billigste 2 mbit forbindelse
Fra : claus v

Dato : 22-10-04 18:51

hej gruppe

jeg har i øjeblikket cc 2 mbit forbindelse til 429 kr måneden frit forbrug
og den kører bare uden problemer
men på tv ser man diverse reklamer for 1 mbit helt ned til 50 kr i måneden

nogen der har en fornemmelse af hvad der pt er billigste udbyder minimum 1
mbit forbindelse

claus v

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 22-10-04 21:34

claus v wrote:
> [...]
>
> nogen der har en fornemmelse af hvad der pt er billigste udbyder minimum 1

Det kunne nemt være stofanet du har set til den pris... Dog er der ikke
noget der hedder flatrate til den pris..

> claus v

/Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-04 22:34

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> wrote in message

> Det kunne nemt være stofanet du har set til den pris... Dog er der ikke
> noget der hedder flatrate til den pris..

Jo det er der da... Internet i boligforeninger fx

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 22-10-04 22:46

Bjarke Hansen wrote:

> Jo det er der da... Internet i boligforeninger fx

Jeg ved ikke om stofa har speciel aftaler med nogen. Men i vores bolig
forening gælder priser og hastigheder efter denne liste:
http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=45&menuid=75&parentid=4
Og der er altså ikke noget på 1Mbit, hvor man kan få flatrate. (Ved godt
der er div former for flexrate -men det gælder ikke)

/Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-04 01:16

> [...]
> Og der er altså ikke noget på 1Mbit, hvor man kan få flatrate. (Ved godt
> der er div former for flexrate -men det gælder ikke)

Det samme gælder i min boligforening.. Men snart kommer stofa på porten til
fordel for comX
http://bolignet.com-x.dk/script/site/page.asp?artid=92&cat_id=66 okay stofa
skulle efter sigende køre videre, men hvis alle skifter væk fra stofa vil de
nok ikke bliver ved med at lade det være kørende...

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 23-10-04 13:34

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> skulle efter sigende køre videre, men hvis alle skifter væk fra stofa vil de
> nok ikke bliver ved med at lade det være kørende...

Ja det kunne nu være rart med de hastigheder -til de priser! Man føler
sig lidt snydt når man hver måned betaler 299(+15 for fast ip) for en
256 forbindelse :(

/Bjarke

Fra : René Jacobsen

Dato : 23-10-04 21:09

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Ja det kunne nu være rart med de hastigheder -til de priser! Man føler
> sig lidt snydt når man hver måned betaler 299(+15 for fast ip) for en
> 256 forbindelse :(

Der findes en fin kur mod at føle sig snydt. Kuren er at skrive til
ComX, og spørge dem hvad det er de garanterer de hastigheder til.
Hastighed er jo noget man normalt måler fra et punkt til et andet. Din
computer må være det ene punkt.. men hvad er det andet?

René

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 23-10-04 22:23

René Jacobsen wrote:

> [...]
> Hastighed er jo noget man normalt måler fra et punkt til et andet. Din
> computer må være det ene punkt.. men hvad er det andet?

Øhh.... Tror måske vi snakker forbi hinanden, jeg har stofanet og ikke
noget at gøre med ComX.. Hvis du mener noget andet, er jeg vist ikke
helt med?

> René

/Bjarke

Fra : René Jacobsen

Dato : 23-10-04 23:09

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Øhh.... Tror måske vi snakker forbi hinanden, jeg har stofanet og ikke
> noget at gøre med ComX.. Hvis du mener noget andet, er jeg vist ikke
> helt med?

Som jeg forstod dig, følte du dig snydt over det ComX på deres
hjemmeside skriver de kan levere. Detil svarede jeg at en kur mod at
føle sig snydt, er at skrive til dem og spørge hvad den garanti om
båndbredde de skriver om på hjemmesiden i praksis vil sige.

Jeg fik en reklame fra dem i min postkasse og skrev og spurgte til den
garanti. Første gang svarede de ikke på mit spørgsmål, men henviste til
at det jeg havde læst i reklamen om garanti var korrekt. Da jeg så skrev
tilbage for at få det uddybet fik jeg ikke noget svar.

René

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 23-10-04 23:18

René Jacobsen wrote:

> [...]
> føle sig snydt, er at skrive til dem og spørge hvad den garanti om
> båndbredde de skriver om på hjemmesiden i praksis vil sige.

