6800GT 128MB
Fra : Anders L

Dato : 15-10-04 10:37

Hej

Kan det betale sig at købe et kort så hurtigt med kun 128 MB. Vil det være
en væsentlig flaskehals nu og i fremtiden?

Mvh
Anders

Fra : Anders L

Dato : 15-10-04 10:42

Det skal måske lige siges at højeste opløsning på min fladskærm er
1280*1024.

Mvh
Anders

Fra : Nicolai

Dato : 15-10-04 13:14

> Kan det betale sig at købe et kort så hurtigt med kun 128 MB. Vil det være
> en væsentlig flaskehals nu og i fremtiden?

Der går længe før det bliver en flaskehals imho...

Fra : Anders L

Dato : 15-10-04 13:26

> Der går længe før det bliver en flaskehals imho...

Tak. Så mangler jeg bare en 2nd opinion før jeg bestiller :)

Mvh
Anders

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 15-10-04 14:20

"Anders L" <admin@dotahead.dk> skrev i en meddelelse

> Tak. Så mangler jeg bare en 2nd opinion før jeg bestiller :)

Med hensyn til ram mængden er jeg enig med Nicolai, men jeg vil lige tilføje
at hvis det er 128MB 6800 GT kortet fra Asus du har kig på, så det ikke kun
ram mængden der er skåret ned. Hastigheden har også fået et ordentligt hug.
Rammene kører 700MHz og ikke 1000MHz som på de almindelige 6800 GT kort, så
selvom du har ram nok, så vil ydelsen stadig være noget ringere end en
almindelig GT.

Mvh. Martin Sinkjær.

Fra : Anders L

Dato : 15-10-04 14:55

> [...]
> Rammene kører 700MHz og ikke 1000MHz som på de almindelige 6800 GT kort,

> selvom du har ram nok, så vil ydelsen stadig være noget ringere end en

Det er Asus kortet jeg har kig på. Æv :(

Burde det ik' hedde GT LE for ikke at vildlede forbrugeren?

Mvh
Anders

Fra : Søren

Dato : 22-10-04 15:26

Anders L wrote:

> Burde det ik' hedde GT LE for ikke at vildlede forbrugeren?
>
> Mvh
> Anders

Hvor andre producenter kalder deres kort for GT, bruger ASUS betegnelsen GE.

Et ASUS GT kort er altså langsommere end et ASUS GE kort.

/Søren

Fra : Ronnie

Dato : 19-10-04 17:30

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> wrote in

> [...]
> almindelige 6800 GT kort, så selvom du har ram nok, så vil ydelsen
> stadig være noget ringere end en almindelig GT.

Hej Martin

Jeg har lige bestilt PC og får den leveret med et Asus geforce 6800GT
128 MB, så jeg går sukkerkold, når nu jeg læser dit indlæg.

Betyder det at det samme kort fra 3dclub eller PointOfView udover at
være billigere også er bedre ?

Hvad med et rent Geforce 6800 128 MB (ikke GT) det er endnu billigere,
yder det også bedre end Asus's GT model ?

Kan du ikke skrive lidt mere ?

Hvad skal jeg gøre, 6800 kortene er pt svære at købe, så jeg så det som
et held at jeg kunne få det.

Mvh Ronnie (Som venter spændt på om han skal aflyse handlen)

Fra : Carsten

Dato : 19-10-04 18:09

"Ronnie" <newsreader@FJERNmail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et held at jeg kunne få det.
>
> Mvh Ronnie (Som venter spændt på om han skal aflyse handlen)

Ronnie, Asus V9999GT har højere GPU hastighed (+25 Mhz), flere pipelines(+4
pipes) og Vertex Shaders(+1-2 vs) end et alm. 6800 kort.

Så Asus V9999GT er et bedre køb end et alm. 6800 kort.

Mvh
Carsten

Fra : Ronnie

Dato : 19-10-04 18:14

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
> pipelines(+4 pipes) og Vertex Shaders(+1-2 vs) end et alm. 6800 kort.
>
> Så Asus V9999GT er et bedre køb end et alm. 6800 kort.

Hej Carsten

Tak for svaret. Men mangler så kun stadig at høre om der er forskel på
128Mb GT kortene fra de forskellige leverandører ?

Eller er det kun Asus der har sådan et, edbpriser viser kun et hint, og
det er Asus.

Mvh Ronnie