Dansk ordbog i Mail
Fra : No1

Dato : 07-10-04 18:53

Jeg kan ikke vælge dansk ordbog i OSX Mail.app. OSX er indstillet til
engelsk og det skal det bliver ved med at være, men jeg vil gerne bruge
dansk ordbog en gang i mellem til e-mails. Kan det lade sig gøre? Hvordan?

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-10-04 19:39

In dk.edb.mac, No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> Jeg kan ikke vælge dansk ordbog i OSX Mail.app. OSX er indstillet til
> engelsk og det skal det bliver ved med at være, men jeg vil gerne bruge
> dansk ordbog en gang i mellem til e-mails. Kan det lade sig gøre? Hvordan?

CocoAspell:

<http://cocoaspell.leuski.net/>

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Here was something that Ford felt he could speak about with
authority. "Life," he said, "is like a grapefruit."

Fra : No1

Dato : 07-10-04 20:37

> CocoAspell:
>
> <http://cocoaspell.leuski.net/>

Jeg vil hellere bruge det eksisterende system og så bare tilføje en
dansk ordbog. Er det muligt?

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-10-04 21:11

In dk.edb.mac, No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> Jeg vil hellere bruge det eksisterende system og så bare tilføje en
> dansk ordbog. Er det muligt?

Nej, men CocoAspell er 98% integreret. Du vælger Dansk fra den
sædvanlige Spelling menu.

Har du prøvet det?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

The sooner you fall behind,
the more time you'll have to catch up. - Steven Wright

Fra : No1

Dato : 07-10-04 21:32

> Nej, men CocoAspell er 98% integreret. Du vælger Dansk fra den
> sædvanlige Spelling menu.
>
> Har du prøvet det?

Ja, nu har jeg. Det ser ud til at virke fint. Tak for hjælpen.

Det eneste jeg kunne ønske mig nu, er en nemmere måde at den ligesom i
MS Word 2000 or senere selv kan finde ud af hvilket sprog jeg skriver
på.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-10-04 21:49

> [...]

> Det eneste jeg kunne ønske mig nu, er en nemmere måde at den ligesom i
> MS Word 2000 or senere selv kan finde ud af hvilket sprog jeg skriver

Kan din Word finde ud af det?
Min (2004) kan netop ikke finde ud af det, hverken når henter et
dokument ind fra OCR, eller ved copy/paste, så går den over til engelsk.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog