Hylende hund...
Fra : Slumfret

Dato : 28-09-04 09:01

Hej,

Æv æv æv - jeg har lige fået noget rigtigt kedeligt at vide;
min hund hyler når jeg ikke er hjemme.....
Vi er flyttet for 1½ mdr. siden og har ikke rigtig haft problemer
med det før...

Som nabo'en sagde; Det gør jo ikke noget i løbet af dagen, men det er
mest hvis du ikke er hjemme om aftenen.... Jeg har det bare sådan; han
skal slet ikke sige noget - lige meget hvornår det er....
Han er ikke destruktiv når han er alene; men han napper gerne en jakke
ned fra knagerækken, som jeg troede han brugte til at sove på... men men
men.... han sover åbenbart ikke.

Han er selvfølgelig voldsomt glad når jeg kommer tilbage, men ikke mere
udpræget end han har været før.

Hvad skal jeg stille op?

Har tænkt at jeg måske skulle købe en båndoptager for at høre hvor slemt
det er - nabo'en sagde at det vare hele tiden - jeg har dog aldrig hørt
det når jeg er kommet hjem...- så jeg har da været heldig at komme ind
når han var stille.

Han er en lab/box-blanding på næsten 2 år.

Håber på en masse gode råd og erfaringer.

Mvh. Slumfret & Hund - pt. lettere fortvivlet...

Fra : Karina

Dato : 28-09-04 10:57

>Vi er flyttet for 1½ mdr. siden og har ikke rigtig haft >problemer
>med det før...

Hejsa

Jeg ville starte med at træne være alene hjemme træning igen. Det kunne
meget vel tænkes at han ikke føler sig helt tryg i det nye hus endnu. Tit så
stresser det vores dyr en del mere end det stresser og at flytte.
Giver du han noget at lege med/ spise når du går?
Prøv ellers med et marvben med frossen leverpostej. Det gjorde lykke hos
vores hund da han skulle lærer at være alene hjemme.

Mange hilsner

Karina

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 28-09-04 12:09

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> [...]

> Prøv ellers med et marvben med frossen leverpostej. Det gjorde lykke hos
> vores hund da han skulle lærer at være alene hjemme.

hej - det er måske også mange timer din hund er alene hjemme? og et nyt
sted - kan du ikke få en nabo til evt at gå tur med ham? eller bare een
eller anden at være hos ham i begyndelsen og indtil han bliver mere
fortrolig med det nye hjem? Eller har du mulighed for at gå en´lang tur med
ham inden han skal være alene hjemme?

Pia

Fra : Slumfret

Dato : 28-09-04 12:50

> *klip*
> hej - det er måske også mange timer din hund er alene hjemme?
> *klip*

Nej - måske er det problemet...
Pt. er jeg uden arbejde - men prøver
at lade ham være alene et par timer om dagen,
netop for at undgå alene-hjemme-problemer når
jeg engang får job - eller bare når jeg fx. skal
i biografen eller være længere tid væk.

Jeg tror desværre ikke at en lang gåtur løser
problemet - for det syntes jeg egetlig han får...
Men det kunne da godt være at jeg skulle spørge
min underbo om han vil kigge til vovsen hvis jeg skal
være væk i lang tid...

Tak for tippet.

Slumfret & Hund

Fra : Slumfret

Dato : 28-09-04 12:17

*klip*
> Giver du han noget at lege med/ spise når du går?
*klip*

Jeg gemmer lidt godbidder til ham - og de er som regel også væk når jeg
kommer tilbage.. Større ting som marvben el. giseører dem rører han ikke
før jeg er tilbage, sådan har det altid været...
Jeg syntes egentlig at jeg startede blidt ud med alene-hjemme-træning da
vi var flyttet - og troede at det gik godt, men er jo desværre også
først nu blevet gjort opmærksom på problemet - men jeg må nok starte fra
bunden igen og væbne mig med tålmodighed....

Tak for rådet.

Slumfret & Hund

Fra : Holm

Dato : 28-09-04 21:57

"Slumfret" <slumfret@opacus.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Æv æv æv - jeg har lige fået noget rigtigt kedeligt at vide;
> min hund hyler når jeg ikke er hjemme.....
KLIP...

Hej ..

Lad endelig også radioen være tændt , det gør jeg altid når mine er alene .

Og idéen med at fylde et hult ben op med leverposteg og fryse det , og så
give det når du går , er rigtig god ....
Husk også at du bare skal gå , ikke noget med at ynke hunden eller vise at
du er ked af det ....
Gør heller ikke et stort nummer ud af det når du kommer hjem igen .

Mange hilsener
Holm

Fra : Slumfret

Dato : 29-09-04 16:42

*klip*
> Lad endelig også radioen være tændt , det gør jeg altid når mine er alene .
*klip*

Det er jeg faktisk også begyndt på - efter at have hørt det fra mange
kloge hundemennesker

*klip*
> Husk også at du bare skal gå , ikke noget med at ynke hunden eller vise at
> du er ked af det ....
> Gør heller ikke et stort nummer ud af det når du kommer hjem igen.
*klip*

Jeg gør hverken det ene eller det andet - eller dvs. jeg klapper ham på
hovedet og siger 'jeg kommer snart igen' - og så går jeg, hvis ikke
dette 'ritual' gennemføres så gør/hyler han så snart jeg har lukket
døren, det synes jeg er lidt 'sjovt'...- lige pt. starter han jo så
først med at hyle til jeg er uden for hørevidde - hvis altså jeg siger
'ordentligt farvel'... Når jeg kommer hjem tager jeg det stille og
roligt og først 5-10 min efter 'hilser' jeg på hunden.

Vi er startet med helt basal alene-hjemme-træning igen og indtil videre
har han været alene i ca. ½ time uden en lyd (jeg har købt en gammel
båndoptager for at kunne følge med Jeg håber bare at det kan
fortsætte stille og roligt fremad...

Tak for dine råd - det er rart at blive bekræftet i sine handlinger

Mvh. Slumfret & Hund - pt. med håb i sigte

Fra : Christina Jensen

Dato : 05-10-04 19:39