khh
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 28-10-04 23:52

Jeg har set de sidste to, nemlig September og oktober af www.campingferie.dk
..

Jeg må konstantere, at de viser campingvogne, og ikke som tidligere, hvor vi
fik lidt campingunderholdning.

Man kunne for den tanke, at campingbranchen styrer den udsendelse nu.

Og hvor mange gange gider man, at se campingvogne, med mindre man skal
skifte?

Anne Vibekes rejseoplevelse er noget mere interessant, der oplever vi hendes
rejser.

Jeg håber da ikke neslein falder af på den, de var rimelig interssante i
begyndelsen jeg så dem.

At se et kammera fokusere på de forskellige vogne, uden at campingferie
prøvekører dem og kommer med hård, men retfærdig kritik af de viste vogne,
og andre nye produkter, så er de ikke værd, at spilde tiden på mere.

Fra : Peer Neslein

Dato : 29-10-04 10:54

Hej Karl-Heinz
Tak for din kritik, som jeg selvfølgelig har et svar til.

Det er faktisk med vilje at vi her i efteråret har valgt at præsentere ca. 2
min. med de nye campingvogne, idet mange campister gerne vil se de mange
nyheder fra Europas største campingudstilling i Düsseldorf og Elmia i
Sverige.
Jeg kan også love dig at der er masser af rejseudsendelser på vej på DK4.
Her er nogle af dem:
I løbet af få dage starter der en ny rejseudsendelse med titlen
"Vintercamping i Sverige".
I december kommer der en ny rejseudsendelse med titlen "Campingtur til
Rhinen".
I januar og februar sender vi del 1 og 2 af "North Cape Winter Challenge".
I marts "Camping på Sjælland".
I april "Campingtur til Kroatien".
I maj "Camping på ?????" (titel er ikke fastsat endnu).
I juni "Danmark Rundt".

Så alt i alt har vi faktisk haft meget travlt hen over sommeren med at
producere nye campingrejser.
Vores magasinprogrammer vender ligeledes tilbage til den vante form med
nyheder, gode råd, test o.s.v. så hold ud og tag præsentationen af de nye
2005 modeller som en oplevelse.
Med venlig campinghilsen
Peer Neslein

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 29-10-04 15:17

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> wrote in message news:<418177f1$0$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Anne Vibekes rejseoplevelse er noget mere interessant, der oplever vi hendes
> rejser.

Jeg er meget uenig med dig. Anne Vibekes udsendelser før i tiden var
gode og handlede om camping.
NU handler alle hendes udsendelser om LILLE MATHIAS ! I alle spots er
LILLE MATHIAS i centrum og det har ikke noget med camping at gøre.

Det handler mere om at LILLE MATHIAS skal vises frem som om
campingverdenen ikke har set en LILLE MATHIAS før.

Der er næsten ikke noget campingindhold i hendes udsendelser mere så
rent tidsspilde.

Hilsen
verner

Fra : Per H

Dato : 29-10-04 15:44

On Fri, 29 Oct 2004 00:51:31 +0200, "Karl-Heinz Hansen"
<karlheinz@hansen.mail.dk> skrev:

> [...]
>.
>
>Jeg må konstantere, at de viser campingvogne, og ikke som tidligere, hvor vi

Jeg er blevet lidt træt at høre om at der er koldt og varmt vand i
vasken.

Men der er lavet en dvd spec, til dem der køber første gang. Den
kunne være spændende at se på.

>Man kunne for den tanke, at campingbranchen styrer den udsendelse nu.
>Og hvor mange gange gider man, at se campingvogne, med mindre man skal
>skifte?

ja man kunne godt gå dybere, eller prøve noget afvekslende, fek.s
vedligeholdelse, rep.
>Anne Vibekes rejseoplevelse er noget mere interessant, der oplever vi hendes
>rejser.

hmm, som verner også skriver, er det måske lidt ensporet efterhånden.

Men det er sikkert også svært at finde på nyt hele tiden.

Iøvrigt mangler vi indslag om teltferie.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 29-10-04 17:15

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> wrote in message news:<418177f1$0$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

Hej Karl-Heinz.

