Low-profile passiv kølet kort
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-10-04 06:45

Jeg skal finde et low-profile passivt kølet kort i den bedre ende af
skalaen.

Hvilke findes der? (på det danske marked)
Kan de anbefales og ikke mindst hvorfor? (hvorfor ikke?)

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-04 11:08

Fischer & Døssing wrote:
> Jeg skal finde et low-profile passivt kølet kort i den bedre ende af
> skalaen.
>
> Hvilke findes der? (på det danske marked)
> Kan de anbefales og ikke mindst hvorfor? (hvorfor ikke?)

Skal du kitte vinduer med det? Så vil jeg anbefale et Cirrus Logic 5434.

Det er umuligt at anbefale dig noget når du ikke skriver hvad du skal
bruge det til!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-10-04 11:25

Sune Salminen (salminen@monkeydoktor.dk) skrev følgende:

> Skal du kitte vinduer med det? Så vil jeg anbefale et Cirrus Logic
> 5434.
> Det er umuligt at anbefale dig noget når du ikke skriver hvad du skal
> bruge det til!

Well ... i husmandsprisniveauet findes der næppe mange prof low-profile
2D kort.

Så det er naturligvis beregnet til almindeligt brug, men også så det kan
trække nye spil.

Nyeste spil behøves dog ikke at køre i 1600x1200 og max. detail osv.
Bare noget 800x600 eller 1024x768 i noget gns. detajlegrad.

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-04 12:43

Fischer & Døssing wrote:

> [...]
>
> Nyeste spil behøves dog ikke at køre i 1600x1200 og max. detail osv.
> Bare noget 800x600 eller 1024x768 i noget gns. detajlegrad.

Nyeste spil på medium detal...Altså f.eks. Farcry og Doom 3? Så skal du
finde noget i omkring 5900XT eller Radeon 9800 (pro) hastighed som
minimum...Jeg ved ikke om der findes passivt kølede kort der er lige så
hurtige eller hurtigere end ovennævnte. Og det der Zalman
'grafikkort-burger' passive køling med heatpipes fylder jo et halvt ATX
kabinet.

Når du siger low profile, så går jeg ud fra at du mener noget der ikke
fylder så meget, sådan at der er plads til at bruge den første PCI slot?
Eller er det fordi du skal bruge det i en mini PC eller en HTPC?

Er det her 9800 Pro for stort?
http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=472&catid=2

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-10-04 13:27

> [...]

> fylder så meget, sådan at der er plads til at bruge den første PCI
> slot? Eller er det fordi du skal bruge det i en mini PC eller en HTPC?

Det skal sidde i et slimline desktop kabinet.

> Er det her 9800 Pro for stort?
> http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=472&catid=2

Ved det ikke.
Det ser for højt ud.

Jeg troede at "low-profile" var en eller anden form for standard inden
for grafikkort i lav højde.

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 03-10-04 13:32

> Jeg troede at "low-profile" var en eller anden form for standard inden
> for grafikkort i lav højde.

Det er det. men du skal nok ikke gøre dig nogen forhåbninger om at finde
medium eller top-line grafikkort som low profile.
Det er gerne de mindste modeller der også udsendes som low-profile.

mvh
TK

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-10-04 13:59

Thomas Kristiansen (thomas.bk-spam-@stofanet.dk) skrev følgende:

> Det er det. men du skal nok ikke gøre dig nogen forhåbninger om at
> finde medium eller top-line grafikkort som low profile.
> Det er gerne de mindste modeller der også udsendes som low-profile.

I know, men hvilke??

Jeg syntes nemlig det er meget svært at finde nogen.
Bare et lille udvalg at vælge imellem.

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 15:00

Fischer & Døssing wrote:

> I know, men hvilke??