Ja ok :)

> [...]
> at det jeg havde læst i reklamen om garanti var korrekt. Da jeg så skrev
> tilbage for at få det uddybet fik jeg ikke noget svar.

Jeg ville også være lidt betænkelig med hensyn til lav pris og hurtig
forbindelse..Og i det hele taget om det kørte ordenligt. Jeg mindes et
selskab som gik ned/blev solgt til andre osv -de har da i hvert fald
ikke været populære her i gruppen :)

> René

/Bjarke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-04 06:31

claus v skrev:

>nogen der har en fornemmelse af hvad der pt er billigste udbyder minimum 1
>mbit forbindelse

Det kommer an på dit forbrugsmønster og på hvor du bor.

1 Mbit til 50 kr/md er Stofanets tilbud der forudsætter at man
ikke bruger mere end 50 MB om måneden. Det forudsætter også at
man er tilsluttet deres kabel-tv.

--
Bertel

Fra : Dan

Dato : 23-10-04 08:58

Kender nogen nogen med 2mbit, der kun bruger 50mb om måneden?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-04 09:42

Dan skrev:

>Kender nogen nogen med 2mbit, der kun bruger 50mb om måneden?

Cirka 27 % af Stofanets kunder (med 1 Mbit) bruger mindre end 50
MB om måneden. Sådan var det i hvert fald for et års tid siden da
jeg var på besøg på hovedkontoret.

--
Bertel

Fra : HåSe

Dato : 23-10-04 10:26

!Rollator net!

Og det viste sig nok at de 27%.. ende havde et andet abonnement ved
side af... eller deres døds annonce allerede havde være i avisen..

/HCN

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 23-10-04 10:42

> Og det viste sig nok at de 27%.. ende havde et andet abonnement ved
> side af... eller deres døds annonce allerede havde være i avisen..

Hørt!

Stofas reklamer er det vildeste fup og svindel. Jeg var glad for stofa
dengang det hed 50kr for 50mb og så 200kr indtil 200mb, hvorefter der var
fri download til 4GB. En dag fik alle kunder så et brev om at nu hed det 5GB
for 300kr/mnd. Førhen var det frit om man ville bruge 100kr mere på en extra
GB (koster 10øre/mb over det inkludere i flexrate) nu var det mere eller
mindre påtvunget.

/Søren

Fra : HåSe

Dato : 23-10-04 11:39

Ja .. man har nogle sjov pris hop hvis man er Stofa kunde på FlexRate!
men der komme jo også nogle gode alternativer her og der .. og klart
stofanet er jo dyrt .. du skal lige lægge prise på TV oven i!! .. ikke!!

/HCN

"Søren Christensen [8000]" <FJERNES5161120m001@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:417a2755$0$13731$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-10-04 15:17

> Stofas reklamer er det vildeste fup og svindel.

Hvorfor?
De skriver jo, at man kan få 1 Mbit FRA 50 kr. pr. måned, og det er jo
rigtigt nok.

--
Mvh. Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-04 15:25

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote in message

> Hvorfor?
> De skriver jo, at man kan få 1 Mbit FRA 50 kr. pr. måned, og det er jo
> rigtigt nok.

Nej det gør de ikke altid...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-10-04 17:09

> Nej det gør de ikke altid...

Ok - det mener jeg nu bestemt de gør i det nuværende "penge som skidt"
TV-spot.

--
Mvh. Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 13:25

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse

> Ok - det mener jeg nu bestemt de gør i det nuværende "penge som skidt"
> TV-spot.

Det er korrekt - og også på det skriftlige materiale i den nye kampagne...

> --
> Mvh. Jesper

Lars B

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-04 10:54

HåSe skrev:

>Og det viste sig nok at de 27%.. ende havde et andet abonnement ved
>side af... eller deres døds annonce allerede havde være i avisen..

Det er umuligt at argumentere imod opdigtede oplysninger.

--
Bertel

Fra : HåSe

Dato : 23-10-04 11:36

"Ja men" Faktum er at man ikke kan have et normalt Internet forbrug på
under 50 Mb .. så kan det man jo lige så godt have en Telefon opkobling
hvis man stadig kan få det .. uden den 50 / 150 Kr. afgift .. pr md.

