club3D FX5900XT 128 larmer?
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 28-10-04 06:03

Jeg har lige anskaffet mig et club3D FX5900XT med 128 MB ram, og jeg synes
mildest talt at det larmer helt forbandet. Jeg sad så og læste lidt her og
der for at se hvilke erfaringer folk havde med andre kølere til det kort og
bemærker istedet flere der siger at kortet er særdeles støjsvagt. Nu er
spørgsmålet så om det er min blæser der er defekt, eller visse folks hørelse
der er for svag til at opdage larmen.

Støjen virker ikke som om den er fra en defekt blæser - den er bare høj, men
uden særlige mislyde.
Hvis korttypen faktisk larmer, som jeg mener, hvad er der så af alternative
kølingsmuligheder, som passer? Kan det køre med pasiv køling, eller skal der
blæser på, og hvilke profiler kan anbefales til denne type kort?

På forhånd tak for enhver hjælp I kan komme med.

Fra : Carsten

Dato : 28-10-04 07:37

Se denne test af støjsvag køler til kortet.
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=448

Fra : Peter

Dato : 28-10-04 08:04

jeg havde et kort magen til, og en morgen var blæseren død bundkort og cpu
var også gået til!
monterede en tt 80mm blæser som passer ovenpå det originale køleprofil
skruede den fast i profilerne til rammen i 2 hjørner
hvis du vil se et billede kan jeg da tage et:)
et ½ år før havde jeg et ti4200 hvor køleren også stod af efter et par
måneder, så har dårlig erfaring med de fabriksmonterede:(

vh peter

Fra : Morten Snedker

Dato : 29-10-04 10:25

On Thu, 28 Oct 2004 07:03:03 +0200, "Jakob Nielsen" <a@b.c> wrote:

Har selv sådan et kort, som jeg har kørt med i lidt over 6 måneder, og
det kører fortrinligt - og larmer kun ganske lidt.

mvh /snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk