Kan man andet end elske CyberCity..
Fra : Zif

Dato : 26-10-04 10:22

Så låg der lige en lille brev i postkassen. Vi sætter din internethastighed
op til 2560/128 Kbit uden merpris. Havde en 2048/128 før.

Så til alle jer der ikke har fået skiftet fra TDC, så se at få det gjort og
spar
penge.

Zif

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-10-04 10:25

I dk.edb.internet.udbydere, skrev Zif:
> [...]
> op til 2560/128 Kbit uden merpris. Havde en 2048/128 før.
>
> Så til alle jer der ikke har fået skiftet fra TDC, så se at få det gjort og

Af ren og skær nysgerrighed.. hvordan sparer du penge? De skrev jo ikke
at de satte prisen ned.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Michael Bruun

Dato : 26-10-04 11:01

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> skrev i en meddelelse
> Af ren og skær nysgerrighed.. hvordan sparer du penge? De skrev
> jo ikke at de satte prisen ned.

Han skrev faktisk ikke, at det var ham som sparede penge - han skrev, at
TDC-kunderne kunne spare penge ved at skifte til CyberCity.

Michael

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-04 12:36

Michael Bruun skrev:

>Han skrev faktisk ikke, at det var ham som sparede penge - han skrev, at
>TDC-kunderne kunne spare penge ved at skifte til CyberCity.

Det er ikke sikkert at de kan det.

--
Bertel

Fra : Michael Bruun

Dato : 26-10-04 13:27

> Det er ikke sikkert at de kan det.

Det er muligt, men den diskussion må du så tage med Zif. Jeg har blot gjort
Jesper opmærksom på, at Zif ikke skrev noget om, at han sparede penge.

Michael

Fra : René Jacobsen

Dato : 26-10-04 12:46

Zif wrote:
> Så låg der lige en lille brev i postkassen. Vi sætter din internethastighed
> op til 2560/128 Kbit uden merpris. Havde en 2048/128 før.

Min download bliver sat op fra 512 til 1024 Kbit/s.

Jeg kan kun være enig. Jeg er meget tilfreds!

Tak CyberCity.

René

Fra : Jonas Hauge

Dato : 26-10-04 13:07

Zif wrote:
> Så låg der lige en lille brev i postkassen. Vi sætter din internethastighed
> op til 2560/128 Kbit uden merpris. Havde en 2048/128 før.

At du så nok kan få svært ved at udnytte de sidste 512 kbps pga.
manglende upstream er så en anden snak.

--
Jonas Hauge

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 26-10-04 13:23

On Tue, 26 Oct 2004 14:06:41 +0200, Jonas Hauge wrote:

> At du så nok kan få svært ved at udnytte de sidste 512 kbps pga.
> manglende upstream er så en anden snak.

Ja? Jeg syn's faktisk tit jeg downloader med fuld skrue; det er ikke
usædvanligt at se en download der ligger på max hastighed for min xdsl i
mange minutter. Om det er fordi jeg i virkeligheden henter fra en lokal
server hos min ISP (noget Akamai-halløj eller lignenede) ved jeg ikke - men
det er jo heller ikke så vigtigt. Bare jeg får mine bits i en fart.

Jeg bruger jævnligt video-konference hjemmefra, og det er ikke usædvanligt
et ligge på en høj trafik i en time eller mer - med trafik der ikke kommer
fra DK, men som sikkert kommer som mere end een TCP-strøm. Og det er ikke
noget problem at læse mail, browse eller hente dokumenter ned imens. Osse
selvom der er store attachments og min (firma)mailserver står i Stockholm.

Jeg syn's bestemt jeg har gevinst af en hurtig last-mile forbindelse, og
jeg syn's bestemt at jeg kan mærke når hastigheden sættes op. Men, jo -
det afhænger da sikkert af, hvor eens trafik går hen, og hvordan eens
trafikmønster ser ud.

/Lars

Fra : Zif

Dato : 26-10-04 14:49

Tror jeg absolut ikke jeg får problemer med. Officielt er upstream på 128,
men
uofficielt er den på 192, så man kan udnytte downstreamen bedre.

Man kan jo tjekke sin forbindelse via sin router, og min er i øjeblikket på
2048/192,
selvom jeg har en 2048/128.

og alt det med at spare penge i forhold til TDC var ment med hvis man ville
have den
samme forbindelse, og så vidt jeg lige kan se så koster en 2048/128 499 kr.
hos TDC,
og hos CyberCity 429 kr. for en 2560/128. Så der er penge at spare.

Zif

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 26-10-04 19:24

> Man kan jo tjekke sin forbindelse via sin router, og min er i øjeblikket på
> 2048/192,
> selvom jeg har en 2048/128.
cbos>sh in wan0
wan0 ADSL Physical Port
Line Trained
Data rate 2048 Kbps down; 192 Kbps up
Line capacity 9056 Kbps down; 1056 Kbps up
^^^^^^^^^^^^ GIMME!!! ;)
Jeps min er også 2048/196. Det kunne være rart hvi UL kom med op. Jeg
synes da at det er fint nok at de ligger en "sjat" oven i en i forvejen
god hastighed, men det ville virkelig rykke for mange hvis de istedet
tog sig sammen og flyttede på UL hastigheden istedet. Giv os 1/2Mbit der
istedet og i skal se en skov af hænder... Men det sker nok ikke før der
kommer nye xDSL typer næste år - og så et år eller to før de er til at
betale sig fra ... *SUK*

-Peter

Fra : Nick

Dato : 31-10-04 18:24

Hej Peter,

Hvordan bruger man CBOS-commanden. Er det inde i selve webinterfacen for
routeren eller ?

