Dansk Bredbånd
Fra : Martin

Dato : 27-10-04 11:29

Hejsa,

Jeg går i øjeblikket og undersøger markedet for bredbånd, både for
private, erhvervsdrivende og beboerforeninger. I den forbindelse er jeg
faldet over Dansk Bredbånd. Deres produkter ser jo fornuftige ud, men
der har været en masse ballade i pressen om at bredbåndsselskaberne ikke
levere det de lover. Mit spørgsmål er så: Er der nogen her i NG der har
erfaring med Dansk Bredbånd, både gode og dårlige, og som kunne tænke
sig at dele lidt ud af dem? Jeg tænker ikke kun på deres internetlinier,
men også på kabeltv, ip-telefoni mv.

Alternativt, er der så erfaring med andre bredbåndsselskaber?

Med venlig hilsen
Martin Munch

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 27-10-04 12:55

> [...]
> erfaring med Dansk Bredbånd, både gode og dårlige, og som kunne tænke
> sig at dele lidt ud af dem? Jeg tænker ikke kun på deres internetlinier,

Jeg har nogenlunde erfaringer med Dansk Bredbånd. Jeg har ikke været
tilfreds med deres support afdeling og i forbindelse med min opkobling gik
næsten alt galt.

Først virkede deres system ikke der oprettede kunder.
Så virkede dhcp serveren ikke i et par dage.
Og supporten svarede ikke elller undvigende på tekniske spørgsmål. Typisk
support der altid tror at fejl skyldes kunden og ikke deres systemer.

Når det så er sagt. Så leverer Dansk Bredbånd generelt en god internet
adgang. Som sagt var der nogle problemer i starten med min forbindelse, men
problemerne er løst (efter en del besvær og et par vrede breve) og i dag
fungerer det tilfredsstillende og med en meget flot hastighed. Det er ikke
unormalt at se hastigheder over 900KB/sek - hvis sitet i den anden ende
selvf. kan følge med.

Deres kabel TV og IP telefoni har jeg ikke erfaringer med.

Mvh,

Thomas Hedberg

Fra : Martin

Dato : 27-10-04 14:07

Thomas Hedberg wrote:

> [...]
> unormalt at se hastigheder over 900KB/sek - hvis sitet i den anden ende

OK, så jeg konkluderer umiddelbart at din erfaring med Dansk Bredbånd er
opstartsproblemer og derefter stabil og tilfredsstillende drift.

Tak for dit svar.

/Martin

Fra : Martin

Dato : 27-10-04 12:57

OK, jeg kan se der er masser af tidligere indlæg a la mit. I kan bare
ignorerer det, med mindre I da har noget at tilføje.

Mvh.
Martin