/HC

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 23-10-04 11:52

HåSe wrote:
> [...]
> under 50 Mb .. så kan det man jo lige så godt have en Telefon
> opkobling hvis man stadig kan få det .. uden den 50 / 150 Kr. afgift
Og det er gratis at bruge sit modem?

Mogens.

PS. Lad venligst vær med at top poste.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-04 12:07

HåSe skrev:

>"Ja men" Faktum er at man ikke kan have et normalt Internet forbrug på
>under 50 Mb

Nå.

--
Bertel

Fra : claus v

Dato : 23-10-04 12:23

tak for alle svarene

jeg kører videre med cc til 429 i måneden da der tilsyneladende ikke er et
bedre alternativ til en hurtig opkobling

claus

Fra : Michael Bruun

Dato : 23-10-04 12:26

"claus v" <claus@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> jeg kører videre med cc til 429 i måneden da der tilsyneladende
> ikke er et bedre alternativ til en hurtig opkobling

Du kan så glæde dig over, at du nu kan få 2048/192 til 395 kr. om måneden
hos CyberCity. Så lidt kan du da spare...

Michael

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."

Fra : Morten Davidsen

Dato : 23-10-04 13:08

"Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan så glæde dig over, at du nu kan få 2048/192 til 395 kr. om måneden
> hos CyberCity. Så lidt kan du da spare...
Forkert!

Du kan få 1536/128 (1536/192) til 395,- om måneden.
2048/128 (2048/192) koster stadig 429,-

Det hele kan læses på forsiden af www.cybercity.dk

/MD

Fra : Morten Davidsen

Dato : 23-10-04 13:23

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> Du kan få 1536/128 (1536/192) til 395,- om måneden.
> 2048/128 (2048/192) koster stadig 429,-
>
> Det hele kan læses på forsiden af www.cybercity.dk
Beklager ... læste lige lidt videre >
http://www.hol.dk/traad.asp?fID=16&tID=221730

Nogle har åbenbart modtaget breve

/MD

Fra : Michael Bruun

Dato : 23-10-04 14:09

> Nogle har åbenbart modtaget breve

Jeps, i dag Så på en måned er min 1024/192 vokset til 2048/192 uden
prisstigning.

Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-04 14:17

"Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> wrote in message

> Jeps, i dag Så på en måned er min 1024/192 vokset til 2048/192 uden
> prisstigning.

og hvad koster den så?

Fra : Michael Bruun

Dato : 23-10-04 14:41

> og hvad koster den så?

395/md.

Michael

Fra : Peter T.

Dato : 24-10-04 10:30

HåSe leverede følgende historie fra de varme lande:

> "Ja men" Faktum er at man ikke kan have et normalt Internet forbrug på
> under 50 Mb .. så kan det man jo lige så godt have en Telefon opkobling
> hvis man stadig kan få det .. uden den 50 / 150 Kr. afgift .. pr md.

Fis. Man kan snildt have et internetforbrug, som ligger under 50
MB/måneden og stadig drage fordel af ikke at betale for onlinetiden. Min
kæreste er et glimrende eksempel.

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 13:26

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fis. Man kan snildt have et internetforbrug, som ligger under 50
> MB/måneden og stadig drage fordel af ikke at betale for onlinetiden. Min

Enig - både min søster og min mor har begge forbrug der ligger under
grænsen, og de mener da de bruger forbindelsen "normalt" - de læser mail, og
bruger det til messenger ind i mellem....

Lars B

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-10-04 12:11

Hej HåSe, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Faktum er at man ikke kan have et normalt Internet
> forbrug på under 50 Mb ..

Det kan nu diskuteres afhængigt af, hvad der menes med "normalt".

Jeg har ret sikkert et meget lavt trafikmængdeforbrug i forhold til
andre med fastpris-ADSL. Men jeg indrømmer da blankt, at det er
væsentlig højere end de 50 MB/md.

> så kan det man jo lige så godt have en Telefon opkobling hvis man
> stadig kan få det .. uden den 50 / 150 Kr. afgift .. pr md.

Der er en verden til forskel mellem på den ene side minutopkobling, på
den anden fastpris eller trafikmængdebetaling. Fx og mest oplagt kan
man med begge de sidste roligt sidde og læse online.

--
Hygge fra Århus - Rudi