service - hos TNT, ikke mac!
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 14-10-04 18:01

Hmmm

Den 14/9 bestilte jeg en Airport Express + monster kabel via AppleStore.

Shipment: "On or before 12/10". Så den 12/10 ringede jeg til AppleStore
- de ville ringe tilbage. Den 13 ringede jeg igen - de ville maile.

Den 12 om aftenen så jeg pludselig, at kablet var annuleret fra min
ordre. Frem og tilbage: I dag fik jeg tidligt i formiddags en opringning
fra TNT Express, som beklagede, at min pakke fra Apple, som var sendt
den 13 ( i går kl 23) ved en fejl først kom i morgen. Her til aften fik
jeg så en mail fra Apple med indholdet: "The M9573Z/A no longer ships to
DK as the cables are in-compatible "

Hvad Fanden - det kunne de da have skrevet for en måned siden, og fået
min AX af sted med det samme.

Jeg er 1) imponeret over TNT's service 2) sur over Apple's mangel på
samme.

Er jeg pernitten??

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-04 19:15

In article <1glntt5.qie5rzer6skeN%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> Den 14/9 bestilte jeg en Airport Express + monster kabel via AppleStore.
>
> Shipment: "On or before 12/10". Så den 12/10 ringede jeg til AppleStore
> - de ville ringe tilbage. Den 13 ringede jeg igen - de ville maile.

Jeg synes altid tingene er lidt forsinkede. Jeg tager det derfor normalt
stille og roligt, selv om det nogle gange kan være svært at styre sin
tålmodighed. Jeg venter pt. på en Keynote og Keyspan fjernbetjening, som
står til at blive sendt på eller før d. 7/10 2004. Jeg tror, Apple Store
er så stor en organisation, at man bare forvirrer tingene ved at ringe.
Den man taler med, ved sikkert ikke, hvad der sker i en lagerhal i et
andet land. Omvendt har jeg faktisk ringet engang, da jeg ventede min
PowerBook med noget Airport-udstyr, tastatur etc. Men da kunne jeg se
hos Apple Store, at den var afsendt og ankommet til et lager i
Luxembourg (eller Holland). Den flinke medarbejder undersøgte sagen og
fandt ud af, at en af mine pakker var blevet vandskadet. Han ville få
tingene sendt afsted, og kort efter fik jeg pakken. Der var en mindre
vandskade udenpå den ene papæske, men ikke noget, der betød noget. Da
havde jeg godt nok på fornemmelsen, at min opringning fik sat skub i
tingene.

> [...]
> M9573Z/A no longer ships to DK as the cables are in-compatible "
>
> Hvad Fanden - det kunne de da have skrevet for en måned siden, og

Jeg har da fået sådan et kabelsæt. Nu har jeg ikke prøvet alle kablerne
endnu, men jeg håber da, at de virker. Gad vide, om problemet ikke er,
at de ikke længere kan få forlængerledningen med dansk stikprop? Jeg har
svært ved at se, hvordan et phono-stik kan være inkompatibelt. Ellers
passer ledningen fra en strømforsyning til en bærbar jo fint.
Ellers kan jeg sådan set godt forstå, hvordan tiden kan gå i
sådan en stor organisation. Noget kommer i restordre, og man venter
derfor på ordren. Længe efter opdager man så, at den pågældende var
overhovedet ikke kan leveres mere. Det er selvfølgelig for dårligt, men
det er nok svært at gøre noget ved det. Efter råd her i gruppen er jeg
holdt op med at bestille ret mange ting ad gangen. Man risikerer bare,
at hele ens forsendelse venter på en dum lille ledning, der er
forsinket. Så er det bedre at dele ordren op i mindre ordrer, der hver
især lige sniger sig op over den grænse, hvor forsendelse er gratis.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 14-10-04 19:35

> [...]
> forsinket. Så er det bedre at dele ordren op i mindre ordrer, der hver
> især lige sniger sig op over den grænse, hvor forsendelse er gratis.

det råd vil jeg følge - og tusind tak for dine fine betragtninger. Jeg
er stadig imponeret over tnt's service...

-- og så vil jeg ski prøve at bestille monsterkablet igen - det findes
stadigt på AppleStore

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 14-10-04 22:27

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> det råd vil jeg følge - og tusind tak for dine fine betragtninger. Jeg
> er stadig imponeret over tnt's service...

TNT har åbenbart oppet sig det sidste års tid: Dengang var beskeden, at
privatkunderne ragede dem en s...
Af samme grund har jeg afskrevet Applestore som brugbart alternativ til
danske forhandlere. Det er det åbenbart stadig ikke, men aben har holdt
flyttedag.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 14-10-04 19:39

> Gad vide, om problemet ikke er,
> at de ikke længere kan få forlængerledningen med dansk stikprop?

Nu da du har AX: Kan man ikke bruge opladerforlængerkablet fra sin
iBook?

Jep - lige dette var hovedårsgaen til jeg bestilte. De andre er skam i
lækkert design, men fås jo som alm phono/optiske kabler.

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-04 23:11

In article <1glnyl6.1occsm44fieukN%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> Nu da du har AX: Kan man ikke bruge opladerforlængerkablet fra sin
> iBook?

Sagtens. Det er bare trebenet. Det kabel, jeg fik med kabelsættet til
AirPort Express, har en tobenet stikprop. Den anden ende af ledningen
med det specielle stik, der passer til transformatoren, er vist det
samme til AirPort Express og til opladerne til iBook, PowerBook og iPod.

> Jep - lige dette var hovedårsgaen til jeg bestilte. De andre er skam i
> lækkert design, men fås jo som alm phono/optiske kabler.

Helt bestemt. Og hvis man gerne vil betale lidt ekstra, kan man jo også
få kabler hos radioforhandlere. De er bare sjældent hvide
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-04 08:50

> [...]
> med det specielle stik, der passer til transformatoren, er vist det
> samme til AirPort Express og til opladerne til iBook, PowerBook og iPod.

Dejligt - og dyret kommer inden middag i dag - så skal der sættes op
(mod Linksys router) + høres musik. Har for øvrigt en glimrende
vejledning til dette i det seneste nr af MacFormat. Men det er jo
sjældent vi har brug for vejledninger til mac

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie