Lukke låget på iBook uden dvale
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 21-10-04 18:22

Hej.

Findes der et hack e.lign., så jeg kan lukke låget (skærmen) uden at den går
i dvale - jeg vil nemlig gerne bruge den som "stationær" med en ekstern
skærm tilsuttet. Det er en G4

Med venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-10-04 18:46

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> wrote:

> [...]
> i dvale - jeg vil nemlig gerne bruge den som "stationær" med en ekstern

Den vågner skam, når den får puttet skærm og tastetur på.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 21-10-04 19:12

> Den vågner skam, når den får puttet skærm og tastetur på.

Hmm... Det virker ikke så godt her. Hvis jeg lukke den, og den går i dvale,
og derefter slutter skærm + mus/teastatur til vågner den ganske rigtigt, men
så går den i sort - og slukker enten, eller går i dvale. Hvis skærm +
tastatur er tilsluttet, og man derefter lukker den, kan jeg vække den ved at
bruge tastaturet, men den går blot ud af dvale og slukker, uden at vise
noget på skærmen.... Måske gør jeg noget forkert?

Kan man ikke slå dvale helt fra?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen..

Fra : Michael Banzon

Dato : 22-10-04 09:20

Rasmus Nielsen wrote:
> Kan man ikke slå dvale helt fra?

Det svar jeg fandt (kan ikke lige huske hvor) forklarede at man
ikke kan ha' låget lukket på iBook'en imens at den kører, fordi
at det vil bevirke at den bliver for varm...

Forresten, så gjorde jeg det hele tiden med min bærbare PC, og
der har jeg faktisk også tit oplevet at den bare gik ud, sansynligvis
fordi at den blev overophedet...

--
Michael Banzon      <http://michael.banzon.dk/>

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-10-04 11:29

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> wrote:

> Kan man ikke slå dvale helt fra?

Har du overhovedet været omkring Systemindstillinger?

Hint: Energibesparelse.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Christian Bech

Dato : 22-10-04 09:29

In article <1gm0uwa.1sx8qhsjafnpgN%spam@events.dk>,
spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Den vågner skam, når den får puttet skærm og tastetur på.

Tænker du ikke på Powerbooks her?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-10-04 11:29

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Tænker du ikke på Powerbooks her?

Nææ.
Går ud fra at iBook G4 opfører sig som Powerbooks.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Christian Bech

Dato : 22-10-04 13:01

In article <1gm2589.a7xjib1ngrzueN%spam@events.dk>,

> Nææ.
> Går ud fra at iBook G4 opfører sig som Powerbooks.

Netop det er en af de få grunde til at købe en Powerbook