Er en dansk typeattest nok?
Fra : BHR

Dato : 07-10-04 21:16

Vi har netop købt en ny LMC model 2005 af en nordtysk forhandler.

Kan det godt passe at vi kan få en nummerplade udleveret i DK, hvis vi
stiller på motorkontoret med en dansk typeattest?

Ideen er at få denne danske attest fra den tyske forhandler inden vi henter
den, og så skrue nummerpladen på i Tyskland og køre hjem med vognen.

Måske er det anderledes med LMC i forhold til f.eks. Hobby, fordi
LMC-forhandlerne i DK ikke har en dansk importør, men køber vognene direkte
på fabrikken.

Fra : MetroHenrik

Dato : 08-10-04 10:39

">
> Måske er det anderledes med LMC i forhold til f.eks. Hobby, fordi
> LMC-forhandlerne i DK ikke har en dansk importør, men køber vognene
direkte
> på fabrikken.

svjh er østsjællands campingcenter importør af LMC i Danmark!!!

Henrik

www.oecc.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-10-04 12:02

> svjh er østsjællands campingcenter importør af LMC i Danmark!!!

Ja og nej, de er ikke, importør alene, hver enkel forhandler importere for
sig selv, de har en forhandler forening som varetager deres pris forhandling
med LMC
Som igen består af personer fra de enkelte forhandlere

Det er rigtigt at LMC hjemmesiden i dk tager østsjælland sig men det får de
også noget for af de andre

Hilsen Jørgen

Fra : phk

Dato : 08-10-04 11:11

"BHR" <bhrFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har netop købt en ny LMC model 2005 af en nordtysk forhandler.
>
> Kan det godt passe at vi kan få en nummerplade udleveret i DK, hvis vi
> stiller på motorkontoret med en dansk typeattest?

Vognen skal synes i DK først.

--
Per, Esbjerg

Fra : BHR

Dato : 08-10-04 23:06

> Vognen skal synes i DK først.

Jeg har fået svar fra Færdselsstyrelsens Hotline, der skriver at der skal
være en Data-erklæring, og at den skal til syn.

Er der een der for nylig har været igennem møllen med at importere en helt
ny vogn, som kan beskrive nøjagtigt hvad man har brug for, og hvordan man i
praksis bærer sig ad, når man modtager vognen på den tyske side af grænsen?

Fra : BHR

Dato : 17-10-04 15:45

Hvis jeg ikke har misforstået nye informationer fra forhandleren
i Tyskland og Hotline (færdselsstyrelsen) gælder flg. ved køb af fabriksny
CV:

1) Der skal bruges en dansk typeattest (original)

2) Der skal også bruges en dataerklæring (original)

3) Vognen skal til syn. Udgift 990kr. incl nummerplade og
registreringsattest.
Jeg er ikke klar over om der forlanges en dugfrisk vejeseddel eller
vægtgrænserne fra typeattesten kan overføres?

I Tyskland skal vognen køre på tysk prøveplade eller leveres ved grænsen,
og i Danmark på dansk prøveplade indtil synet er overstået.

Problemet er nok at få dataerklæringen, fordi importørerne har eneret til at
udstede dem.
Det koster penge - måske op til 3500kr. + moms for dette papir, der kun
indeholder få
oplysninger om vognen og stelnummeret.
LMC leveres dog med dansk typeattest og dataerklæring, hvis den købes af en
tysk forhandler.

NB! I det sidste nummer af campingbladet (nr. 10-12) er der en lille artikel
om at campingvogne i EU skal have et CoC-dokument.
Det vil spare punkt 1) og 2) og gøre livet nemmere for dem der vil købe i
udlandet.

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 17-10-04 20:12

"BHR" <bhrFJERN@email.dk> wrote in message news:<cku0hl$2j27$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> om at campingvogne i EU skal have et CoC-dokument.
> Det vil spare punkt 1) og 2) og gøre livet nemmere for dem der vil købe i

Der er en anden, billigere vej
Hvis vognen tidligere har været indregistreret i et andet EU-land, i
minimum 3mdr, kan den uden videre omregistreres på danske plader ( er
dog ikke klar over om der stadig kræves syn )
Så prøv at bede forhandleren indregistrere vognen til sig selv og så
hent den om 3 mdr.

Gad vide om det er muligt, som dansker, at få en vogn indregistreret
på tyske plader, og så bare omregistrere den efter nævnte tidsrum ??

mvh
Steen

Fra : BHR

Dato : 17-10-04 20:54

> [...]
> dog ikke klar over om der stadig kræves syn )
> Så prøv at bede forhandleren indregistrere vognen til sig selv og så

Denne metode er helt gangbar.

Jeg har tidligere fået denne metode foreslået af en forhandler, som jeg
købte en ny Hobby af. Problemet var bare, at jeg så ikke kunne få den med
hjem med det samme. Den skulle stå i Tyskland i 3 mdr.
Jeg valgte derfor at betale "bøden" på 300euro for en dataerklæring fra den
danske importør.