Edbpriser.dk -> Grafikkort, søg efter low profile ... eller tryk her:
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=15&Soegeord=low+profile

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-10-04 15:20

Anders Lund (anders@andersonline.dk) skrev følgende:

> Edbpriser.dk -> Grafikkort, søg efter low profile ... eller tryk her:
> http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=15&Soegeord=low+profile

Er forsøgt.

En del (mange) er ikke low-profile.

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 16:11

Fischer & Døssing wrote:

> Er forsøgt.

Ok.

> En del (mange) er ikke low-profile.

Kunne jeg også se. Men måske der var noget alligevel.. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-10-04 16:21

Anders Lund (anders@andersonline.dk) skrev følgende:

> Ok.

> Kunne jeg også se. Men måske der var noget alligevel.. :)

Og derved er vi tilbage ved sagens kerne:
Af de få der er tilbage er jeg ikke i stand til at vurdere i.f.t.
pris/ydelse.

Der behøver jeg hjælp

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-04 16:32

Fischer & Døssing wrote:

> Og derved er vi tilbage ved sagens kerne:
> Af de få der er tilbage er jeg ikke i stand til at vurdere i.f.t.
> pris/ydelse.
>
> Der behøver jeg hjælp

Hvilke kort drejer det sig om?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-10-04 16:48

Sune Salminen (salminen@monkeydoktor.dk) skrev følgende:

> Hvilke kort drejer det sig om?

Jeg havde håbet på nogen der kunne anbefale nogen.

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-04 17:33

Fischer & Døssing wrote:

> Jeg havde håbet på nogen der kunne anbefale nogen.

Kan du ikke poste navnene på de kort du har kigget på?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-10-04 18:47

Sune Salminen (salminen@monkeydoktor.dk) skrev følgende:

> Kan du ikke poste navnene på de kort du har kigget på?

Søger ekspertise/erfaring/viden i denne gruppe fra folk der kender til
low-profile kort.

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-04 21:13

Fischer & Døssing wrote:

> Søger ekspertise/erfaring/viden i denne gruppe fra folk der kender til
> low-profile kort.

For helvede da!
Det er flintrende ligegyldigt om det er low profile eller ej, hvad
kortets ydelse angår.
Kom med nogle navne på de chipsets der sidder på de low profile kort du
har kigget på, så skal jeg sige dig hvilket der er hurtigst.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-10-04 06:27

Sune Salminen (salminen@monkeydoktor.dk) skrev følgende:

> For helvede da!

Hmm ...

> Det er flintrende ligegyldigt om det er low profile eller ej, hvad
> kortets ydelse angår.

Ja, det er klart.

> Kom med nogle navne på de chipsets der sidder på de low profile kort
> du har kigget på, så skal jeg sige dig hvilket der er hurtigst.

Det er ikke mit indtryk at www.edbpriser.dk's udvalg er komplet ...
langt fra imo, hvorfor en liste over de der er til stede der er nonsens.

Jeg køber i blinde og håber jeg er heldig.

Tak for "hjælpen".

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-10-04 10:35

Fischer & Døssing wrote:

> Hmm ...

Suk...

> [...]
> langt fra imo, hvorfor en liste over de der er til stede der er
> nonsens.
> Jeg køber i blinde og håber jeg er heldig.

Velbekomme. Håber du vælger rigtigt.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jakob H

Dato : 29-10-04 15:02

Nu skal du ikke gøre dig til en større idiot end du er i forvejen.

Manden søger et godt low-profile kort og ikke urin fra din frokost.

.. Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-10-04 16:09

Jakob H wrote:
> Nu skal du ikke gøre dig til en større idiot end du er i forvejen.

Det virker meget gennemtænkt og modent når du skriver sådan.

> Manden søger et godt low-profile kort og ikke urin fra din frokost.
>
> . Jakob

Kan du ikke læse?

Jeg prøver at hjælpe, jeg gider bare ikke stå på hovedet i internettet
for Peters skyld.

