Mest lydsvage, men god performance ?
Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 11:39

Hej

Søger et nyt grafikkort, primære egenskaber:

* meget lydsvagt
* ok performance (minimum det nuværende: 9800 pro)
* ikk for høj pris

Forslag ?

Jakob

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 17-10-04 16:47

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote in message

> Søger et nyt grafikkort, primære egenskaber:
>
> * meget lydsvagt
> * ok performance (minimum det nuværende: 9800 pro)
> * ikk for høj pris

Det er nok ikke anbefalelesværdigt med et 9800 Pro (eller større) med passiv
køling, men følgende kort skulle være ganske lydsvagt, trods blæseren:
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=R9800P-ICEQ128&goto=productinfo&mainfunc=link

Alternativt kan du købe blæseren i løs vægt, og selv montere det på dit
nuværende 9800 Pro kort:
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=VGA-SILENCER&goto=productinfo&mainfunc=link

Du sparer ca. 1.600,- og det er vel til at få øje på
Denne blæser udmærker sig ved en low/high funktion, hvor du kan justere
blæseren så den kører enten 1.200 eller 2.400 omdrejninger pr. minut.
Den skulle, efter sigende, være nærmest lydløs ved 1200, og stadig køle
godt.

/Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 17:03

> [...]
> blæseren så den kører enten 1.200 eller 2.400 omdrejninger pr. minut.
> Den skulle, efter sigende, være nærmest lydløs ved 1200, og stadig køle

Har et VGA heatpipe cooler ZM80C-HP liggende. Skulle virke på et 9800pro,
men så skal der en ZM-op1 på også. Den har jeg også.

Kan dette bruges og så afmontere kortets egen blæser ?

Tør ikke at brænde det af, ville være sure penge

/Jakob

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 20-10-04 23:15

> [...]
>
> Kan dette bruges og så afmontere kortets egen blæser ?
>
> Tør ikke at brænde det af, ville være sure penge

Ja, mon ikke det går hvis de hævder det virker på en 9800 Pro.
Det er et forsøg værd... :)

/Lasse

Fra : .:J:.

Dato : 21-10-04 11:09

> Ja, mon ikke det går hvis de hævder det virker på en 9800 Pro.
> Det er et forsøg værd... :)
>
> /Lasse

Right, det larmer som ind i h... med deres egen blæser