Hund med til USA
Fra : Lasse L

Dato : 27-09-04 09:39

Vi flytter til USA og skal have vapsen med.

er der nogen der ved hvilke vacinationer og lign han skal have have før han
må komme med....og skal vi investere i et bur til ham eller er det noget man
kan låne i lufthavnen ?

han skal vel ikke i karantæne eller ?

han er jo ikek helt lille sådan en Berner

nogen der ved hvordan sådan noget foregår ?

Mvh
Lasse & Neelix (1½ år gammel Berner Sennen)

Fra : ENN

Dato : 27-09-04 13:20

Spørg på den Amerikanske ambasade

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 27-09-04 13:41

"ENN" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Spørg på den Amerikanske ambasade

De ved ikke en dyt om det ...... og er heller ikke interesserede

du bør tage kontakt med din dyrlæge, der nok vil fortælle dig, at din hund
skal have en rabiesvaccination min 30 dage før afrejse og så vidt jeg husker
en sundhedsattest 8 dage før afrejse - ang. transportkasse er det muligt du
kan leje een og her kan du kontakte SAS Cargo - alternativt må I købe een,
der passer til jeres hund

hilsen Pia

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-09-04 18:13

On Mon, 27 Sep 2004 14:40:53 +0200, "Pia Palmblad Wright"
<fallohide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>kan leje een og her kan du kontakte SAS Cargo - alternativt må I købe een,

Jeps, det ser helt rigtigt ud. Her er de officielle regler fra CDC
(Center for Disease Control) i USA
http://www.cdc.gov/ncidod/dq/animal.htm

I bør kontakte luftfartsselskabet mht. til transportkasse og den
slags, de bør kunne fortælle jer de nærmere regler.

Efter ankomst til USA skal i kontakte en lokal dyrlæge, som kan
rådgive jer omkring vaccinationer osv. Mange byer i USA kræver et
hundetegn, men det kan dyrlægen også fortælle jer mere om. Vores hun
har 3 vedhæng i halsbåndet. Et med vores navn, adresse og
telefonnummer, et som er det officielle hundetegn fra amtet, og et
som er bevis for rabiesvaccination.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Lasse L

Dato : 28-09-04 07:23

tusinde tak for alle svarene

vi ringede til ambasaden som flinkt henviste os til konsulatet som kunen
fortælle os det med rabies vaccinationen og helbredstjekket.

så skal vi bare lige finde ud af hvor meget det koster at få Neelix med
derover...

kan den chip som er i Neelix bruges derovre som identifikation ?

med 3 vedhæng må det være et værre rasleri (lyd mæssigt) eller ?

men tak for de gode links....

Mvh
Lasse

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 28-09-04 12:05

> [...]
>
> kan den chip som er i Neelix bruges derovre som identifikation ?
>
> med 3 vedhæng må det være et værre rasleri (lyd mæssigt) eller ?

hej Lasse, så har ambassaden oppet sig - men godt du kunne får ordentlig
besked selvom du stadig har spørgsmål såsom chippen (de hunde jeg har haft
med til USA har været tatoveret men aldrig haft tags på)

held og lykke med det resterende forløb

Pia

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-09-04 17:40

On Tue, 28 Sep 2004 08:23:26 +0200, "Lasse L" <laslun@hotmail.com>
wrote:

>vi ringede til ambasaden som flinkt henviste os til konsulatet som kunen
>fortælle os det med rabies vaccinationen og helbredstjekket.

Godt nok, de burde da være villige til at fortælle om deres egne
regler.

>så skal vi bare lige finde ud af hvor meget det koster at få Neelix med
>derover...

Så skal I have ringet til luftfartsselskaberne, der er sikkert stor
prisforskel. Kan I rejse direkte fra Europa til jeres endelige
destination i USA?

>kan den chip som er i Neelix bruges derovre som identifikation ?

Måske. Dyrlægen kan evt. scanne chippen og se om det er muligt at
opdatere oplysningene med jeres nye adresse, telefonnummer osv.
Dyrlægen kan også hjælpe jer med at få hunden registreret, da
indrapporterer nemlig direkte til amtet. Vi fik nemlig en lille hilsen
med posten, det viste sig at vores dyrlæge havde indberrettet vores
besøg, og da amtet ikke havde os i systemet, så var der en lille
regning med for hundetegnet.

>med 3 vedhæng må det være et værre rasleri (lyd mæssigt) eller ?

Tja, det har han vel vænnet sig til, vi andre lægger ikke mærke til
det længere. Men jo, det rasler lidt.

>men tak for de gode links....

Held og lykke med flytningen.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Louise

Dato : 29-09-04 13:19

Jeg mener blot at hunden skal have sine vacciner og iøvrigt have en
sundhedsattest, men det ved dyrlægen alt om. Hvad han til gengæld nok
ikke ved er hvilke stater, der har specielle krav. Der findes
nogle,der skal være lidt besværlige, så du må ringe til feks
lufthavnen, du flyver til, for at sikre dig, at din hund har alle de
papirer osv, den skal have.

Du kan godt leje en kasse til flytransport, men det er rimeligtt dyrt
og skal du flyve mere end en gang kan det bedst betale sig at købe en
(du kan jo også evt sælge den,når du er kommet frem).

Nu er det ikke sommer, så du er uden for risikoperioden, men mange
lufthavne lukker regelmæssigt for indførsel af dyr pga varmen i
sommerperioden, selvfølgelig fortrinsvis sydpå.

Men..spørg din dyrlæge og ring til lufthavnen (send dem evt en mail så
du har noget på skrift) og spørg om specielle krav.

Fra : Lasse L

Dato : 29-09-04 13:39

igen tusinde tak for svarene....de er printet....så jeg husker det..

Lasse

Fra : qfha

Dato : 01-10-04 22:59

"Lasse L" <laslun@hotmail.com> wrote in message news:<cj8jhn$3lb$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
>
> nogen der ved hvordan sådan noget foregår ?
>
> Mvh
> Lasse & Neelix (1½ år gammel Berner Sennen)

-------------------

I forbindelse med salg af hvalp til USA har jeg også haft kontakt med
den amenrikanske ambassade. Jeg ved ikke hvor længe jeg kørte rundt i
et kredsløb af automatiske telefonsvarer, men det var meeeget meeeget
længe. Efter en energisk indsats og adskillige kopper kaffe lykkedes
det mig at komme igenem til et menneske, som kunne oplyse, at der ikke
var andre krav end en rabies vaccination. Men hvis jeg var dig, ville
jeg kontakte det aktuelle kontor i ankomstlufthavnen, og forhøre dig
om deres mening. Der skulle være forskelle i de enkelte stater.
Ang. selve transporten skal du kontakte det konkrete flyselskab du
skal med, og forhøre dig om størrelsen på bur. Vær opmærksom på
mellemlandinger og husk altid at have hundens papirer på dig. (nå, ja
jeg har prøvet at forsinke et fly ved, at de var i en taske i
bagagerummet).