Q: Radeon 9600 xt går kold
Fra : Violator

Dato : 18-10-04 18:44

Hej

Min VPU recover nulstiller grafikacceleratoren, når den ikke længere
reagerer på grafik driverens kommandoer.

Har prøvet at skifte drivere og har god hjælpe også prøvet at lave en ny
geninstallation af windows, for at se om det skrammel ville virke men nej,
er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan ordne det???

Jeg kørerWINXP med SP 2 og nyeste catalyst drivere

Carlo

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 18-10-04 20:58

"Violator" <carlo_p@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan ordne det???
>
> Jeg kørerWINXP med SP 2 og nyeste catalyst drivere

Er det et nyt eller gammelt grafikkort; altså er fejlen opstået efter du har
installeret dét eller har du for nyligt foretaget andre hardware ændringer?

Har du i øvrigt et bundkort med et VIA chipset? Det giver nemlig problemer
her hos mig, selv om visse i gruppen tvivler ;)

/Lasse

Fra : Mads

Dato : 18-10-04 21:23

On Mon, 18 Oct 2004 21:58:25 +0200, "Lasse Houmøller"
<lasseFJERN@ankiroDETTE.dk> wrote:

>Har du i øvrigt et bundkort med et VIA chipset? Det giver nemlig problemer
>her hos mig, selv om visse i gruppen tvivler ;)

Nej, der har du misforstået noget. Ingen tvivler på at du har
problemer med dit grafikkort. Det har du jo lige sagt du har.

Men fordi en person har et problem kan man jo ikke automatisk
udlede at så duer ATI kort ikke sammen med et VIA chipset.

Jeg har f.eks. en maskine som kører klippestabilt med VIA chipset
og et Radeon 9600 XT kort.

Det kunne jo også være noget helt andet der gjorde at dit grafikkort
driller. En driver bug, RAM problemer, et mandagsgrafikkort osv.

mvh Mads

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 18-10-04 23:05

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message

> [...]
>
> Men fordi en person har et problem kan man jo ikke automatisk
> udlede at så duer ATI kort ikke sammen med et VIA chipset.

Ja, fair nok. Men det er bare påfaldende at alle dem er stødt på bruger
chipset fra VIA - og ikke andre producenter.

> Jeg har f.eks. en maskine som kører klippestabilt med VIA chipset
> og et Radeon 9600 XT kort.

You're lucky!

> Det kunne jo også være noget helt andet der gjorde at dit grafikkort
> driller. En driver bug, RAM problemer, et mandagsgrafikkort osv.

Ja, ganske sandt. Derfor har jeg prøvet at

a) få ombyttet kortet
b) reinstallere Windows XP
c) installere nye drivere
d) reinstallere gamle drivere
e) slå AGP fast writes fra og til igen

og mange andre ting... alt sammen uden held.
Det ville være trist hvis Violator skulle i gennem det samme...

/Lasse

Fra : Brian Lund

Dato : 19-10-04 01:42

> [...]
> er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan ordne det???
>
> Jeg kørerWINXP med SP 2 og nyeste catalyst drivere

Har du prøvet at slå VPU-recover og eller AGP fastwrite fra?

Har du iøvrigt installeret driverne til dit chipset (Altså dem til
bundkortet)?
Jeg har før haft problemer med diverse bundkort når chipset driverne ikke
var installerede!

Brian

Fra : Violator

Dato : 20-10-04 05:51

jo jeg har fået det til at køre godt ved at sætte AGP ned på 4X AGP, men det
sker stadig men ikke så tit, men det er jo stadig noget skidt, jeg kører med
et ASUS a7v600, alle driverne er installeret til bundkort, over vejer sku
snart at købe nyt, det er et år gammelt, så garantien er vel væk? eller er
der 2 års garanti på sådan noget skrammel???

Carlo

Fra : Brian Lund

Dato : 20-10-04 16:56

> [...]
> snart at købe nyt, det er et år gammelt, så garantien er vel væk? eller er
> der 2 års garanti på sådan noget skrammel???

2 års reklamationsret, ja! - Det skal der jo være på (næsten) alt i dagens
danmark!!

Brian