Mini DVD I bærbar Mac
Fra : Jane M. :o)

Dato : 09-10-04 19:28

Jeg sidder med min Mac PowerBook G4 17".

Har en mini DVD skive (8cm), men den kan vel ikke stoppes ind? Den tager
ihvertilfald ikke umiddelbart imod den, og jeg tør ikke bare skubbe den HELT
ind, hvis det ikke er beregnet til det..

Der er jo ikke en "skuffe" der kommer ud - men man skal bare putte CD/DVD
ind..

Kan jeg - eller hvad?

Det virker bare lidt underligt kun at kunne bruge almindelige størrelser..?

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-10-04 19:40

In article <BD8DFA50.946A%virker@hotmail.com>,
"Jane M. " <virker@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Kan jeg - eller hvad?
>
> Det virker bare lidt underligt kun at kunne bruge almindelige størrelser..?

Måske, men det kan du kun. Drev uden skuffe må kun fodres med cd'er og
dvd'er i normalt størrelse. Minier og cd'er specielle faconer må ikke
bruges.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jane M. :o)

Dato : 09-10-04 20:08

On 09/10/04 20:40, in article news-2823B7.20400709102004@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Måske, men det kan du kun. Drev uden skuffe må kun fodres med cd'er og
> dvd'er i normalt størrelse. Minier og cd'er specielle faconer må ikke
> bruges.

Så jeg skal købe et eksternt drev, for at kunne læse mine skiver?

Det er fordi mit digital videokamera optager på mini-skiver samt jeg har
nogle små visitkort-skiver til at brænde ting på også.

Kan nogle drev anbefales - eller kan alle eksterne tage de små?

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 10-10-04 11:54

Jane M. wrote:

> Det er fordi mit digital videokamera optager på mini-skiver

Selv om dit DV kamera skriver på en disc, så må du da kunne overføre fra
kamera til din PowerBook med et Firewire kabel alligevel ?
Andre DV kamera har jo et DV bånd at lagre på og det stikker man jo
heller ikke ind i Computeren !

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 10-10-04 18:08

Henry Lerche Madsen wrote:

> [...]
> kamera til din PowerBook med et Firewire kabel alligevel ?
> Andre DV kamera har jo et DV bånd at lagre på og det stikker man jo

Uden dog at vide det, så tror jeg det er smartere at rippe video via en
disk. Det tager jo en fygtelig tid at spole frem og tilbage, hente,
markere mm. Overførelseshastigheden er sikkert også bedre.

--Martin

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-10-04 20:45

"Jane M. " <virker@hotmail.com> writes:

> Det er fordi mit digital videokamera optager på mini-skiver samt jeg har
> nogle små visitkort-skiver til at brænde ting på også.
>
> Kan nogle drev anbefales - eller kan alle eksterne tage de små?

Det skal blot være et drev med "skuffe", dvs. du skal holde dig fra de
drev der er "slot-loading".

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH