fejlmeddelelse i racer spillet "colin mc".
Fra : jama

Dato : 17-10-04 12:36

Når knægten vil spille "RacerSpillet" Collin Mac.det sidste nye spil ?Og
trykker på play starter spillet godt nok op,men efter kort tid kommer der en
fejlmeddelelse- Grafik_SS SetupRender Adapter has not modes,hvad skyldes
dette? Hans PC er en Compaq Pentium 4-evo 510 small, med en1.8Mhz. cpu ,250
DDR ram hans grafikkort er et standard kort fra Intel 64mb ram(Intel
Graphics Driver for Windows) sådan er navnet på driveren når den downloades
oppe hos Compaq driver update.Jeg mener at vide ,at dette grafikkort bruges
til mange PCer med Intel chips.Lydkortet er et ADI SoundMax AC97 Integrated
,hardisken er på 120 GB.,de skriver om grafik kortet at det skulle klare de
fleste spil og Collin Mc. skulle kunne spilles på en Pentium 3 står der på
omslaget. Så hvorfor kan hans grafikkort ikke!

MVH.u3066

Fra : Esben

Dato : 17-10-04 13:44

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fleste spil og Collin Mc. skulle kunne spilles på en Pentium 3 står der på
> omslaget. Så hvorfor kan hans grafikkort ikke!

Grafikkortet understøtter sandsynligvis ikke visse funktioner, som spillet
kræver - og hvis det gjorde, ville det være mere eller mindre uspilleligt
pga hastigheden.

--
Esben

Fra : jama

Dato : 17-10-04 16:33

> [...]

> --
> Esben
>

>Hvad mener du med hastgheden ( uspilleligt
, kortet er på 64mb og det er ikke med delt ram (selvom det
ikke er et ATI kort) . og Direkt 9 er install.,det kan køre alle de spil
han har haft både racer og krigs spil og det er alle nye spil.Jeg læste en
test på kortet og her stod,at det kunne spille de fleste spil,derfor undre
fejlmeldingen mig "Grafik_SS SetupRender Adapter has not modes"
Men selvfølgelig det er et middelmådig kort,det nægter jeg ikke.
mvh.uj3066

Fra : Esben

Dato : 17-10-04 17:28

Opdateringshastigheden i spillet, altså hvor mange billeder der tegnes pr.
sekund.

> , kortet er på 64mb og det er ikke med delt ram (selvom det
> ikke er et ATI kort)

Hvis det er onboard-kortet i en evo d510, så ER det med delt RAM. Der kan
dog sættes et nyt grafikkort i, men kun low profile kort i en sff og ingen i
en usdt.

> [...]
> test på kortet og her stod,at det kunne spille de fleste spil,derfor undre
> fejlmeldingen mig "Grafik_SS SetupRender Adapter has not modes"

"De fleste" betyder jo netop at der kan være undtagelser. En idé kunne dog
være at se om der er kommet en patch til spillet som retter fejlen, og evt.
se om der står noget på Codemasters faq/supportsider.

--
Esben

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 17-10-04 18:37

"Esben" <nospam@gruf.land> skrev i en meddelelse
> [...]

> evt.
> se om der står noget på Codemasters faq/supportsider.

Jeg kender ikke grafikchippen i den omtalte computer, men mon ikke
undtagelserne ikke kunne være de spil der kræver directx 8 eller 9
hardwarefunktioner.
På boksen til Colin McRae Rally 2005 står der at Radeon 8xxx og opefter samt
Geforce 3 og opefter (ikke geforce 4mx) er understøøtet. Dette må betyde at
spillet kræver DirectX 8 hardwarefunktioner.
Mon ikke onboardgrafikchippen ikke understøtter de funktioner.
Hvis det er tilfældet skal man nok ikke regne med at det bliver ændret i en
patch.
Eneste løsning er nok at opgradere til et af de understøttede grafikkort.

Mvh. Martin Sinkjær.

