Domæne uden webhotel ?
Fra : Bufferz

Dato : 12-10-04 15:53

Hej

Jeg har et .dk domæne på min ønskeliste - som jeg gerne vil købe - men vil
ikke oprette nyt webhotel mm. for at få det.

Jeg har et hotel hos b-one som jeg godt kunne tænke mig at pege/url forward
domænet over på.

Hvordan ?

Har hørt noget om gratisdns.dk
- Men jeg fatter hat af det og ved ikke om det kan/skal bruges til at
opfylde mit ønske ?
- Hvordan opretter man et .dk domæne - i henhold til mit ovenståene ønske ?

Vh. Lasse

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 12-10-04 17:41

Hejsa

På fx gratisdns.dk er der masser af vejledninger og forskellige fora
hvor der er venlige sjæle der vil hjælpe. Men hvis alle begreberne
indefor DNS onrådet er totalt sort snak for dig, så er du nok bedst
hjulpet med et meget billigt webhotel istedet.

mvh
Peter

Fra : Bufferz

Dato : 13-10-04 13:46

Det er ikke sort snak for mig - jeg får bare ikke tid nok til at sætte mig
ind i det hele på gratisdns.dk - da ens profil bliver slettet efter bare 2
dage hvis man ikke har et domæne tilknyttet. :)

Lasse

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-10-04 10:42

5

--
regards, Peter Larsen / GratisDNS.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-10-04 23:55

On Tue, 12 Oct 2004 16:52:30 +0200, "Bufferz" <n0spam@4.m3> wrote:

> [...]
>opfylde mit ønske ?
>- Hvordan opretter man et .dk domæne - i henhold til mit ovenståene ønske ?

Vil meget meget gerne hjælpe dig med at få det du ønsker op at kører.
Bare kontakt mig på email eller svar på mit indlæg så skal jeg skam nok
nok hjælpe dig :)

men GratisDNS.dk er tingen du/vi skal bruge og det er ikke det store
benarbejde at få lavet den løsning som du godt kunne tænke dig.
Flemming Jacobsen

Fra : Bufferz

Dato : 13-10-04 13:48

> Vil meget meget gerne hjælpe dig med at få det du ønsker op at kører.
> Bare kontakt mig på email eller svar på mit indlæg så skal jeg skam nok
> nok hjælpe dig :)

Mange tak :)

> men GratisDNS.dk er tingen du/vi skal bruge og det er ikke det store
> benarbejde at få lavet den løsning som du godt kunne tænke dig.

Lydder godt.

Så skal jeg bare vide:
1. Hvor køber jeg domænet ?
2. Hvad - i korte træk - skal jeg gøre på gratisdns.dk ?

Lasse

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-10-04 20:22

On Wed, 13 Oct 2004 14:47:42 +0200, "Bufferz" <n0spam@4.m3> wrote:

>Mange tak :)

>Lydder godt.
>
>Så skal jeg bare vide:
>1. Hvor køber jeg domænet ?
>2. Hvad - i korte træk - skal jeg gøre på gratisdns.dk ?

Du laver en bruger på GratisDNS, derefter kan du købe domænet hos
GratisDNS så at de også bliver DNS service for domænet.

Køb af domænet kan du gøre her:
http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=62

Ved købet taster du dit brugernavn som du valgte under oprettelsen ind i
Brugernavn feltet (Dette sikrer at du kan tilgå domænet via deres DNS
interface)

Derefter gennemfører du købet og venter på at du kan aktiverer dit
domæne hos DKH, dette kan køres på under en dag med de rette metoder, og
har du allerede et DK-handle er det endnu nemmere.

Efter at dette er gjort, kan du/jeg/vi lave de DNS ændringer der skal
til for at få det hele til at spille.
Flemming Jacobsen

Fra : claus b. p.

Dato : 15-10-04 10:02

"Bufferz" <n0spam@4.m3> wrote in message
> [...]
> opfylde mit ønske ?
> - Hvordan opretter man et .dk domæne - i henhold til mit ovenståene ønske

Jeg vil lige nævne www.speednames.com .

Det koster godt nok 39 Euro / år for et .dk domæne, men man kan så have
flere aliaser, domæner, henvisninger og mailadresser. Det er meget nemt at
bruge og registrere sig på. Man kan selvfølgelig også registrere .com .nu
..biz osv. Man behøver ikke egen IP adresse, men kan lade den henvise til en
eller flere fx. gratiswebsites. Vil man senere ændre noget, er det også
utrolig nemt. Brugsanvisning er på dansk.

/Claus