Normalt er jeg enig i dine betragtninger , men ikke denne gang.
Neslein er faktisk den eneste som laver noget brugbart for os
campister (Det burde vær DCU, men det er en helt anden sag ))

> [...]
> .
>
> Jeg må konstantere, at de viser campingvogne, og ikke som tidligere, hvor vi

Jeg mener at det er godt at han viser nyheder indenfor tilbehør og nye
campingvogne, så er vi campister orienteret om hvad der er af nyheder
så vi har et grundlag for at forny os hvis det er DET vi ønsker ellers
er det bare god baggrundsviden!

> [...]
> skifte?
>
> Anne Vibekes rejseoplevelse er noget mere interessant, der oplever vi hendes

Her har jeg svaret dit i et selvstændigt svar.

> Jeg håber da ikke neslein falder af på den, de var rimelig interssante i
> begyndelsen jeg så dem.

Det håber jeg sandelig heller ikke for HAN er i førertrøjen indenfor
campingorientering i dette land (Det burde være DCU, men det er igen
en anden sag )

> At se et kammera fokusere på de forskellige vogne, uden at campingferie
> prøvekører dem og kommer med hård, men retfærdig kritik af de viste vogne,
> og andre nye produkter, så er de ikke værd, at spilde tiden på mere.

Her er jeg enig med dig, hvis vi KUN får en "salgstale" af produkterne
og IKKE de negative sider (hvis der er nogen) med så er udsendelserne
INTET værd snare tværtimod.

Venlig hilsen
verner

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 01:46

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøvekører dem og kommer med hård, men retfærdig kritik af de viste vogne,
> og andre nye produkter, så er de ikke værd, at spilde tiden på mere.

Programmerne er da ganske udemærkede, men det kunne nu godt handle lidt mere
om camping som f.eks programmet om sloveniensturen.
Også kunne signe godt spare lidt på superlativerne når hun fremviser nye
campingvogne, der er jo også ting i dem kunne være smartere det hele er ikke
lækkert og smart men en lidt mere objektiv præsentation.
Det er bare min mening
MVH
Jens

Fra : T. Hartung

Dato : 04-11-04 17:34

"jens" <jenswj snabela hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> lækkert og smart men en lidt mere objektiv præsentation.

Ganske enig - jeg kan undre mig over at ingen "CV-kritikker" har lagt sig
ned på maven og kikket ind under vognene. Adskillige vogne, uanset mærke,
har nu en uisoleret varmeslange kørende inde under vognen - og de skulle
endda være vinteregnede - ja det kræver vel at hele kongeriget først skal
varmes op - hvis slangen da ikke bliver fyldt med kondensvand.
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Sten Bo

Dato : 05-11-04 12:01

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ganske enig - jeg kan undre mig over at ingen "CV-kritikker" har lagt
> sig
> ned på maven og kikket ind under vognene.

Her er det ney vogne, men en erfaren campist får måske øje på andre
detaljer der ikke er heldige. - Der er vist også noget med, at et
bestemt kendt mærke mangler "vandnæse" og "træbeskyttelse" nederst i
hjørnerne, sådan at vandet suger op i træskelettet i samme, hvorefter
vognen meget hurtigt blir fugtskadet og efter _ganske_ få år skal ha
store rep. .Det kan efter sigende undgås med meget simple midler og
beskeden indsats fra ejeren. Kik lige op under vognen på jeres hjørner,
hvordan ser de ud, kan de suge vand? Lån en fugttester og prik lidt i
træet!

mvh Sten Bo

Fra : phk

Dato : 05-11-04 12:24

"Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan at vandet suger op i træskelettet i samme, hvorefter vognen meget
> hurtigt blir fugtskadet og efter _ganske_ få år skal ha store rep.

Hmmm ... hvilket mærke er det?

Mine egne erfaringer kunne sige Hobby ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 05-11-04 17:47

> "Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm ... hvilket mærke er det?
>
> Mine egne erfaringer kunne sige Hobby ...

Dit svar, "egne erfaringer", angir at du har en du en Hobby med de
problemer?

Jeg vil ikke starte mærkediskussionen.

Mvh Sten Bo

Fra : phk

Dato : 05-11-04 19:25

> Dit svar, "egne erfaringer", angir at du har en du en Hobby med de
> problemer?

