upload af billede i form med andre felter
Fra : Kim Schulz

Dato : 14-05-01 23:24

hejsa
jeg sidder og har en større form med diverse input boxe, select boxe
osv.
I Denne form skal der også være mulighed for at uploade et billede.
Kan dette gøres fra samme form som resten af input boksene eller hva?

hvordan gøres dette på den smarteste måde?

MVH
Kim

Fra : Henrik Hansen

Dato : 14-05-01 23:54

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...]
> Kan dette gøres fra samme form som resten af input boksene eller hva?
>
> hvordan gøres dette på den smarteste måde?

du skal bare have et input felt af typen file, hvor brugeren derefter
kanvælge et billede med browse knappen og ved submit er det først at
billedet kommer op på din server.

læse mere på:

http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.php

--
Henrik Hansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-05-01 00:12

On Tue, 15 May 2001 00:23:47 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>I Denne form skal der også være mulighed for at uploade et billede.
>Kan dette gøres fra samme form som resten af input boksene eller hva?

Yep.

>hvordan gøres dette på den smarteste måde?

Tag udgangspunkt i FORM'en på:
http://php.net/manual/en/features.file-upload.php

.... og smid blot flere input-felter, m.m. ind i form'en.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 16-05-01 14:28

Jeg kan desværre ikke få det til at virke. Jeg får ingen fejlmeddelse, men
heller ingen filer gemt. Det var hensigten at den oploadede fil skulle
gemmes i en undermappe til den mappe PHP-filen kører fra. Hvad mon der går
galt?
<?php
if (is_uploaded_file($userfile)) {
copy($userfile, "/filer");
echo $userfile;
} else {
echo "Possible file upload attack: filename '$userfile'.";
}
move_uploaded_file($userfile, "/filer");
?>
Niels