Webspeed tuning
Fra : Your name

Dato : 24-10-04 15:45

Hej

Har nogen hørt om hvordan man kan "tune" sit webspeed modem til en
hurtigere forbindelse?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-04 16:05

Your name skrev:

>Har nogen hørt om hvordan man kan "tune" sit webspeed modem til en
>hurtigere forbindelse?

Tror jeg ikke er muligt, men prøv i
news:tele.internet.kabelmodem, der hører spørgsmålet [1] hjemme
og dermed større chance for et svar.

[1] Udbyderspecifikke spørgsmål bør stilles i interne grupper,
når man har mulighed for det.
--
Knud

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 25-10-04 07:21

Kan man sagtens, fandt en artikel om det.. MEN har smidt det væk og glemt
det igen.. og så er det forøvrigt ulovligt...meeen.. det behøver jeg vist ik
at sige.

Det er noget med et specielt stik man enten selv kan lave og lodde på
printet inde i modemet, eller kan købe, og via denne ændre firmware inde i
modemet da modemet er opbygget sådan at den skal tro den modtager
opgraderingen fra udbyderen.. læste lidt om det i en udenlandsk avis..

...DN

Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-11-04 03:42

"Daniel Nielsen" <Xeri15@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> modemet da modemet er opbygget sådan at den skal tro den modtager
> opgraderingen fra udbyderen.. læste lidt om det i en udenlandsk avis..

ja det ku være utroligt fikst....garantien ryger på modemet....man dømmes
for tyveri evt. bedrageri...man udelukkes fra at bruge TDC´s net
fremover....måske oplyser de andre udbydere om det og de gider heller ikke
ha en som kunde.....ens fine nye straffeattest sikrer en forsørgelse på
overførselsindkomst da ingen arbejdsgivere gider omgås en....jo utroligt
fikst.....

men begrænser TDC ikke båndbredden på server siden ? eller er det kun ved
ADSL ?