 17:07

Hej.

Vi siger "Fis af" .... prøvede at finde noget vi også ville være bekendt at
sige i offentlighed Vi skelner så ikke imellem stort og småt, men Java
har selv fundet ud af, at det skal betyde begge dele, så det er jo
alletiders

Hilsen Anne Marie

Mere om Lille Udstrups Java se:
www.hoeythomsen.dk

Fra : Slumfret

Dato : 11-10-04 18:10

Hej,
Jeg siger 'ud og tis' - og det kan så både være det ene og det andet
Jeg bruger det fx. også når vi er til agility og alm. lydighed; ud til
det høje græs og så 'ud og tis'... så ved han at nu skal der tisses
af... men nu er han jo en hanhund... så det der med at tisse af det
falder ham ikke så let

Held og lykke med tisseriet...

Mvh. Slumfret og Hund

Fra : Christina Jensen

Dato : 11-10-04 20:47

hej...jeg synes ikke du skal tænke over hvad andre tænker, din hund skal jo
lære det...det er jo ikke for evigt at du skal fortælle den hvad den skal.