Jeg ved ikke hvor det er kommet ind, men det kan udemærket være kommet ind
nede for neden. Jeg har solgt den til fordel for en Wilk, det er noget helt
andet på alle de punkter jeg kan komme i tanke om :)

> Jeg vil ikke starte mærkediskussionen.

Diskussion? Det er vist ingen hemmelighed at hvis man har en Hobby har man
en - hobby :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 06-11-04 08:35

> [...]
> noget helt andet på alle de punkter jeg kan komme i tanke om :)

> Diskussion? Det er vist ingen hemmelighed at hvis man har en Hobby har

Å nej..... altså. Der var ikke hold i det. Kan være flere
mærker.

Mine oplysninger, omfang af problemer er 2´hånds, om end årsager er set
på stedet og vist af kompetent person, og jeg er _ikke_ sikker på, at
det var en hobby. Derfor smart hvis man lige ta et kik på sine hjørner.
Hvordan er de lavet og har det.

Folk har bundet en hel del penge i deres vogn og der er ikke grund til,
at et løst rygte om et -omhåndentaget -minimalt forhold skal påvirke
deres investering.

Jeg syntes, at lysten til at sværte andres vognmærker, måske for at hæve
eget ? er pinligt. Men mindre man har noget konkret - og folk kan siges
at være ført bag lyset. Man har vel nogle andre forventninger omkring en
vogn til 200.000 - i forhold til en måske fysisk større sag, der fås til
det halve. Kan man ikke prøve på en "bedst" til pengene holdning. Guld
kan købes dyrt, og måske er der brug for 14 karat. Jeg ville nødigt
"ofre" en luksusvogn på 3 unger og en eventuel hund - Hver ting til
rette tid.

Men hvis holdbarheden, materialerne har en uventet kortere levetid, er
det da fint med en seriøs sammenligning. (Fugt i hjørner hos hvem? vi
hører så meget om fugtskader, er der nogen der fører mærke statistik?
Fint hvis der var en liste som f. eks den Svenske eller Tyske over
bilmærkerne.

DCU ? Neslein. eller Campingstuff - sidste der har taget tilløb med en
fejldatabase. Problemet er bredden, neutraliteten og at folk nødig vil
ha deres mærkeværdi forringet og derfor ikke rapporterer rep. Har man
et bud, idet forhandlerne formentlig helst holder kortene tæt til
kroppen. Dcu har en række teststationer og kunne formentlig meget nemt
komme med en masse data? Eller er de allerede på bordet, sådan at jeg
har overset noget.? Rart hvis den mærkedebat fik en seriøs liste at gå
ud fra.

Løse påstande er urimelige, også ud fra et ønske hos nogle om at sænke
udgifterne til camping. Det er formentlig meget nemt at salte debatten
om et billigmærke med uberettiget nonsens.
Pas på hvilket ærinde man går.

Bare et par strøtanker efter udsagn om en u-isoleret varmeslange.

mvh Sten Bo

Fra : Sten Bo

Dato : 06-11-04 09:07

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

Beklager at jeg i første læsning ikke opfattede dit svar rigtigt, at du
har haft en hobby med fugtskader.

Men det har du altså?

tung sten god morgen

Fra : phk

Dato : 06-11-04 09:20

"Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Beklager at jeg i første læsning ikke opfattede dit svar rigtigt, at du
> har haft en hobby med fugtskader.
>
> Men det har du altså?

Ja, det har jeg. Men jeg ved ikke hvordan skaden er opstået. Der var mange
ting der irriterede mig ved den vogn som nu er gået i glemslen, men det var
bl.a. at vognen var for tung foran, selv når den stod uden gasflasker. Det
var så meget at selv et telt helt henne i bagenden kun lige kunne rette op
på dette irritationsmoment. Vognen var med tysk telt og dét er absolut ingen
force. Det var mit andet tyske telt, og lige som det første var den umuligt
at spænde op på vognen så det så bare nogenlunde godt ud, og når det regnede
lå der store dybe søer på taget af teltet. Der var flere ting, der
irriterede mig, men jeg er lige stået op og tænker ikke helt klart endnu :)

Men det er relativt nemt at se om der er store fugtskader i vognen - tryk på
pladerne uden på, og ryk i ranger-håndtagene. Hvis noget af det giver sig er
det en måling værd indvendig. Indtil den måling er foretaget, skal man holde
sig langt væk fra vognen hvis det er en man er ved at købe.

