Hvad skal hun vælge?
Fra : PH

Dato : 28-10-04 20:40

Jeg skriver dette indlæg på vegne af min søster, der p.t. ikke har internet
men gerne vil ha' det.

- Hun skal bo ca. 1 års tid i Vejle - muligvis kortere tid - og oprettelsen
må derfor ikke være dyr.

- Hun har ikke behov for nogen nogen stor op- eller ned-hastighed (256/128
er rigeligt) medmindre det ikke koster specielt meget ekstra.

- Hun har ikke oprettet fast telefon i lejligheden, men vil gerne have det,
såfremt den samlede pris (set over de 12 måneder) ikke er for dyr.
Telefonlinje er dog ikke et must.

- Hun har undersøgt lidt af hvert, men det er vist lidt af en jungel at
finde ud af.

Nogen forslag til hvilket firma hun evt. lige burde undersøge?

På forhånd tak

PH

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-10-04 21:45

On Thu, 28 Oct 2004 21:40:29 +0200, "PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk> wrote:

> [...]
>finde ud af.
>
>Nogen forslag til hvilket firma hun evt. lige burde undersøge?

Hvis at hun skal bo hos AAB så er Arrownet en mulighed
Flemming Jacobsen

Fra : PH

Dato : 28-10-04 22:12

Thunderbird [7100] wrote:
> Hvis at hun skal bo hos AAB så er Arrownet en mulighed

Hun bor på Stormgade nede ved Føtex på havnen. Privat udlejer.

Kan ikke lige gennemskue, om Arrownet dækker dér.

PH

Fra : Olesen

Dato : 28-10-04 22:46

"PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen forslag til hvilket firma hun evt. lige burde undersøge?

Hvis hun har kabel-tv, var WebSpeed måske en mulighed.
Kr. 149,- pr. måned, men så er det heller ikke den
hurtigste linje men absolut brugbar til daglig normal surfen,
emails, homebanking mv.

0,- i oprettelse, binding 6 mdr.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-10-04 08:47

Olesen skrev:

>Hvis hun har kabel-tv, var WebSpeed måske en mulighed.
>Kr. 149,- pr. måned

Enig. Det kan hun få hvis det er TDC der leverer kabel-tv.

Hvis ikke der er TDC, er der måske Stofanet. Det er også en
billig mulighed. Hvis hun har minimalt forbrug, kan hun nøjes med
50 kr/mnd, men det er realistisk at regne med noget mere. Det
topper ved 300 kr. om måneden medmindre man har et meget højt
forbrug.

Begge dele forudsætter alstå at hun opretter et tv-abonnement ved
siden af.

Ellers må hun nok bruge en ADSL. Cybercity har nogle tilbud:
   256/128 kbit/s til 299 kr. pr. måned

De skriver at det gælder til december, men jeg ved ikke om det
betyder at det bliver dyrere næste år, eller om det kun er
tilfældet hvis man venter med at få en aftale.

TDC har et tilbud med 128 Kbit/s til 249 kr. Det hedder
Expressnet.

--
Bertel

Fra : PH

Dato : 29-10-04 16:41

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]

Hun betaler til en antenneforening, så det er vel ikke kabel-tv, eller?

Er ikke lige så stiv i det, faktisk troede jeg ikke selv jeg havde kabel-tv,
men da jeg har stofa-internet må det jo næsten være kabel-tv det jeg har.
Hvad er det helt præcist der definerer "kabel-tv"?

[klip]
> [...]
> tilfældet hvis man venter med at få en aftale.

> TDC har et tilbud med 128 Kbit/s til 249 kr. Det hedder

Hmm, har lidt på fornemmelsen, at de priser bliver for høje for hende.
249-299 kr/måned for at tjekke sin e-mail er nok lidt for dyrt.

Men jeg kan se at Cybercity's er til 0 kr. i oprettelse, så det tip sender
jeg videre til hende - pr. sms, da hun jo ikke kan læse sin e-mail .

PH

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 19:12

> Hun betaler til en antenneforening, så det er vel ikke kabel-tv, eller?

Joda, det er det....

> Er ikke lige så stiv i det, faktisk troede jeg ikke selv jeg havde
> kabel-tv, men da jeg har stofa-internet må det jo næsten være kabel-tv det
> jeg har. Hvad er det helt præcist der definerer "kabel-tv"?

At det er ført via kabler?!

> Men jeg kan se at Cybercity's er til 0 kr. i oprettelse, så det tip sender
> jeg videre til hende - pr. sms, da hun jo ikke kan læse sin e-mail .

