Hvilket grafikkort?
Fra : TS

Dato : 21-10-04 13:30

Hej alle,

Jeg har bygget en PC til min søn, hvor grafikkortet er indbygget i
motherboard'et. Det er desværre fuldstændig håbløst til spil (også
børnespil), hvorfor jeg nu er på jagt efter et mere effektfuld kort.

Computeren er en 2600 MHz AMD med 512 DDR ram.

Er det muligt at finde et kort til 350-400 kr. der er noget værd... eller er
det en helt anden prisklasse jeg skal se efter?

Hvad vil I anbefale?

Kortet må også gerne kunne benyttes til almindelig Windows-brug da jeg
sikkert skal "arve" maskinen når den skal opgraderes.

TS

Fra : Carsten

Dato : 21-10-04 13:44

Et Geforce4Ti4200-128 MB til omkring 450+fragt vil gøre arbejdet fornuftigt.
Men kontroller om PC'en har en AGP-port til grafikkorten inden køb.
På QXL-sælges en del Geforce4-TI4200 kort (også nye), så prøv evt. der.

Carsten

Fra : TS

Dato : 21-10-04 15:04

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> Men kontroller om PC'en har en AGP-port til grafikkorten inden køb.
> På QXL-sælges en del Geforce4-TI4200 kort (også nye), så prøv evt. der.

Det virker som om at Ti4200 ikke er særligt udbredt.
Hvad med et Radeon 9200SE? Det koster næsten det samme og er åbenbart
standard i en hver netbutik.

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-10-04 15:23

TS wrote:
> "Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> wrote in message
>
> Det virker som om at Ti4200 ikke er særligt udbredt.

Det er fordi det er udgået. Køb det brugt, det er et langt bedre kort
end nedenstående.

> Hvad med et Radeon 9200SE? Det koster næsten det samme og er åbenbart
> standard i en hver netbutik.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-10-04 16:15

TS wrote:

> Computeren er en 2600 MHz AMD med 512 DDR ram.

Du mener vel 2600+ ?

> Er det muligt at finde et kort til 350-400 kr. der er noget værd...
> eller er det en helt anden prisklasse jeg skal se efter?

GeForce4 Ti4200:

http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=7000000002197&goto=pr
oductinfo&

Jesper G. Poulsen