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 06-11-04 09:42

> "Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har jeg.

Model............... - år ................

Købt i DK eller D ................

mvh Sten Bo

Fra : phk

Dato : 06-11-04 12:43

> Model............... - år ................

Hobby 500 1991

> Købt i DK eller D ................

Irrelevant :), men Tyskland (prisen var derefter men som sagt, der var andre
ting der irriterede mig..)

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 06-11-04 14:33

> "Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hobby 500 1991

> Irrelevant :), men Tyskland (prisen var derefter men som sagt, der var
> andre ting der irriterede mig..)

Hej Per

Det var det, at du beklagede noget omkring teltet. Nemmere at forholde
sig til hvis man har det hele med. Forstår at det en anden model end med
Dk udgaven, sådan at det gav en lavere pris lige for teltet.

Nå - som du måske husker har jeg ikke CV men CC - men syntes, at det ku
være fint hvis man lige er opmærksom - kan måske spare en campist for
nogle ærgrelser og Kr.

hilsen
Sten Bo -
Der er sendt i haven plæneklipperen er go til at samle blade og
hende der skal adlydes vil igen igen til "sin" pc.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 07-11-04 01:48

> [...]
> campingvogne, der er jo også ting i dem kunne være smartere det hele er
> ikke lækkert og smart men en lidt mere objektiv præsentation.

Jamen, du har ret. Man skal ikke lade sig "bondefange" af de kommercielle
siders såkaldte tests.
De er som regel mere et udtryk for hvor de de største penge kan hentes - i
form af billigere indkøb, sponsorater af firmaet og reklamepenge i form af
større og dyrere annoncer.
Vi mangler et uvildigt organ (som f.eks. FDM er for bilister) der tør lave
nogle ordenlige tests som kommer forbrugeren til gode med realistiske
testresultater.
Desværre er Dansk Camping Union ikke i stand til at levere varen, da det
virker som om at de er købt og betalte af campingbranchen.
Er der nogen der kan erindre at DCU har kommet med en kritisk test på en
campingvogn eller en kritisk bemærkning om en CV-forhandler ?
Næh-vel. Altid lyserøde "besøg", "tests" eller "betalte ferieoplevelser".
Måske er denne nyhedsgruppe det eneste uafhængige ekspertpanel der findes.
Den dag DCU bliver en forbrugerorganisation vil jeg straks melde mig ind
igen. Indtil da - betragter jeg ikke DCU for at være mere troværdig end
f.eks. www.campingferie.dk og hvad de ellers hedder.
Altså kommercielle - ikke fordi at jeg vil sige at de kommercielle sider
ikke gør et godt job, men de er jo afhængige af reklamepenge. Tager man
dette i betragtning kan man da finde mange gode oplysninger på disse
internetsider.
Måske burde FDM igen begynde at interessere sig lidt mere for camping og
ikke købe de mere eller mindre useriøse artikler fra de meget pengeafhængige
organer. ( nogen gange er det jo direkte forkerte oplysninger der
videregives - se bare sagen vedr. "de lovpligtige årlige" gastests).

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 07-11-04 02:41

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> organer. ( nogen gange er det jo direkte forkerte oplysninger der
> videregives - se bare sagen vedr. "de lovpligtige årlige" gastests).

Vi ved alle sammen, at www.campingferie.dk er afhængige af branchen, og de
har da også givet underholdning af god kvalitet.

Jeg mener bare i de sidste udsendelse, viser de bare indretninger i
campingvogne. og bortset fra nogle enkelte, er de stort set indrettet på
næsten samme måde, hvad de næsten er tvunget til, på grund af stabiliteten.

Jeg mener de burde tage en udsendelse om en vogn, prøvkør den og kom med en
hæderlig kritik, men det burde reelt det være DCU`s område, men end ikke de
er, som du nævner, uafhængig af branchen, om det er billige ferie til
bestyrelse eller hvad, det skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Men samtidig vil jeg da rose Vibeke, hun laver oplevelsesrejser, selv om,
hvor mange vil have campingvogn med på færøerne, eller til New Zeeland?