Ellers kan jeg se her, at der burde være mulighed for StofaNet i hendes
område...

Oprettelsen koster dog 99,- i øjeblikket....

> PH

Lars B
Ansat hos Telia Stofa A/S, men udtaler mig på Usenet kun for mig selv...

Fra : PH

Dato : 29-10-04 20:33

> Joda, det er det....

Eller det vil sige, at hun faktisk ikke har betalt til noget endnu. Hun ved
ikke hvor det kommer fra! andet end ud af et stik i væggen. Hun venter
stadig på den første regning, hvem den så end kommer fra... Men det er vel
under alle omstændigheder kabel-tv så?

Så snakkede hun noget om, at hun havde kontaktet Stofa som havde sagt, at
det ville koste 450 kr. i oprettelse da hun ikke havde kabel-tv. Men det
beror vel så på hendes fejlagtige antagelse om, at det hun har ikke skulle
være kabel?

PH

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 21:27

> [...]
> stadig på den første regning, hvem den så end kommer fra... Men det er vel

Ja, det er det....

> [...]
> beror vel så på hendes fejlagtige antagelse om, at det hun har ikke skulle

Hvis hun har fortalt kundeservice at hun intet kabeltv havde, så vil de
"fejlagtigt" antage at hun også skal betale for en kabeltv tilslutning også.

Jeg synes hun skal prøve at kontakte dem igen, de har også åbent i
morgen....

> PH

Lars B

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 02-11-04 09:28

> [...]
> ikke hvor det kommer fra! andet end ud af et stik i væggen. Hun venter
> stadig på den første regning, hvem den så end kommer fra... Men det er vel

Prøv at se om hun har en antenne. Hvis hun har, så er det nok ikke kabeltv.
Hvis der ikke er antenne, så er det helt sikkert kabeltv.

Niels Dybdahl

Fra : Hans

Dato : 04-11-04 07:13

PH wrote:

> [...]
> Hun venter stadig på den første regning, hvem den så end kommer
> fra... Men det er vel under alle omstændigheder kabel-tv så?

Der kan kun etableres internet på et antenneanlæg med returvej (2-vejs), og
det er ikke tilfældet alle steder.

Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-10-04 20:10

PH skrev:

>Hun betaler til en antenneforening, så det er vel ikke kabel-tv, eller?

Jo, lige netop. Det modsatte er antenne-tv eller parabol-tv,
altså intet fællessystem.

>Er ikke lige så stiv i det, faktisk troede jeg ikke selv jeg havde kabel-tv,
>men da jeg har stofa-internet må det jo næsten være kabel-tv det jeg har.
>Hvad er det helt præcist der definerer "kabel-tv"?

Det umiddelbare og lidt misvisende svar er at det leveres i et
kabel - det gør et antennesignal jo sådan set også - men det er
altså forklaringen.

>Hmm, har lidt på fornemmelsen, at de priser bliver for høje for hende.
>249-299 kr/måned for at tjekke sin e-mail er nok lidt for dyrt.

Hvis det er rigtigt som Lars skriver, at hun kan få Stofanet, så
er der ikke noget at betænke sig på. Hvis hun kun tjekker mail,
kommer hun ikke over 50 kr. om måneden.

--
Bertel

Fra : PH

Dato : 29-10-04 20:50

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jo, lige netop. Det modsatte er antenne-tv eller parabol-tv,
> altså intet fællessystem.

Som jeg også skrev til Lars, så ved hun faktisk ikke hvor det kommer fra,
andet end at det kommer ud af stikket i væggen. Men kabel er det vel...

> Hvis det er rigtigt som Lars skriver, at hun kan få Stofanet, så
> er der ikke noget at betænke sig på. Hvis hun kun tjekker mail,
> kommer hun ikke over 50 kr. om måneden.

Ja det har jeg også lige foreslået hende, selvom de 50 kr. som du også selv
tidligere skrev, nok kan være svært at holde sig under - hun har også en
kæreste, så allerede der er vi jo oppe på 2 x tjekke e-mail Hvis
Microsoft skulle finde på at udsende en service pack 3 så er der nok heller
ikke meget tilbage af de 50 MB den måned...

PH

Fra : PH

Dato : 02-11-04 14:10

For en god ordens skyld kan jeg oplyse, at hun mandag har tilmeldt sig
Stofas Flexrate (1024/256) samt at hun takker mange gange for svarene...

PH