Radeo 9800 pro - Opløsning
Fra : TO

Dato : 27-10-04 08:45

Hej NG,

Jeg har et ATI Radeon 9800 Pro grafikkort i min PC, hvilket kører digitalt
via DVI til min TFT skærm. Hvorfor kan jeg maksimum opnå en opløsning på
1280x1024? Er det normalt? Jeg synes at have hørt, at det skulle være et
rimlig godt grafikkort.

Er der nogen mulighed for at få en højere opløsning? Fx 1600x1200?

Fra : iddqd

Dato : 27-10-04 08:51

TO wrote:
> [...]
> via DVI til min TFT skærm. Hvorfor kan jeg maksimum opnå en opløsning på
> 1280x1024? Er det normalt? Jeg synes at have hørt, at det skulle være et

Kunne det ikke tænkes at din skærm ikke understøtter mere end 1280*1024!

Kortet som sådan kan sagtens trække 2048*1536, så hvis ikke det er
skærmen er det nok driveren til skærmen.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 14:50

> [...]
> rimlig godt grafikkort.
>
> Er der nogen mulighed for at få en højere opløsning? Fx 1600x1200?

Har selv en 17" lcd skærm og den højeste opløsning er 1280X1024 fordi en lcd
skærm bygget op på den måde at der er 1280 pixel vandret og 1024 lodret.

dvs. den består af 1280 små lampe vandret og 1024 smålamper lodret der hver
har de tre farver cyan, magnenta og gul.

Hvis man så vil have en opløsning på 1600X1200 det kan ikke lade sig gøre
som du nok kan se.

En laverer opløsning kan man godt men så bliver billedet underligt hvis man
vil have den på 1024X768 da de tal ikke går op i 1280X1024.

En opløsning på det halve dvs. 640X512 vil også være godt men den opløsning
findes ikke.

Det er hvad jeg har fået at vide.

Kim Michael Larsen

mail : kimila snabel a mail dot dk

Fra : TO

Dato : 27-10-04 15:59

"TO" <to@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen mulighed for at få en højere opløsning? Fx 1600x1200?

Præcis.
Det viste sig at skærmen ikke kan håndtere højere opløsning. (Det havde
jeg slet ikke tænkt på)
Tak for svarene..!