Postkassen overskrider den tilladte større~
Fra : Michael Petersen

Dato : 24-10-04 10:02

Hvordan kan jeg ændre størrelse på min postkasse i Outlook Exchange server?
Den hjælp microsoft beskriver, kan jeg ikke bruge.

De grænser, systemadministratoren har angivet for størrelsen af postkassen,
er overskredet.

Postkassens størrelse er 178556 KB.

Grænsen er på:

Du får en advarsel, når postkassens størrelse er på 175000 KB.Du kan måske
ikke sende eller modtage post før du formindsker postkassens størrelse.

Frigør plads ved at slette de emner, du ikke længere bruger, eller ved at
flytte dem til filen med dine private mapper (.pst).

Post i alle dine mapper, herunder mapperne Slettet post og Sendt post,
tæller med.

Hvis du ikke tømmer mappen Slettet post, når du har slettet post, frigøres
pladsen ikke.

Yderligere oplysninger finder du i Hjælpen til klienten.

--
Hilsen
Michael Petersen

Fra : Anders Lund

Dato : 24-10-04 12:23

Michael Petersen wrote:
> Hvordan kan jeg ændre størrelse på min postkasse i Outlook Exchange server?
> Den hjælp microsoft beskriver, kan jeg ikke bruge.

Det er din Exchange administrator som sætter den maksimale størrelse på
din postkassen. Du skal slette nogle mails eller lægge dem i dit mail
arkiv, for at frigøre plads.

Tøm evt. din skraldespand (i Outlook) og evt. også dine sendte mails. Du
kan finde ud af hvor pladsen er forsundet hen, ved at højreklikke på din
postkasse, vælge egenskaber og så Mappe størrelse. (mener jeg det hedder).

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-10-04 07:26

> Det er din Exchange administrator som sætter den maksimale størrelse på
> din postkassen.

Problemet er at det er mig, som er administrator, hvordan kan jeg ændre
størrelsen på postkassen?

Hilsen
Michael

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-10-04 10:05

I Exchange 5.5 stiller man det i properties under "information Store".

Carsten Overgaard

Fra : Anders Lund

Dato : 25-10-04 17:40

Michael Petersen wrote:

> Problemet er at det er mig, som er administrator, hvordan kan jeg ændre
> størrelsen på postkassen?

Hehe, okay, på den måde. :)
Desværre har jeg ikke en Exchange til rådighed og jeg kan ikke lige
huske hvor man sætter det.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk