Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Godt/dårligt? Sapphire - ATI Radeon 9550, ~
Fra : Martin Nielsen

Dato : 19-10-04 21:19

Hej

Nogen der ved om dette kort er et godt kort?
http://www.sapphiretech.com/vga/9550.asp

PC skal ikke bruges til spil, men som DVD afspiller og som en HDRecorder.
Hvordan er TV out på dette kort. Samme standard som på de fleste andre??

Hvordan med støjniveauet??

Martin Nielsen

Fra : Peter

Dato : 20-10-04 12:01

Hej.

> Hvordan er TV out på dette kort. Samme standard som på de fleste andre??

Jeg har selv et Sapphire 9600 pro, og det er ikke ret godt på tv-out efter
min mening.
Jeg har længe brugt et Matrox G400 DH i stedet, og det laver klart et langt
flottere billede end mit sapphire kan.

Så hvis ellers ikke at sapphire 9550 er blevet klart bedre på dette punkt,
så vil jeg sige at det er rimeligt dårligt på tv-out.

Jeg er ihvertfald skuffet over at billedet på et fint nyt 9600 ikke er meget
bedre end det der i sin tid kom ud af mit WinFast TNT2 kort.

Der er ihvertfald klasser til forskel melem et Matrox og et Sapphire kort.

Nå, mht. støjen, så har jeg løst det ved at montere en zallman dual heatpipe
på mit Sapphire kort, så er den blæserstøj væk.
En anden mulighed er at køre et 9600 (uden pro), der er nogle af disse (hvis
ikke alle ??) der køre uden blæser........

Mvh.
Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 20-10-04 17:00

> [...]
> min mening.
> Jeg har længe brugt et Matrox G400 DH i stedet, og det laver klart et

Jeg synes ellers TV-out kvaliteten på mit Sapphire Radeon 9500 Pro er
temmelig god, og jeg har set TV-out fra (Sapphire) 7500 og 8500 som var af
samme kvalitet..?

Så det kan være de er begyndt at bruge nogle tv-out chips der er ringere?
Men nu har jeg heller aldrig set Matrox G400 TV-out...

> [...]
meget
> bedre end det der i sin tid kom ud af mit WinFast TNT2 kort.

Mit er _noget_ bedre end et GF4 TI-4200 jeg har set...

> [...]
(hvis
> ikke alle ??) der køre uden blæser........

Det har jeg også, men et Radeon 9550 er mere eller mindre et Radeon 9200, så
det kan være at det er passivt kølet i forvejen?
Jeg har iøvrigt også monteret heatpipe køler på mit 9500 Pro :)

Brian

Fra : Paw

Dato : 24-10-04 15:04

Hvilket kort har du valgt, og er kvaliteten ok?

Fra : Martin Nielsen

Dato : 25-10-04 19:54

Hej

Jeg valgte ovenstående kort. ang. kvaliteten er jeg selv meget spændt, da
jeg ikke har modtaget min nye PC endnu

Martin Nielsen