include problem...
Fra : Martin

Dato : 14-05-01 22:34

Jeg har et lille problem som en af jer garanteret på under 10 sek kan
fortælle mig løsningen på...

<?
if (send_source) {
$minmail = include("inc/mail.inc");
echo "$minmail";

Det er meget simpelt, $minmail referer til en fil der ligger i
inc/mail.inc og mail.inc er ganske simpelt ren tekst hvor der bare
står
admin@natten-i.dk

I kan sikkert godt se hvad jeg vil med det...
ellers skal $minmail bare være = admin@natten-i.dk men da jeg har min
email adresse på mange sider og hvis jeg skifter mailadresse har jeg
ik lyst til at skifte de 50 sider hvor de står på....

jeg har bare lavet en echo "$minmail"; fordi jeg ville se hvad
resultatet blev...

Jeg har prøvet med mange forskellige variationer af
include("inc/mail.inc"); fx med \ foran " men så kommer der en
Unexpected character in input: '\' (ASCII=92) state=1

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Christian Schmidt

Dato : 14-05-01 22:43

Martin wrote:

> [...]
>
> Det er meget simpelt, $minmail referer til en fil der ligger i
> inc/mail.inc og mail.inc er ganske simpelt ren tekst hvor der bare

Det er kun PHP-kode, man kan inkludere.

Da filen indeholder data, der skal indlæses af dit program, skal du have
fat i nogle af PHPs funktioner til læsning af filer (se
http://dk.php.net/manual/en/html/ref.filesystem.html), fx file() eller
fgets(). Flg. utestede kodestump skulle gøre, hvad du efterspørger.

   $fd = fopen ("inc/mail.inc", "r");
   $minmail = fgets($fd, 1000);
   fclose ($fd);

Christian

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 14-05-01 22:50

On Mon, 14 May 2001 23:43:03 +0200, Christian Schmidt
<christian@schmidt.net> wrote:

>Det er kun PHP-kode, man kan inkludere.

øh? ... include "detteerentextfil.txt"; vil da virke fint?

> [...]
>http://dk.php.net/manual/en/html/ref.filesystem.html), fx file() eller
>fgets(). Flg. utestede kodestump skulle gøre, hvad du efterspørger.

enten misforstår jeg det oprindelige spørgsmål eller også gør du -)

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-05-01 00:11

On Mon, 14 May 2001 21:49:37 GMT, tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk)
wrote:

>øh? ... include "detteerentextfil.txt"; vil da virke fint?

Ja, den vil outputte indholdet, men den oprindelige læser vil jo læse
indholdet ind i en variabel, tyder det på (med "$minmail = ..." foran
include-linien).

>enten misforstår jeg det oprindelige spørgsmål eller også gør du -)

Det gør du

Den hurtige og dovne "smid-indhold-af-fil-ind-i-variabel"-løsning kan
være:

<?
$minmail = join("",file("inc/mail.inc"));
?>

fopen er dog pænere, hvis man skal seek'e lidt rundt med
filepointeren.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 14-05-01 22:53

On Mon, 14 May 2001 23:34:21 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er meget simpelt, $minmail referer til en fil der ligger i
>inc/mail.inc og mail.inc er ganske simpelt ren tekst hvor der bare

overvej:
1) at smide dit includedir udenfor webscope (hvis ikke allerede gjort)
2) at lave en mere generel config.inc fil ... det kunne være det på
sigt blev ønskeligt m. flere "globale variable.

en løsning på dit problem kunne være at ændre
$minmail = include("inc/mail.inc");
til blot include "inc/mail.inc"; .. hvori du så blot har defineret din
mail

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Martin

Dato : 14-05-01 23:05

>en løsning på dit problem kunne være at ændre
>$minmail = include("inc/mail.inc");
>til blot include "inc/mail.inc"; .. hvori du så blot har defineret din
>mail

Øhm..
$minmail = include"inc/mail.inc";
sådan?
Det virker ikke...!

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 14-05-01 23:06

On Tue, 15 May 2001 00:04:37 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Øhm..
>$minmail = include"inc/mail.inc";
>sådan?

nej

include "inc/mail.inc";

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Martin

Dato : 14-05-01 23:12

On Mon, 14 May 2001 22:05:35 GMT, tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk)
wrote:

>nej

Ups... he

>include "inc/mail.inc";

Desværre virker heller ik'

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 14-05-01 23:17

On Tue, 15 May 2001 00:11:59 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Desværre virker heller ik'

læs:
http://dk.php.net/manual/en/function.include.php
http://www.php.net/manual/en/language.variables.php

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-05-01 06:32

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> include "inc/mail.inc";

og i mail.inc skal der stå:
$minmail = "martini@mailme.dk";

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 15-05-01 10:15

On Tue, 15 May 2001 07:31:37 +0200, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>og i mail.inc skal der stå:
>$minmail = "martini@mailme.dk";

Husk <? ?> ellers virker det ikke.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Anders Johannsen

Dato : 15-05-01 10:48

> if (send_source) {
> $minmail = include("inc/mail.inc");
> echo "$minmail";

I kraft af en af PHPs små pudsigheder, bliver $minmail tildelt en eventuel
returværdi, som forekommer når koden i inc/mail.inc evalueres.

/A