Hundehår
Fra : Mor Karen

Dato : 05-10-04 08:42

Hej i gruppen

I kender vel alle til problemet med hundehår i sofaen. Her er det lyse hår i
en mørkegrå sofa, stof, og jeg kan ikke få dem væk.
Jeg har prøvet at støvsuge, både med et lille hoved og uden hoved, jeg har
forsøgt med et opvredet vaskeskind og en klædebørste, hvad mere kan jeg
gøre.

Hat I et godt råd til mig for sofaen er snart mere lys af hundehår end grå.

Karen

Fra : Fiona

Dato : 05-10-04 10:26

On Tue, 5 Oct 2004 09:42:13 +0200, "Mor Karen" <morhagen@sol.dk>
wrote:

> [...]
>gøre.
>
>Hat I et godt råd til mig for sofaen er snart mere lys af hundehår end grå.

Hej Karen
Jeg har en pudelhund nu så problemet er der ikke hos mig ( har haft
langhåret retriver før ) men uha hvor jeg kender det.
Indtil for nylig har jeg haft en hvid perserkat og det er bestemt ikke
nemmere hvad hår angår.Jeg brugte en engangsvaskeklud til at fjerne de
sidste hår efter støvsugningen , det er da værd at prøve men måske
kommer der bedre råd

MvH Fiona

Fra : JSM

Dato : 05-10-04 10:47

"Mor Karen" <morhagen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre.
>
> Hat I et godt råd til mig for sofaen er snart mere lys af hundehår end

Vi har med stor succes anvendt en fnugfjerner til tøj. Der findes modeller
med klæbepapir, som f.eks. den her :
http://www.smartguy.dk/Butik/VisVare.asp?ID=1620 , og der findes en model
med en klæbrig vaskbar gummirulle som den her :
http://www.originalclassic.com/dk/tilbehoer.htm . Vi har prøvet begge typer
og vil helt klart anbefale den sidste. Dels er den billigere i drift og dels
løber man ikke tør for "klæbemiddel". Den skal bare have en tur under den
varme hane så er den skudklar igen.

mvh
Jesper

Fra : Mus

Dato : 05-10-04 11:16

JSM <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41626d85$0$59391$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
dels
> løber man ikke tør for "klæbemiddel". Den skal bare have en tur under den

Alletiders tip. kender kun den første. den er alletiders men dyr i ruller.
Vil prøve at bestille den anden.

Tak.

LN

Fra : Mor Karen

Dato : 05-10-04 12:27

Hej alle.

Den vaskbare rulle har jeg bestilt, det lyder bare som om den er ideel så nu
prøver jeg.

Tak til alle for svar.

Karen

Fra : fam. Ager

Dato : 05-10-04 15:18

> [...]
> gøre.
>
> Hat I et godt råd til mig for sofaen er snart mere lys af hundehår end

Hej Karen

eller noget af det kraftige pakketape, omviklet hånden, er også effektivt...
eller få en lædersofa.... ((-:

mvh. Marie.

Fra : Mus

Dato : 05-10-04 15:51

fam. Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cjuadr$2gbc$1@news.cybercity.dk...

> Hej Karen
>
> eller noget af det kraftige pakketape, omviklet hånden, er også
effektivt...
> eller få en lædersofa.... ((-:
>
> mvh. Marie.

Vi har faktisk talt om at anskaffe os lædersofaer - men hvordan klarer sådan
nogen en boxer . Kan de holde til det?

LN

Fra : Mus

Dato : 05-10-04 16:17

Mus <Bastian@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4162b319$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> har

> effektivt...

> Vi har faktisk talt om at anskaffe os lædersofaer - men hvordan klarer

Tror faktisk vi har en søster til din Louis på vores træningshold
Den er i hvert fald også efter Frisco og I... - et eller andet og den er
også fra L-kuldet - omend de har givet den nyt navn.

LN

Fra : Mor Karen

Dato : 10-10-04 05:53

Tak til alle for råd og tips.

Lædersofa ja det er fint til dem der kan klare sådan noget men når man har
gigt kan man ikke tåle læder !!!!!!!!!!

Jeg købte sådan en fnug gummi rulle og den er noget af det mest effektive
jeg nogensinde har været i nærheden af, til en billig penge, 40 kr tilsendt.
Skal bare skylles under vand når den er fyldt og min sofa er pæn igen så det
vil jeg foreslå hvis andre har det samme problem og vil klare det for en
billig penge og uden store udgifter til hverken gaffeltape eller
udskifteligt fnugpapir selv om begge dele også er fint.

Lonnie glade mor Karen

Fra : Karina G.C.

Dato : 22-10-04 11:53

> Vi har faktisk talt om at anskaffe os lædersofaer - men hvordan klarer sådan
> nogen en boxer . Kan de holde til det?
>
> LN

Hejsa.

Et af mine venne-par har 2 sorte lædder sofaer der er gennemfarvet
(ofte dyrere i indkøb), de har overlevet 2 småbørn, div. gæster og 2
boxere - er nu på den 3. boxer

De er helt uden ridser (sofaerne altså *GH*) men selvfølgelig slidte i
sæderne efter så rigtigt mange gode år og de får blot en god omgang
lædder fedt 2 gang om året det er alt... Jeg selv har lige købt en god
sort lædder sofa og min store hund kommer i den - jeg synes sofaen er
alle pengene værd for en let fugtig klud ordner det hele

Vh.Karina..

Fra : Mor Karen

Dato : 23-10-04 16:05

Hej Karina

Godt du kan bruge læder, det kan jeg ikke, da jeg har gigt så det råd må jeg
lade være.
Jeg har købt den før omtalte, fnug gumme rulle, og den er bare perfekt og
billig, 40 kr tilsendt, det er da billigere end en lædersofa

Karen

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 11-10-04 00:12

wrote:

> [...]
>gøre.
>
>Hat I et godt råd til mig for sofaen er snart mere lys af hundehår end grå.

prøv med en nilfisk med turbohovede, det bruger jeg og den fejer/suger
hårene op, fatter slet ikke at jeg har kunnet leve uden den faktisk

Fra : Johnny Johansen

Dato : 21-10-04 15:24

> [...]
> gøre.
>
> Hat I et godt råd til mig for sofaen er snart mere lys af hundehår end

Opdrag din hund til at den ikke skal være i sofaen og køb en ny ;)

Hilsen Johnny