Dual-skærm setup
Fra : Tommy

Dato : 29-10-04 06:54

Hej

Jeg er ved at prøve på at bygge et to-skærms setup på mit arbejde men kan
ikke rigtig få det til at virke og håber der er en ekspert eller to der kan
hjælpe mig. Således er mit setup:

IBM Thinkcentre M50 med et Intel Extreme Graphic Controller på bundkortet.

I AGP porten har jeg monteret er MSI FX5200-T128.

Begge kort blev monteret til hver sin skærm. Da jeg tænder op i maskinen er
der kun aktivitet på en maskine. I Device Manager kunne jeg kun se MSI
kortet. Det er dog lykkedes mig manuelt at installere Intel kortet men der
står i Device Manager at kortet ikke kan startes (code 10). Det virker som
om at AGP kortet har deaktiveret det interne og overtaget dets resourcer.

Her er et udklip fra System Information:

I/O Port 0x000003C0-0x000003DF Intel(R) 82865G/PE/P/GV/82848P Processor to
AGP Controller - 2571
I/O Port 0x000003C0-0x000003DF MSI MS-StarForce GeForce FX 5200 (NVIDIA
GeForce FX 5200)

jeg er ikke lige helt med på hvad det betyder men håber nogen ved det.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får liv i et to-skærms setup
med det hardware jeg har??

Eller kan det ikke lade sig gøre ved hjælp af et AGP kort??

Hilsen Tommy

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-10-04 07:40

Tommy wrote:

> [...]
> med det hardware jeg har??
>
> Eller kan det ikke lade sig gøre ved hjælp af et AGP kort??

Nej, jeg tror simpelthen MSI kortet overtager AGP porten, så Intel kortet
bliver deaktiveret. Den nemme løsning er at smide en PCI kort i den. Eller
bruge et AGP kort med 2 skærmudgange (er det ikke noget med at nVidia er
begyndt at kunne den slags?).

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Brian Lund

Dato : 29-10-04 08:25

> [...]
> om at AGP kortet har deaktiveret det interne og overtaget dets resourcer.

Det er meget normalt at et kort i AGP porten deaktiverer et onboard
grafikkort... Så det er nok dét...

> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får liv i et to-skærms setup
> med det hardware jeg har??
>
> Eller kan det ikke lade sig gøre ved hjælp af et AGP kort??

Er der ikke en DVI-udgang på det kort? - Så kan du jo bare bruge den til
skærm nr. 2, til mit Radeon 9500 Pro fulgte der ihvertfald en DVI til VGA
adaptor med så jeg kan tilslutte to almindelige VGA skærme!

Om ikke andet kan du købe et PCI grafikkort og bruge til skærm nr. 2, du kan
sikkert endda få et brugt gratis! - Jeg har da ihvertfald nogle liggende du
må få kastet i nakken hvis du kommer og henter dem ;)

Brian

Fra : Tommy

Dato : 29-10-04 10:06

hej Brian
"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message
*snip*
> Det er meget normalt at et kort i AGP porten deaktiverer et onboard
> grafikkort... Så det er nok dét...

Ja jeg har selv rodet lidt rundt og fandt ud af at det forholder sig sådan.

> Er der ikke en DVI-udgang på det kort? - Så kan du jo bare bruge den til
> skærm nr. 2, til mit Radeon 9500 Pro fulgte der ihvertfald en DVI til VGA
> adaptor med så jeg kan tilslutte to almindelige VGA skærme!

Der er ingen DVI udgang på og hvis der var ville jeg ikke kunne bruge det da
jeg har en Multiskærms KVM på som kun kan tage VGA.

> [...]
> du
> må få kastet i nakken hvis du kommer og henter dem ;)

Tak for tilbuddet. Men så længe det er til min arbejdsplads så skal det være
officielt det hele. Så jeg har allerede bestilt et PCI kort.

/Tommy

Fra : iddqd

Dato : 29-10-04 10:11

Tommy wrote:
> Der er ingen DVI udgang på og hvis der var ville jeg ikke kunne bruge det da
> jeg har en Multiskærms KVM på som kun kan tage VGA.

DVI udgange på grafikkort indeholder typisk også en VGA udgang, i så
fald skal der, som Brian også nævner, blot en adapter til for at man kan
tilslutte en ikke DVI skærm.

Mvh

Bruno