Han kan selv lave en søgning på low-profile, poste resultatet her, og så
er der masser af mennesker der kan hjælpe ham med at vælge et godt kort.
Hvis ikke det er et positivt og konstruktivt forslag, så ved jeg ikke
hvad det er.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Esben

Dato : 03-10-04 17:44

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Er forsøgt.
>
> En del (mange) er ikke low-profile.

Så vidt jeg kunne se var kun Gainward kortet ikke LP.

--
Esben

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-10-04 18:47

Esben (nospam@gruf.land) skrev følgende:

> "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg kunne se var kun Gainward kortet ikke LP.

Ok ... måske det har ændret sig siden sidst jeg kiggede for 1 måned
siden.

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-10-04 20:24

Fischer & Døssing wrote:

> Ok ... måske det har ændret sig siden sidst jeg kiggede for 1 måned
> siden.

Helt ærligt. Du får serveret en link fuld af low profile kort og du
tager dig ikke engang tid til at kigge på den. I stedet forventer du at
andre skal gøre arbejdet for dig. Det jeg prøver at sige til dig er, at
jeg (og andre) gider ikke søge hele internettet igennem efter
low-profile kort for din skyld. Det må du selv gøre, og så kan du poste
hvad du har fundet her og spørge om det er godt eller skidt. Så er jeg
sikker på der er mange der vil træde til og hjælpe dig med at vælge et
kort du kan bruge. Forstår du det nu?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-10-04 20:41

Sune Salminen (salminen@monkeydoktor.dk) skrev følgende:

> Så
> er jeg sikker på der er mange der vil træde til og hjælpe dig med at
> vælge et kort du kan bruge. Forstår du det nu?

Jeg forstår hvad du siger, men du tager fejl af min indsats for selv at
gøre noget.

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-10-04 20:46

Fischer & Døssing wrote:

> Jeg forstår hvad du siger, men du tager fejl af min indsats for selv
> at gøre noget.

Du har da ikke gjort nogensomhelst indsats for at hjælpe os andre til at
hjælpe dig her i denne tråd. Kom igang!

Søg efter low profile kort på internettet og post links til hvad du
finder her. Så er jeg sikker på at folk vil hoppe og springe for at give
dig gode råd.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-10-04 20:51

Sune Salminen (salminen@monkeydoktor.dk) skrev følgende:

> Du har da ikke gjort nogensomhelst indsats for at hjælpe os andre til
> at hjælpe dig her i denne tråd. Kom igang!

Det evner du tilsyneladende ikke at vurdere.

EOD.

FUT: dk.snak

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-10-04 21:34

Fischer & Døssing wrote:

> Det evner du tilsyneladende ikke at vurdere.
>
> EOD.
>
> FUT: dk.snak

Hvilken konstruktiv og givende måde at klare sine problemer på.

Du minder mig om en sang med Craig David der hedder 'I'm Walking Away'.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-10-04 20:21

Fischer & Døssing wrote:

> I know, men hvilke??
>
> Jeg syntes nemlig det er meget svært at finde nogen.
> Bare et lille udvalg at vælge imellem.

Vi tager den lige een gang til, du skal åbenbart have det ind med skeer.
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=15&Soegeord=low+profile

På listen over kort er de hurtigste helt klart dem med Radeon 9200SE og
Geforce FX 5200 GPU'er

Du skal kigge på de varianter der har 128 MB RAM hvis du vil spille
"nyere" spil.
Så går du ind på fabrikanternes hjemmesider og sammenligner kortenes
hastigheder eller søger på nettet efter tests af kort med ovennævnte
GPU'er. Måske er det også vigtigt for dig at kortet har god TV-Out. Der
ser det ud somom at FX 5200 kortet fra Aopen er en klar vinder eftersom
det er det eneste kort med både 128MB RAM og S-Video, hvis man skal tro
hvad EDBpriser skriver.

Du kommer hverken til at spille FarCry eller Doom III med nogen af de
kort. I hvert fald ikke hvis det skal være pænt at se på.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.