1000 kr. - Hvad skal jeg købe?
Fra : Jesper

Dato : 08-10-04 12:31

Jeg skal have et grafikkort til sønnikes gamer-pc. Budgettet siger
omkring en tusse og max. 1200. Hvad er bedst for de penge? Han spiller
mest Counterstrike og Warcraft, men mon ikke behovene kunne vokse en
del i den kommende tid...

Mulighederne ser ud til at være:
Radeon 9600XT
Radeon 9800SE
GeForce FX5700
Radeon X600 Pro (Kan man overhovedet få PCI-E bundkort endnu?)

Hvor får jeg mest for pengene, eller er der andre muligheder, jeg har
overset?

Mvh.
/jesper

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 08-10-04 14:36

"Jesper" <grandeSLET@aalborg-hik.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have et grafikkort til sønnikes gamer-pc. Budgettet siger
> omkring en tusse og max. 1200. Hvad er bedst for de penge?

Lige min 25 øre, har selv lige købt et asus gf 5700le med 128 Mb ram, og til
de ca 900 det koster synes jeg faktisk det klarer opgaven ok, skal lige
siges at jeg aldrig kører over 1024x768 32bit farver. jeg kører lidt Doom 3
osv. og det går da meget godt.

man skal ihvertfald smide nogen (mange) flere penge i et kort, før jeg synes
man kan tale om at fx 5700 er for ringe.
før havde jeg et fx 5200 med 128 Mb ram det er noget langsommere.
mvh tp

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 08-10-04 15:11

> Radeon X600 Pro (Kan man overhovedet få PCI-E bundkort endnu?)

Er dette kort ikke til Pci-E. Det troede jeg da.

mvh
TK

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 08-10-04 15:13

> Er dette kort ikke til Pci-E. Det troede jeg da.

Ups, sorry.
Ja, fra Intel så vidt jeg husker. Dem med chipset 915 og 925 er pci-E
bundkort.

mvh
TK

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 15:39

Jesper wrote:
> Hvor får jeg mest for pengene, eller er der andre muligheder, jeg har
> overset?

Ifølge denne giver et R9700Pro mere end både R9600XT og R9800SE.
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-04.html

Et R9700Pro fås her til ca. 700,-. Jeg ved ikke om det er en fejl, for jeg
synes umiddelbart det virker EKSTREMT billigt...

Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Jesper

Dato : 10-10-04 11:56

>Et R9700Pro fås her til ca. 700,-. Jeg ved ikke om det er en fejl, for jeg
>synes umiddelbart det virker EKSTREMT billigt...
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13422

Det ER en fejl.
Hvis man går ind i butikken får man et eller andet USB lyd-crap.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 12:45

Jesper wrote:
> Det ER en fejl.
> Hvis man går ind i butikken får man et eller andet USB lyd-crap.

Jah! det er sq rigtigt... Det er da utroligt at diverse butikker ikke kan
finde ud af at registrere skidtet rigtigt på edbpriser.dk..

Fra : Johnny B 2000

Dato : 08-10-04 21:34

ville finde et brugt 9800 pro eller 9800xt, sidstnævnte koster bare lidt
mere end 1k

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 09-10-04 07:48

"Jesper" <grandeSLET@aalborg-hik.dk> wrote in message
> [...]
> Radeon 9800SE
> GeForce FX5700
> Radeon X600 Pro (Kan man overhovedet få PCI-E bundkort endnu?)

Jeg ville købe et 9800SE (skal være 256bit udgaven) og så softmodde det til
9800Pro. Jeg har given en ven samme forslag, og det virkede 100%. Dog er der
en mindre chance for at moddet ikke virker, men så har man stadig et 9800SE,
som også er ok.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : MartinKnud

Dato : 09-10-04 22:33

Køb et brugt ATI 9700 Pro, eller 9800 Pro.

Martin.