Skift af grafikkort i Compaq Presario
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 01-11-04 12:40

En kammerat har en Compaq Presario model 5110 og vil gerne have andet
grafikkort i denne. Nu har jeg ikke selv gode erfaringer med Compaq og
ikke-originale udvidelser.

Men vil jeg kunne sætte et ATI Radeon 9800 i sådan en maskine og
disable on-board kortet i Compaqs BIOS?

/Brian

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-11-04 15:34

Brian B. Christensen wrote:
> [...]
> ikke-originale udvidelser.
>
> Men vil jeg kunne sætte et ATI Radeon 9800 i sådan en maskine og

Hvis du kan se at der er mulighed for at disable on-boad kortet i BIOS
så burde det kunne lade sig gøre. Der er også nogle bundkort der
automatisk slår det indbyggede grafikkort fra når man sætter et AGP kort
i. Hvilket ikke altid er det man gerne vil have.
Man kan også komme ud for at man kan vælge i BIOS hvilket kort der skal
initialiseres først, AGP/PCI/On-Board. Det bestemmer så hvilket kort der
er det primære. Hvis der er sådan nogle indstillinger i BIOS, så kan du
roligt sætte et ekstra kort i.

Men har i ikke et kort du kan prøve det med?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 21:34

On Mon, 1 Nov 2004 15:34:13 +0100, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

> [...]
>automatisk slår det indbyggede grafikkort fra når man sætter et AGP kort
>i. Hvilket ikke altid er det man gerne vil have.

Nu har jeg så fundet ud af at der IKKE er AGP-port i hans maskine

Desværre ikke.

Mvh. Brian