Fra : jama

Dato : 17-10-04 20:14

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh. Martin Sinkjær.

> Jeg siger tak til alle for svarene,vi må leve med kortet.
MVH.u3066

Fra : mvama@hotmail.com

Dato : 18-10-04 12:16

Ja undskyld jeg spørger igen , men nu ved jeg hvad grafikkortet hedder
nemlig "Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics " som sagt det er onboard på
64 ram.Men hvilken kort kan min knægt benytte , han pc er en desktop , og
der er ikke AGV port , så det må blive et PCI kort.Men jeg mener der ikke er
den store plads i selve computeren dvs. , at kortet skal være på størelse
med et netkort.Hvad gør han --leve med de ulemper kortet gir , eller prøve
at opdat kortet?Mange vil sige , at han burde få en anden PC .Det er som
sagt en Compaq 510 small.Petium 4 med 1.8 cpu og 250 ddr.ram.Jeg er godt
klar over , at Compaq har en dårlig klang hos mange PC folk og jeg giver dem
tildels ret.Men for det første hvem vil købe hans PC og hvor meget skal han
gå op i det med grafiken , og en ny PC , af en vis kvalitet koster jo!Ja
jeg er sgu lidt i vilrede.Personlig går jeg ikke selv op i spil , men det er
jo knægten det drejer sig om.
Undskyld det lidt lange spørgsmål , men jeg e som sagt i vilrede , hvad jeg
skal give ham af råd??
MVH. u3066

Fra : Thomas G

Dato : 18-10-04 19:56

> der er ikke AGV port , så det må blive et PCI kort.Men jeg mener der ikke
> er
> den store plads i selve computeren dvs. , at kortet skal være på størelse

Der er ikke rigtig nogen PCI kort der er noget værd mht. spil.

På edbpriser.dk får man enten NVidia FX 5200 eller ATI 9200 og ingen af
disse kort kan ret meget i spil (men de kan mere end det kort du har nu)

> med et netkort.Hvad gør han --leve med de ulemper kortet gir , eller prøve
> at opdat kortet?Mange vil sige , at han burde få en anden PC .Det er som

Jeg hælder til samme opfattelse (altså at det ikke kan betale sig at forsøge
at opgraderer)
Hvis du f.eks. kigger på www.shg.dk har de under PC systemer og gameline et
system til 5895 kr. ... og det er så absolut billigt for en spille PC med de
specifikationer.

> [...]
> han
> gå op i det med grafiken , og en ny PC , af en vis kvalitet koster jo!Ja

Prøv salg i den blå avis (www.dba.dk).
Der er måske også noget at sammenligne med mht. priser.
Der findes også nyhedgruppen "dk.marked.privat.edb" ... men vil lige advare
dig pengene sidder ikke løst i den gruppe, og tager du overpris få du
nok en kommentar eller 3 med på vejen

> [...]
> er
> jo knægten det drejer sig om.
> Undskyld det lidt lange spørgsmål , men jeg e som sagt i vilrede , hvad

He he edb verdene har aldrig været nem for nybegyndere eller folk der ikke
har det lidt som en hobby

mvh Thomas G

Fra : Esben

Dato : 19-10-04 01:27

<mvama@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 64 ram.Men hvilken kort kan min knægt benytte , han pc er en desktop , og
> der er ikke AGV port , så det må blive et PCI kort.

Der er både AGP og PCI slot i en d510sff, så du kan godt sætte et low
profile AGP kort i. Umiddelbart findes der dog ikke noget særlig meget
hurtigere end Radeon 9200se og Geforce FX5200 i den størrelse, og det er
ikke specielt hurtige kort.

> [...]
> sagt en Compaq 510 small.Petium 4 med 1.8 cpu og 250 ddr.ram.Jeg er godt
> klar over , at Compaq har en dårlig klang hos mange PC folk og jeg giver

Hvad er der galt med d510'eren? Det er en udpræget kontormaskine, der
normalt udelukkende markedsføres og sælges til kontorbrug.

--
Esben