Fra : phk

Dato : 07-11-04 12:42

> [...]
> er, som du nævner, uafhængig af branchen, om det er billige ferie til
> bestyrelse eller hvad, det skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Prøv at sende Told Og Skat på besøg i DCU, så skal du bare se løjer. Ingen
ved hvad pengene går til - jeg kan slet ikke forestille mig at bestyrelsen,
med den udskiftning der er i sådan en, ikke kan mønstre bare et medlem som
finder mærkværdigheder i den måde pengene bliver uddelt på. Og af det
udleder jeg at bestyrelsen overhovedet ingen anelse har.

Men pengene - de forsvinder sgu bare!

--
Per, Esbjerg

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 08-11-04 16:40

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> wrote in message news:<cmjrci$1vq$1@news.net.uni-c.dk>...

> [...]
> form af billigere indkøb, sponsorater af firmaet og reklamepenge i form af

Enig, men man jo kunne forvente af voksne mennesker at de kan vurdere
de oplysninger de får og hvad baggrunden for oplysningerne er!

> Vi mangler et uvildigt organ (som f.eks. FDM er for bilister) der tør lave
> nogle ordenlige tests som kommer forbrugeren til gode med realistiske
> testresultater.

Enig.

> Desværre er Dansk Camping Union ikke i stand til at levere varen, da det
> virker som om at de er købt og betalte af campingbranchen.

Enig. DCUs medlemmer betaler Branceforeningens reklameudgifter via
DCU.

> Er der nogen der kan erindre at DCU har kommet med en kritisk test på en
> campingvogn eller en kritisk bemærkning om en CV-forhandler ?

Næe tværtimod bringer DCUs Forretningsudvalg JUBEL-ARTIKLER når en fra
branceforeningen har fødselsdag og jubilæum?

> [...]
> Den dag DCU bliver en forbrugerorganisation vil jeg straks melde mig ind
> igen. Indtil da - betragter jeg ikke DCU for at være mere troværdig end

Enig, men DET kræver en ny Bestyrelse.

> [...]
> organer. ( nogen gange er det jo direkte forkerte oplysninger der
> videregives - se bare sagen vedr. "de lovpligtige årlige" gastests).

Jeg er stort set enig med dig i alle dine betragtninger, men....

vi bør alle være opmærksom på, at Campingferie.dk er den ENESTE som
seriøst orienterer og profilerer campinglivet i Danmark i det
vigtigste medie FOR CAMPISTER generelt, nemlig TV. Campingferie sætter
fokus på campinglivet med alt hvad der hører til, det gør DCU IKKE !
det gør de andre campingORGANISATIONER heller ikke. Campingferie
udgiver et GRATIS campingblad FOR campister! et blad som er bedre en
Danmarks største fritidsforening DCU kan præstere FOR PENGE!

Værdsæt nu, at EEN seriøst orienterer og VISER hvad der foregår
indenfor camping (selvom de lever af det) og vurder så selv de
oplysninger i får som i ALLE livets andre forhold !

Til forskel fra DCU er jeg overbevist om, at Campingferie vil lytte
til konstruktiv kritik.

Hilsen
verner

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 06-11-04 16:25

> [...]
> prøvekører dem og kommer med hård, men retfærdig kritik af de viste vogne,
> og andre nye produkter, så er de ikke værd, at spilde tiden på mere.

Ja kære læsere, her kan i se et eksempel på hvordan "sladrekællinger"
kan afspore debatten fuldstændigt! Prøv at læse khh indlæg igen og
KONSTATER hvad emnet er!

De FASTE "sladrekællinger" afsporer STRAKS debatten og starter deres
eget emne midt i en anden mands emne! Sådan ødelægger disse
"sladrekællinger" MANGE debatter, kan vi dog ikke blive fri for dem og
deres kommentarer til ALTING! hvis tumlingerne så dog bare holdt sig
til EMNET , men det kan de øjensynligt ikke finde ud af.

Hilsen
verner

Fra : Sten Bo

Dato : 06-11-04 17:42

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

hvis tumlingerne så dog bare holdt sig
> til EMNET , men det kan de øjensynligt ikke finde ud af.

Du overser et par pointer i tråden der handler dels om Cv anmeldelser i
tv programmer - deres indhold - og endelig ønsket om kritiske tests med
alm tilgængelige resultater og hvem der har materialet, eller burde ha
det. Beklager hvis du ikke kan se sammenhæng.

Undtagelsesvis