Hot Hot Dog :o)
Fra : Joy Jensen

Dato : 14-05-01 19:00

Hejsa

Vi har en Golden Retriver, der døjer meget i varmen...

Her i weekenden har hun ligget og gispet hele dagen og har ikke spist siden
torsdag... (spiser igen idag) Vi bor på landet og hundene har fri adgang til
om de vil være ude eller inde.... hun er ikke ude...

Hun får det bedre når vi har haft kørt til stranden og badet... hun er
selvfølgelig vandhund med stort V... *man er ved retriver*

Nogle af vores venner har forslået at klippe hende .... Hmmm.... det er jeg
ikke meget for, men de klipper deres langhåret hund hver sommer netop fordi
den også har det meget slemt i varmen. De siger hårene vokser ud igen
(selvfølglig tror jeg på det *g*) men er det "synd" at klippe en golden ???
ændre det hendes pels' udseende når den vokser ud igen. Vi bruger hende ikke
til andet en klappedyr så hun skal ikek ud sommeren igennem og charme
sig ind på nogle udstillings dommere.

Havd gør i andre med langhåret hunde....

Hilsner Joy

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 14-05-01 20:41

Hejsa Joy

Prøv næste gang det er varmt og hun ligger og gisper, at stik hånden dybt i
hendes pels, og mærk om den føles lige så varm inderst.
Jeg kendte en polsk hyrdehund som blev klippet hver sommer, men stadig
døjede med varmen. Ejeren checkede så pelsens varme og opdagede at den
faktisk var kølig nede ved huden. Selvfølgelig, hvis jeres hund er varm
inderst til yderst, så er det ok at klippe pelsen.
Så jeg tror mere ta nogen mennesker og nogen dyr døjer mere i varmen end
andre.

--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : coppi

Dato : 14-05-01 21:00

"Hej Joy.

Min lillebror var 3 mdr på Kreta sidste sommer.
Dernede klippede de konsekvent alle deres hunde skaldede hver sommer.
Han fortalte at der havde været flere tilfælde hvor hundene døde af
hedeslag,men at alle de skallede hunde havde det meget bedre i varmen.

coppi

Fra : Stine

Dato : 14-05-01 22:07

Ok, mem em hund kan vel også blive solskoldet ????
Og hvad gør man så for at forebygge det ?????

Jeg børster mine langhårede hunde godt igennem. Så forsvinder al underulden
og de klarer varmen fint. Faktisk har de ligget i solen de sidste par dage,
fremfor i skyggen.
Stine

Fra : Ann K.

Dato : 15-05-01 09:53

Hejsa.
I kunne også prøve at sjaske vand i hundens hoved og nakke... sådan rigtig
godt gennemblødt... Det køler ligesom hos mennesker, når vi holder
håndleddene under den kolde vandhane
Hvis I gør hele hunden våd, er der en risiko for at hunden vil komme til at
fryse også selv om det er vaaaarmt...
At Hun ligger indendøre og egentlig kun gider at være aktiv hen under
aften... tja, dét lyder meget ligesom vores Sif... hele dagen tilbringes i
hendes hule eller på flisegulvet i vindfanget - og kl ca 18.00 kommer en
meget aktiv og frisk hund luntende for _nu_ skal der gåes tur og trænes!!!
*sss*
Mvh Ann

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 15-05-01 09:15

Jeg har newfoundlænder, og om sommeren barberer jeg ham i lysken op forbi
hans tisser og på inderlårene. Jeg kan se han ligger og køler sig af, ved
at lægge benene bagud og presse maven ned mod fliser eller jord.

Når han kun er barberet der, kan det heller ikke ses

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 15-05-01 22:20

Hej Joy

Jeg har tre Siberian Huskies og det er hunde med en tyk pels. De har det
helt fint her i varmen, selv om de har en pels bestående af et tykt lag uld.
Så længe de har et skyggefuldt sted, de kan gå hen og rigligt med vand, har
de ingen problemer. Men det er også forskelligt hvordan de har det med
varme. De to af dem nærmest opsøger varmen.

Selv om en hund stønner og pruster, kan den sagtens have det fint alligevel.
Og det er iøvrigt dens måde at komme af med varmen på.

Hilsen Jesper

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-05-01 06:53

Reichenbach & Hammer <hamreich@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:34hM6.373$8s5.17369@news.get2net.dk...

> Selv om en hund stønner og pruster, kan den sagtens have det fint
alligevel.
> Og det er iøvrigt dens måde at komme af med varmen på.

<> ja netop og hunde har i øvrigt også brug for mere mad når det er
varmt(hvis ikke de skal tabe i vægt) fordi de netop forbrænder mere om når
det er varmt.
MVH Ami