Er det en Zyxel-router (650?) du kører med ?

/nkp

Fra : Rudi Stegen

Dato : 31-10-04 19:55

Hej Nick, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvordan bruger man CBOS-commanden. Er det inde i selve
> webinterfacen for routeren eller ?

Vha. Telnet til routerens interne IP-adresse.

> Er det en Zyxel-router (650?) du kører med ?

Cisco 677/678.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Nick

Dato : 30-10-04 21:36

Hej Jonas

Hils Jens, og sig han skal tage en tudekiks. . . .
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19069

/Nicolai

Fra : jk

Dato : 26-10-04 18:54

"Zif" <peter.hedegaard@FJERNNemail.dk> wrote in message
> [...]
> op til 2560/128 Kbit uden merpris. Havde en 2048/128 før.
>
> Så til alle jer der ikke har fået skiftet fra TDC, så se at få det gjort

jeg havde en 2048/512 og jeg fik også brev - men det er godt nok længe siden
efterhånden (knap 1 år siden) - i brevet stod der, at jeg ville stige til en
2560/512 - til samme pris som jeg havde betalt for den anden hastighed - den
slags breve må der gerne komme fler' a'

/JK

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 26-10-04 21:47

On Tue, 26 Oct 2004 11:21:53 +0200, Zif wrote:

> Så låg der lige en lille brev i postkassen. Vi sætter din internethastighed
> op til 2560/128 Kbit uden merpris. Havde en 2048/128 før.

Ja, den er jo ganske fiks, den der. CC er åbenbart igang med at sætte
priserne ned (konkurrence og alt det der). Og så har man som udbyder
balladen:

- hvis priserne ikke sættes ned, kommer der ingen nye kunder
- hvis priserne sættes ned, tjener man mindre på de kunder
man allerede har

CC's løsning er fix. I stedet for at sende alle de eksisterende kunder et
brev hvor der står "fra næsten måned nedsættes dit abonnement til X"
opgraderes alle kunderne, og man sender et brev med den glædelige besked at
"fra næste måned har du XXX kapacitet, til samme pris som før". Og skulle
der være kunder der faktisk ikke har behov for mere, så kan de ikke sådan
lige gå tilbage til den kapacitet de havde før, til den (nu) lavere pris -
for der er nemlig gebyr for at ændre sin kapacitet til noget lavere.

På den måde kan CC sætte priserne ned og fastholde det samme cashflow som
før. Og man kan endda få en masse af sine kunder til at tro, at de har
fået en gave Godt marketing-håndværk, det skal de ha'.

/Lars

Fra : René Jacobsen

Dato : 27-10-04 08:21

Lars P. Fischer wrote:
> På den måde kan CC sætte priserne ned og fastholde det samme cashflow som
> før. Og man kan endda få en masse af sine kunder til at tro, at de har
> fået en gave Godt marketing-håndværk, det skal de ha'.

Nu er Cybercity jo ikke en velgørende organisation, så man kan vel ikke
opfatte det som en gave.

I stedet er det en kæmpe fordel at deres produkter følger med markedet.
Hvis de fastholdt priser og hastigheder for eksisterende kunder, så
ville man på et eller andet tidspunkt skulle gøre noget aktivt for at få
den ydelse man til dags dato kan få, for den pris man plejer at
betale. Det besvær slipper man for og det er det der er dejligt. Man får
det man betaler for helt automatisk, uden at skulle løfte en finger.

Den langsommeste adsl forbindelse med frit forbrug man kan få hos
Cybercity er 256/128 for 339 kr. Jeg kan altså spare 21 kr om måneden
hvis jeg gør noget aktivt.

Min downloadhastighed var dengang jeg blev oprettet som kunde på 256. Nu
kommer den op på 1024. Hvis valget står mellem at få 21 kr eller fire
dobbelt hastighed så ved jeg godt hvad jeg vil vælge.

Dengang for længe siden kunne man fint sidde og se hjemmesider og
downloade programmer med et "langsomt" telefonmodem. Prøv at gøre det i
dag. Det er ikke helt det samme, for datamængden og ønsket om hvad der
skal kunne lade sig gøre på internettet er blevet større siden da. Så
historien fortæller at der er et behov for større hastigheder. Derfor
synes jeg også det er fint at det er hastigheden der sættes op, frem for
at sætte prisen ned. Der er behov for større hastighed, og det er det
markedet vil have.

René

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 27-10-04 17:22

Lars P. Fischer wrote:

> [...]
>
> - hvis priserne ikke sættes ned, kommer der ingen nye kunder
> - hvis priserne sættes ned, tjener man mindre på de kunder

KLIP

- hvis priserne ikke sættes ned, forsvinder kunderne.

--
Mogens.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-10-04 18:53

> [...]
> lige gå tilbage til den kapacitet de havde før, til den (nu) lavere pris -
> for der er nemlig gebyr for at ændre sin kapacitet til noget lavere.

Og i de fleste tilfælde bliver kunden sikkert heller ikke (meget) dyrere for
CyberCity - prisen på kobberet er den samme, uanset hvilken hastighed kunden
har.

--
Mvh. Jesper