Køb af (endnu) et grafikkort!
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 18-10-04 17:48

Hej

Jeg har købt et Leadtek Winfast A400 TDH Geforce 6800 med 128 mb RAM.

Kortet larmer alt for meget til min smag.

Hvad skal jeg købe istedet for?

Nogen der vil købe mit kort for 1800 kr?

Rune
Amagerbrogade

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 18-10-04 17:58

Det skal lige siges at jeg ikke behøver et lige så vildt kort!

BAre jeg kan køre doom 3 i lav opløsning uden det hakker.

Mit bundkort har vidst kun agp x 4

Fra : /Ole

Dato : 18-10-04 18:06

Kan der ikke skiftes køler på svinet?

/Ole

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 18-10-04 18:33

Tror jeg ikke!

Har ikke så meget styr på det.

Vil hellere have et lidt ringere/mindre kort.

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 18-10-04 18:45

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kortet larmer alt for meget til min smag.
>
> Hvad skal jeg købe istedet for?
>
> Nogen der vil købe mit kort for 1800 kr?

er der nogle som kender til en passiv køler til et 6800 kort??

Patrick

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 18-10-04 18:56

"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> wrote in message

> "Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message

køb en ny køler til kortet

http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?mode=infobox&varenr=320791

nv5 modellem passer til 6800 overvejer selv at købe

Patrick

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 18-10-04 19:04

VGA Silencer nVidia 5, For nVidia FX6800

altså denne?

Er du sikker på den kan tage alm 6800? Der står kun (GT/Ultra) ved siden
af...

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 18-10-04 19:17

taget fra deres hjemmeside

Compatible With: Boards based on GeForce 6800, 6800 GT, 6800 Ultra

så ja jeg skal ihvertfald have en

Patrick

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 18-10-04 19:31

Så er den bestilt!

Tror du den er svær at skifte?

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 18-10-04 19:32

> Så er den bestilt!
>
> Tror du den er svær at skifte?

satte engang en passiv køler på mit ge3ti200 og det var ik det store
problem, tror den her er endnu nemmere at sætte på

hvor har du bestil den henne?? shg har den på lager til 230kr men er andre
hvor prisen er 180 dog er det ikke en lagervare

Patrick

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 18-10-04 19:36

Jeg bestilte den bare hos SHG

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 18-10-04 20:49

kom lige med noget feedback når du får den

Patrick

Fra : ct

Dato : 18-10-04 22:53

har monteret en på en ati x800, det var overraskende nemt at gå til - meget
nemmere end zalman...

claus

Fra : René \(A+\)

Dato : 19-10-04 08:39

"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> skrev i en meddelelse
> kom lige med noget feedback når du får den
>
> Patrick
>

> "Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message

Advarsel:
Vær meget forsigtig med montering.... Jeg har selv en VGA silencer (Rev. 3)
op til 9800 pro, og denne ødelagde mit 9600 Pro (5 mdr. gl. - 1200,- smidt
ud). Det er bagsiden der er problemet, nærmere, den store plasticbøjle til
fastspænding på bagside af kortet. Den fungerer således, at når skruerne
strammes, trykkes der MOD kortet. Det havde den meget uheldige konsekvens,
at den trykkede mod en smd komponent der faldt af...
Mit råd er, at UNDLADE plasticbøjlen, og monter køleren vha. 2 kortere
skruer med plastic/pap skiver.
Blot et råd...
MVH: René
(A+)

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 20-10-04 17:11

Jeg har nu modtaget min VGA Silencer nVidia 5, For nVidia FX6800 og monteret
den på mit kort.

Vil lige gøre opmærksom på at strøm stikket på nVidia 5 ikke passer ned i
mit 6800 kort.
Stikket var for stort og jeg måtte skære det til for at det kunne være der.

Det fungerer dog fint nu....

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 20-10-04 20:18

hvordan er støjniveauet så??

skulle gerne få min imorgen

Patrick

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 21-10-04 13:27

Det er mærkbart bedre.... men stadig mere larm end et kort uden blæser.

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 21-10-04 13:31

så fik jeg mit idag og har fået det installeret

temperaturen er faldet ca 10 grader og syntes den larmede lidt meget men
hjalp pludselig på det da blæserstyrings driverne blev læst ind

men havde dog håbet på et lavere støjniveau men det nuværende er da
acceptabelt